• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Babyno2

Hej på er! Här kommer jag in på ett bananskal i hehe:) Bim är på söndag 1 april... Min Kropp verkar inte samarbeta o de finns lite misstankar om hormonrubbningar o utebliven ÄL, till denna månaden började jag även smörja med ProgesterAll, någon som använt eller använder den? :)

Idag fick jag lite brunt i trosan men är bara på äl+8 så för kroppens skull blir ja ledsen om spottingsen ska börja så tidigt :( dom brukar komma på äl+11/12... Vågar inte tro på nidis då ja inte hade det förra graviditeten utan kroppen skriker bara negativa tankar..

• Babyno2
    lyckligast80 skrev 2018-03-26 13:28:03 följande:

[quote=78583170][quote-nick]bastamamman1 skrev 2018-03-26 11:22:22 följande:[/quote-nick]Hej! Får jag fråga varför du använder Letrozol? Problem med egen ÄL?[/quote

Jag har inte problem med ÄL, men min läkare tyckte ändå vi kunde stimulera det lite extra. Men en task ett hae inte hjälpt så nu är det tredje omgången med Letrozole och vi testar att dubbla.

Vi är oförklarligt barnlösa, så vi testar alt vi kan tills det är dags för IVF. : )

Om det inte tar sig denna månaden (vilket de säkert inte gör) så hoppas jag att ja också kan få det :) ska isf boka tid på gyn direkt mensen kommer o hoppas på de bästa!
  • Babyno2
    Lindsey77 skrev 2018-03-26 20:29:59 följande:

12 dagars väntan kvar då...

Denna månad provar jag Albyl minor och progesteronkräm. Har blivit gravid 2 ggr sen i november, så problemet är att kunna behålla. Jag vet att vi prickat in ÄL, nu får vi bara hoppas på tur!!

Jag började med ProgesterAll denna månaden :) hade 3 missfall på raken i höstas o efter det fuckade kroppen ur :/ pust... dock vet jag inte om ja haft äl så de kan bero på mkt. Håller alla tummarna!!!! Vad är albyl minor förresten? :)
  • Lindsey77
    Babyno2 skrev 2018-03-26 20:50:39 följande:

Hej på er! Här kommer jag in på ett bananskal i hehe:) Bim är på söndag 1 april... Min Kropp verkar inte samarbeta o de finns lite misstankar om hormonrubbningar o utebliven ÄL, till denna månaden började jag även smörja med ProgesterAll, någon som använt eller använder den? :)

Idag fick jag lite brunt i trosan men är bara på äl+8 så för kroppens skull blir ja ledsen om spottingsen ska börja så tidigt :( dom brukar komma på äl+11/12... Vågar inte tro på nidis då ja inte hade det förra graviditeten utan kroppen skriker bara negativa tankar..

Började med ProgesterAll idag faktiskt. Men använder den pga av 2 missfall.

Har du märkt några biverkningar?
  • sofiaaaaaa
    Babyno2 skrev 2018-03-26 20:50:39 följande:

Hej! Jag började med progesterAll igår. 2 timmar senare fick jag lite brunt som du. Idag mer :(. Hade hoppats på att slippa spottings av krämen men nu vet jag inte om det är den som orsakade det el om det är mina vanliga spottings som kommit tidigare än vanligt! Skrev till ngn från företaget och hon skrev jag skulle ta mer dos av krämen så nu ikväll har jag tagit mer än pricken på tuben.

Jag är så deppig nu så det finns inte! Är det lixom helt kört nu denna månad eller kan ägget sätta sig ändå? Har BIM 4/4. Pallar inte att skvätta tills dess och sen mens på det :(
  • Babyno2
    Lindsey77 skrev 2018-03-26 20:53:37 följande:

Började med ProgesterAll idag faktiskt. Men använder den pga av 2 missfall.

Har du märkt några biverkningar?

Spännande :) jag hade tre missfall på raken i höstas o efter det checkade kroppen ur typ.. :/ Men ja hoppas att krämen kan hjälpa något. Har bara smörjt en vecka (från äl) o jag ligger nu i hög feber o va risig även förra veckan så ja vet faktiskt inte om ja fått några biverkningar. Va väldigt trött förra veckan men de kan ju ha berott på sjukan också..
  • Babyno2
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-26 21:25:07 följande:

Hej! Jag började med progesterAll igår. 2 timmar senare fick jag lite brunt som du. Idag mer :(. Hade hoppats på att slippa spottings av krämen men nu vet jag inte om det är den som orsakade det el om det är mina vanliga spottings som kommit tidigare än vanligt! Skrev till ngn från företaget och hon skrev jag skulle ta mer dos av krämen så nu ikväll har jag tagit mer än pricken på tuben.

Jag är så deppig nu så det finns inte! Är det lixom helt kört nu denna månad eller kan ägget sätta sig ändå? Har BIM 4/4. Pallar inte att skvätta tills dess och sen mens på det :(

Men när hade du äl då? :) Du ska ju börja smörja från äl fram till bim.. :)

Men ja förstår! Ja har ju ?samma?, men denna månaden e de ju supertidigt, var är du i cykeln? Du har ju långt till bim så de behöver du nog inte oroa dig för <3 Sen tar det tyvärr oftast 2-3 mån innan krämen hinner göra verkan hörde jag..
  • sofiaaaaaa
    Babyno2 skrev 2018-03-26 21:38:53 följande:

Men när hade du äl då? :) Du ska ju börja smörja från äl fram till bim.. :)

Men ja förstår! Ja har ju ?samma?, men denna månaden e de ju supertidigt, var är du i cykeln? Du har ju långt till bim så de behöver du nog inte oroa dig för <3 Sen tar det tyvärr oftast 2-3 mån innan krämen hinner göra verkan hörde jag..

Jag hade fullt utslag på ältest i ons. Så i fredags kanske ÄL var. Har läst man ska ta 2-3 dagar efter ÄL så man inte rubbar ÄL. Jag är på dag 18 idag i cykeln. Å brukar ha en 28 cykel.

Vi får se om det blir bättre vid högre dos.
  • Babyno2
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-26 22:03:48 följande:

Jag hade fullt utslag på ältest i ons. Så i fredags kanske ÄL var. Har läst man ska ta 2-3 dagar efter ÄL så man inte rubbar ÄL. Jag är på dag 18 idag i cykeln. Å brukar ha en 28 cykel.

Vi får se om det blir bättre vid högre dos.

Ja men då är det nog inte spottings :) de kan ja inte tänka mig såpass tidigt i cykeln.. <3
  • Frallanz

Dag 18 sen det misstänka missfallet började, dag 14 sen blödningen slutade.

Inte testat på snart 2 veckor och testade nyss med apotekets egna test.

Thats it, nu SKA jag begära att få komma in och se om därinne tickar ett hjärta eller om det är så att gravhormonerna är kvar så långt efter ett så pass tidigt missfall (v 4+3)

Svar på tråden BIM april 2018