• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Lindsey77
    Madeleinehh skrev 2018-03-22 10:08:10 följande:

Hej!
    Har inte skrivit i denna tråd innan men har följt den sedan början (kom från Mars-tråden). Jag och min sambo har försökt sedan november då jag fick tillbaka min mens efter MA i september. Tänkte prova med digitalt äl-test denna månad då jag inte får utslag på vanliga stickor (i alla fall från de jag prövat). Någon som vet vilken dag i cykeln en ska börja med denna? Tänkte pröva den här från Clearblue. 

Kanske några dagar före du tror att du ska ha ÄL? Det finns nog en tabell i bruksanvisningen, vilken dag man ska börja testa beroende hur lång cykel man har.
  • sofiaaaaaa
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 09:27:44 följande:

Eller hur, jag känner oxå så. Är 36 år så det är ju lite segare å blir gravid nu :/

Haha okej ;). När var du gravid senast? För visst hade du fler barn?
  • sofiaaaaaa
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 10:58:59 följande:

Haha okej ;). När var du gravid senast? För visst hade du fler barn?

Lindsey77 skrev 2018-03-22 09:47:31 följande:

Du är ju rena ungdomen jämfört med mig. :) Fyller snart 41...

Haha skrev till mig själv!

När var du gravid senast? För visst hade du fler barn?
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 11:08:18 följande:
    Lindsey77 skrev 2018-03-22 09:47:31 följande:

Du är ju rena ungdomen jämfört med mig. :) Fyller snart 41...

Haha skrev till mig själv!

När var du gravid senast? För visst hade du fler barn?
    Blev gravid senast när jag var 34, alltså för 7 år sen. Sen blev jag gravid i nov -17, feb -18 men fick ju missfall. Har fyra barn sen innan. Så nu siktar jag in mig på ett positivt graviditetstest för sjunde gången. :)
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-03-22 11:23:29 följande:

Blev gravid senast när jag var 34, alltså för 7 år sen. Sen blev jag gravid i nov -17, feb -18 men fick ju missfall. Har fyra barn sen innan. Så nu siktar jag in mig på ett positivt graviditetstest för sjunde gången. :)

Låter toppen! Håller tummarna för oss :)
  • H0nd3ndär

Känner mig lite låg. Borde vara äl-tider. BIM 5/4 beräknat på förra cykeln. Men är inne på 3e dagen med influensa. Vet någon om detta påverkar chanserna? Hamnar äl som den brukar då eller blir den försenad?

Hur gör ni som tempar? För ni in värdena ändå eller skippar ni om ni är sjuka? Ligger ungefär en grad över på morgonen än normalt (sen sticker tempen under dagen). Har äl-stickor hemma men inte orkat använda dem... :/

• Systeryster33
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-21 18:50:51 följande:

Haha, 28 mars var visst äl! Blev lite svettig där ett tag..! Så vi har en vecka på oss:) Det är 200% av rdi står det på burken om folsyra, det borde ju räcka:)

Jag har med 28-29 mars ! Snart dags att börja ligga !

Min NC app visar möjlig fertil dag fom idag! Puh.. men fick reda på idag att jag och sambon inte kommer ses på tisdag 27/3..löjligt, men blev besviken då det känns som en så ?viktig dag? tror ni här inne är de enda som kan förstå den känslan!
  • jennyek93

Ni som använder er av temperaturmätning, vad använder ni för termometer (mun/öra)?Läste någonstans att man skulle ha en med två decimaler... I så fall, tips på var man köpa sån? :) På apoteket nära mig hittade jag bara med en decimal, men det kanske räcker?

• H0nd3ndär
    jennyek93 skrev 2018-03-22 17:12:48 följande:

Ni som använder er av temperaturmätning, vad använder ni för termometer (mun/öra)?Läste någonstans att man skulle ha en med två decimaler... I så fall, tips på var man köpa sån? :) På apoteket nära mig hittade jag bara med en decimal, men det kanske räcker?

Köpte min babyplan med 2 decimaler och lysande display på billiga-tester
Svar på tråden BIM april 2018