• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Längtar såå
    sycamore skrev 2018-03-24 06:56:18 följande:

Denna månaden är vårt 9e försök också. ÄL till helgen förmodligen. Mina cykler varierar mellan 23-28 dagar så lite svårt att veta säkert. Ska testa med ÄL-tester också. Hoppas vi sätter det denna gång!

Tack och lycka till, jag håller tummarna för oss båda!
  • Tredjebarnsladdis

Hoppar in här från mars tråden. Vårt andra ordentliga försök.

Min mens har aldrig varit så värst regelbunden då man antingen käkat minipiller eller varit gravid eller haft spiral, men den har legat mellan 26-35 dagar. Oftast kring 29 dagar i medel. Nu senaste tre månader har den varit på 26 dagar så får se om det fortsätter så.

Fick ms röd idag så bim är beräknat till 19e april.

• Paka

Hoppar också in här. Positivt ÄLtest imorse så nu massa mys och den låånga väntan på BIM. Tredje försöket på första barnet, är 38 och har myom så redan lite stressad. Var otroligt skengravid båda cyklerna som var så ska verkligen försöka att inte känna efter den här gången men vi vet ju alla att det inte går.

• Casslo08

Hoppar in, om jag får :) har två barn redan och nu försöker vi få en trea. Första försöket denna månad, bim -10 idag. Tror vi lyckats faktiskt, har SJUK molvärk som jag brukar ha vid mens och ömma bröst vilket jag aldrig har förutom vid grav. Tycker dock det är konstigt att ha symptom så tidigt men vad vet jag? Bara att vänta nu så man får testa!!

• Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-03-24 09:12:17 följande:

Hej tjejer!

Hjälp mig... jag fick positivt ägglossningstest idag med clearblue digital. En gubbe som var fast. Tempen ökade rejält idag.. egentligen sker ägglossning tidigare än den ska men det spelar ju ingen roll men till min fråga, när sker då ägglossningen? Tempen är höjd och positivt ägglossningstest?

Åh jag förstår vad du menar, tempen ?ska? ju inte gå upp förrän om ett par dagar, men mitt tråkiga svar är att sexa på du och vänta och se hu är tempen utvecklar sig framöver så vet du ju i efterhand när äl var :)
  • Milian03

Help!

Äl+5, stark molvärk och nästintill positiva äl-tester!

Negativt på gravtest.

Hade ju äl i måndags...Eller släppte aldrig ägget så kroppen nu försöker igen?

Fattar inget...

• HepaticaNobilis

Jag har två barn, förhoppningsvis blir jag gravid med ett tredje och allt går väl. Som flerbarnsmor har jag inte bara inte tid utan jag är också så förståndig och VET så mycket att jag lugnt lutar mig tillbaka och litar på att naturen har sin gång. Får jag inte mens om 2-3 veckor är det dags att köpa ett test och blir det inte nu så är det bara att sitta ner i båten och leva som vanligt så händer det förhoppningsvis förr eller senare.

...

Jahopp, inne på DAG TRE av babymaking och googlar mig redan sanslös på ALLT som har med fertilitet och graviditet att göra. Alltså hallå!! Jag skulle ju inte bli knäpp den här gången utan bara go with the floooow liksom.

Var inne på apoteket pga mycket ont i en tumme (inflammation i en led) och frågade om hur antiinflammatoriska mediciner påverkar fertilitet och tidiga embryon. ALLA antiinflammatoriska ska undvikas under första och andra trimestern och inför graviditet då det kan störa fertiliteten. Köpte ett tumstöd. Ont som fan i tummen. Tänker skuldmedvetet på de är ipren tabletterna som jag tagit sista 2 veckorna (sammanlagt 6 st).

Köpte också ett graviditetstest, när jag ändå var där... Som jag SKA ta med morgonurin den 8e april om inte mensen kommit den 7e.

...

Hm, hur tidigt efter ägglossning var det man kanske kunde plussa nu igen...?

//har inte haft ägglossning än

• Lebbmusen
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-24 20:48:34 följande:

Jag har två barn, förhoppningsvis blir jag gravid med ett tredje och allt går väl. Som flerbarnsmor har jag inte bara inte tid utan jag är också så förståndig och VET så mycket att jag lugnt lutar mig tillbaka och litar på att naturen har sin gång. Får jag inte mens om 2-3 veckor är det dags att köpa ett test och blir det inte nu så är det bara att sitta ner i båten och leva som vanligt så händer det förhoppningsvis förr eller senare.

...

Jahopp, inne på DAG TRE av babymaking och googlar mig redan sanslös på ALLT som har med fertilitet och graviditet att göra. Alltså hallå!! Jag skulle ju inte bli knäpp den här gången utan bara go with the floooow liksom.

Var inne på apoteket pga mycket ont i en tumme (inflammation i en led) och frågade om hur antiinflammatoriska mediciner påverkar fertilitet och tidiga embryon. ALLA antiinflammatoriska ska undvikas under första och andra trimestern och inför graviditet då det kan störa fertiliteten. Köpte ett tumstöd. Ont som fan i tummen. Tänker skuldmedvetet på de är ipren tabletterna som jag tagit sista 2 veckorna (sammanlagt 6 st).

Köpte också ett graviditetstest, när jag ändå var där... Som jag SKA ta med morgonurin den 8e april om inte mensen kommit den 7e.

...

Hahaha här har du en till!!

Försöker få ett tredje barn och inte tusan kunde jag hålla mig igår FL och Google haha

Nu är det BIM-12 på tredje försöket och...NÄPP kunde inte hålla mig denna gång heller.

//?googlar ?supertidiga graviditetstecken? tre gånger om dagen?
  • Jagvetdåinte
    maria1992 skrev 2018-03-24 09:12:17 följande:

Hej tjejer!

Hjälp mig... jag fick positivt ägglossningstest idag med clearblue digital. En gubbe som var fast. Tempen ökade rejält idag.. egentligen sker ägglossning tidigare än den ska men det spelar ju ingen roll men till min fråga, när sker då ägglossningen? Tempen är höjd och positivt ägglossningstest?

Ursäktar om frågan jag ställer är dum. Men du är förkyld eller har sovit mindre/mer eller druckit? Eller tempatä efter du ex gått upp på toa. Då kn ju tempen sticka upp även utan äl. Men det kan det ju även utan sådant. Om den är förhöjd fortsatt idag är det ju lite märkligt men är den lägre idag så kan det ju vara så att pos äl testet innebär äl idag eller imorgon?
  • bluegrass
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-24 20:48:34 följande:

...

...

Haha! Hög igenkänning!!
    För oss blir det barn nr 4 om det vill sig. Googlar, känner efter och äl-testar som en tok.
    Rim och reson tycks inte komma med ålder el antal barn :).

Frallanz- vet tyvärr inte vad det kan vara. Testar du fortfarande pos på gravtest? Skulle du få göra VUL i veckan?
Svar på tråden BIM april 2018