• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Lebbmusen
    Frallanz skrev 2018-03-27 09:52:31 följande:

Dag 18 sen det misstänka missfallet började, dag 14 sen blödningen slutade.

Inte testat på snart 2 veckor och testade nyss med apotekets egna test.

Thats it, nu SKA jag begära att få komma in och se om därinne tickar ett hjärta eller om det är så att gravhormonerna är kvar så långt efter ett så pass tidigt missfall (v 4+3)

Hade jag varit du hade jag definitivt åkt in och krävt VUL!
  • Frallanz
    Lebbmusen skrev 2018-03-27 10:02:21 följande:

Hade jag varit du hade jag definitivt åkt in och krävt VUL!

Tis kl 15:45 är jag inbokad på samtal och vul hos min barnmorska.... spännande påsk det här blir nu då... hon sa iaf att det inte bör visa positivt nu om där va missfall då hormonet inte bör vara så högt i så tidigt missfall
  • Norrlänska

Hade tydligen räknat fel på BIM... Typ en vecka :(, spottings idag... Så då var det bara att börja om igen.

=)
  • sofiaaaaaa
    Frallanz skrev 2018-03-27 11:08:17 följande:

Tis kl 15:45 är jag inbokad på samtal och vul hos min barnmorska.... spännande påsk det här blir nu då... hon sa iaf att det inte bör visa positivt nu om där va missfall då hormonet inte bör vara så högt i så tidigt missfall

Va skönt att du fått tid! Idag el nästa tis? Lustigt att det fortf visar positivt. Vad säger cb gravtest att du är i för vecka? Känner du dig fortf gravid? När man får missfall brukar symtomen försvinna rätt snabbt tror jag.
  • Frallanz
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-27 14:59:25 följande:

Va skönt att du fått tid! Idag el nästa tis? Lustigt att det fortf visar positivt. Vad säger cb gravtest att du är i för vecka? Känner du dig fortf gravid? När man får missfall brukar symtomen försvinna rätt snabbt tror jag.

Nästa tisdag, så väntan är låååång :( ja jag var helt inställd på neg. gravtst nu. Trdtade mest för jag ville se om det var helt borta nu men tydligen inte... jag ska ta ett cb digitalt imorgonbitti, köpte ett nyss innan jag for hem. Mina enda symptom jag hade innan var känsliga bröstvårtor och trötthet. Tröttheten är kvar än men inte brösten, fått vita mjölkiga flytningar men vet inte om det är nåt grav.symtom dock, hade inga symtom med sonen heller utöver tröttheten så förväntar mig inga nu heller så sätt. Vill veta om vi ska vara glada över testet eller inte, usch så jobbigt detta är.
  • SofiaS95

Är det någon av er som fått ömma bröst som vanligt några dagar efter Äl och ändå varit gravid? Har typ alltid ömma bröst mellan äl +5 till några dagar före mens. Samma sak denna gång, nu på på äl+7... Har redan tappat hoppet då det alltid varit såhär...finns det chans till graviditet ändå fast pms symptomerna är som vanliga?

• Frallanz

NU har jag gjort ett CB alldeles nyss som visar Gravid 2-3 veckor, så veckoindikatorn stämmer inte iaf då... står visserligen på förpackningen att man ska ta med morgonurin för att få ett säkert svar på veckoindikatorn men att man annars kan prova vilken tid som jelst på dygnet efter förväntad mens. Är ca 5 veckor sen jag bör ha haft äl nånstans...

Så förvirrad när testet visar starkare än mina tidigare test och sen att detta visar 2-3 veckor bara när jag i beräkningen bör vara 7+0 imorgon...

• bluegrass
    Frallanz skrev 2018-03-27 17:16:16 följande:

NU har jag gjort ett CB alldeles nyss som visar Gravid 2-3 veckor, så veckoindikatorn stämmer inte iaf då... står visserligen på förpackningen att man ska ta med morgonurin för att få ett säkert svar på veckoindikatorn men att man annars kan prova vilken tid som jelst på dygnet efter förväntad mens. Är ca 5 veckor sen jag bör ha haft äl nånstans...

Så förvirrad när testet visar starkare än mina tidigare test och sen att detta visar 2-3 veckor bara när jag i beräkningen bör vara 7+0 imorgon...

Åh vad frustrerande att inte få ett klart besked! Tycker verkligen att det borde finnas ett foster där med så mkt Hcg som du ju ändå har!
    Hoppas att veckan går fort så att du får veta!
  • Frallanz
    bluegrass skrev 2018-03-27 20:14:35 följande:

Åh vad frustrerande att inte få ett klart besked! Tycker verkligen att det borde finnas ett foster där med så mkt Hcg som du ju ändå har!

Hoppas att veckan går fort så att du får veta!

Det är fruktansvärt frustrerande, rena tortyren! Frågade verkligen 4 ggr om där inte kunde klämma in mig nu innan påsk, men sååå dåligt med tider hos både mvc och gyn där man får göra vul. Det är så surt att vi nu fått ett plus på både stickan och ett digitalt, men vi kan inte glädjas över det pga hur situationen ser ut. Jag går sönder snart av frustration och ovisshet :(

Hur går det för dig?
  • Trallallaa

Hoppar in här också. BIM 4/4. Vi har försökt på andra barnet sedan i maj. Jag har haft väldigt oregelbunden mens hela tiden, och eventuellt ingen ägglossning alls. Gick ner 5 kilo i början av året och hade en 29 dagars cykel förra månaden, med tydliga ÄL-känningar. Hade tydliga känningar förra veckan igen, återigen i rätt tid, och vi fick till det en gång 1-2 dagar innan. Tror väl inte så mycket på att det kan ha gått vägen, men hoppas så klart. :)

BIM-lista: 

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie

3/4 Förstabarnet33 

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis