• SofiaS95

BIM april 2018

Hej! Hade tänkt försöka hålla mig borta från FL men här är jag igen. Vi påbörjar snart försök 7 och BIM är 3/4. Jag är 22 år och mannen 23 år. Använder NC och har en relativt regelbunden cykel. Har redan tappat hoppet och börjar tvivla på vår fertilitet

• SofiaS95

Äl närmar sig och bestämde mig för att köpa ältest för att inte behöva stressa i onödan och ligga precis varje dag. Vet på ett ungefär när det brukar vara men varierar ibland. För 30 min fick jag det här på testet så ännu inte positivt eller hur? på dag 15 idag. Brukar ha Äl dag 15-19.

• SofiaS95
    Meemelie skrev 2018-03-19 17:42:43 följande:

Har ätit minipiller/p-piller så länge att jag har glömt hur det här med ägglossning känns och hur kroppen beter sig då, så tänker att ni kloka människor kanske har svar.

Använder Natural Cycles och enligt appen borde ÄL inträffa på torsdag. Misstänker dock att den har fel och att ÄL är idag. Har hela dagen haft känningar i magen, typ stickningar/molvärk. Fick nyss en brunaktig flytning, i övrigt mer flytningar än vanligtvis. Dock genomskinliga. Senaste dagarna har även en rad finnar dykt upp i pannan. Borde väl bero på någon slags hormonförändring?. Tänker att allt detta är tecken på ÄL, har dock inte tagit något test så kan ju inte veta säkert. Vad tror ni? Ingen temperaturökning över medellinjen än, men kanske tar en dag eller två efter ÄL innan det syns?

Någon som har använt NC eller annan temp-app som har koll?

Hoppas såklart att ÄL är idag så att helgens liggande förhoppningsvis gav resultat :)

Tempen stiger 1-2 dagar EFTER ägglossningen
  • SofiaS95
    LängtanSåStor skrev 2018-03-19 19:10:06 följande:

Hej Sofia. Det stämmer det testet är negativt. Jag har använt dessa tester i flera år och så som ditt test ser ut nu ser det alltid ut för mig när jag inte har ÄL. När strecken är lika starka DÅ är det positivt och din ägglossning kommer då ske 24-48 timmar efter positivt test.

Okej tack då kan vi säkert vänta med att köra tills i morgon kväll utan att behöva oroa oss för att vi missat :)
  • SofiaS95

Igår lag jag upp min äl test som inte var positivt ännu. Tog det testet sent på eftermiddan men ville även ta ett redan då jag vaknade idag eftersom jag hade äl känningar hela kvällen. Men teset jag tog idag var nästa helt blankt...vad beror det på? Kan jag redan haft äl eller beror det på att jag testade på morgonen?

• SofiaS95
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-20 07:35:58 följande:

Jag har alltid väldigt kort stegring. Gick tillbaka till ditt test och när mitt ser ut så, får jag helt positivt bara några timmar senare. Så antingen är det för det är på morgonen men det borde ju inte vara blankt. El så har du haft ÄL men då borde det väl inte heller vara helt blankt! Konstigt! Testa igen om några timmar.

Okej måst testa igen idag på eftermiddag och se... Har ingen tydlig temp stegring heller så borde ju int haft äl...
  • SofiaS95

Vet inte vag jag ska börja tro. Negativt äl test både på morgonen och eftermiddagen igår. Dagen innan fick jag ett tydligt med svagare sträck på eftermiddagen. Tempen steg lite redan igår, strax under medellinjen på NC och idag steg det ännu mera så nu är den alltså över. Min gissning är att jag haft ÄL i måndags cd 15, vad tror ni? Hade inga äl flytningar igår, fick det redan cd 11och hade det några dagar.

• SofiaS95

Är det någon av er som fått ömma bröst som vanligt några dagar efter Äl och ändå varit gravid? Har typ alltid ömma bröst mellan äl +5 till några dagar före mens. Samma sak denna gång, nu på på äl+7... Har redan tappat hoppet då det alltid varit såhär...finns det chans till graviditet ändå fast pms symptomerna är som vanliga?

• SofiaS95

BIM på söndag eller måndag och jag över analyserar ju förstås. Samtidigt är jag rätt säker på att mensen kommer eftersom jag har mina vanliga PMS symptomer. Brösten ömmade som mest igår men det har avtagit lite idag. Just nu går jag med lite mensvärk hela tiden, men inte det heller vill jag påstå är något tecken eftersom jah haft det andra månader också innan mens. Orkar inte med ännu ett negativt test. Funderar ändå på att köpa ett test idag så slipper jag gå och hoppas i onödan ända till måndag.

• SofiaS95
    Lindsey77 skrev 2018-03-29 21:24:51 följande:

Pms symptom kan man ha även om man är gravid. Hade faktiskt värsta pms symptomen senast jag var gravid. :) Håller tummarna för dig!

Jo vet att man kan ha det. Testade negativt riktigt just och är alltså på BIM -3. Brösten ömmar inte heller längre så nu är nog hoppet borta. Usch vad jag blir ledsen!!
  • SofiaS95

Idag sjönk min temp...har mensvärk och tappen har öppnat sig mer. Gissar på att mensen kommer redan idag. Hur ska man orka med försök 8?

• SofiaS95
    Systeryster33 skrev 2018-03-31 14:22:09 följande:

Skickar dig en kram <3 än är det inte kört! Det KOMMER bli din tur !

Hur många försök hittills?

Vi har försökt i 7 månader.
  • SofiaS95

Och där kom mensen. Kan det faktiskt vara så att det tar upp till ett år fast båda är fertila, inte använt prev medel osv? Vi har inte lyckats få ett ända plus på sju månader.

• SofiaS95
    Systeryster33 skrev 2018-04-01 15:52:58 följande:

Gud vad tråkigt :( skickar en kram till dig!! De säger ju att upp till ett år är helt normalt, men vet inte hur mycket tröst det är när man längtar <3

Kanske kontakta bm om2-3 mån OM det inte skulle ha tagit sig då så att ni får råd.. eller direkt om du känner att du inte vill vänta !

Kanske kort lutealfas eller annat som stör!? Inte kollat hela tråden, men tempar du så att du har koll på att du har äl och att du inte missar den?

Som sagt stor kram och hopps att det är er tur snart!!

Tack för ditt stöd. Jag har varit på rutinkoll med VUL till gyn för 4 månader sedan och då såg allt bra ut och jag berättade att vi försöker skaffa barn. Jag har en tjock och fin slemhinna så ägget borde kunna fästa bra sa hon. Jag har tempat med NC i 5 månader och haft Äl varje månad. Har även testar äl test för att kolla om de stämmer överens och det gör det. Vi har inte alltid prickat precis på äl dagen men om inte så dagen innan. Vi är båda 23 år så enligt åldern borde vi vara fertila. Jag har också en regelbunden cykel. Jag har rätt besvärliga menssmärtor under mensem och blöder rätt mycket. Så ibland oroar jag mig för endometrios. Gynekologen tyckte inte att det tyder på endo då allt såg bra ut på Vul men har ju läst att det inte behöver synas där.
  • SofiaS95
    Systeryster33 skrev 2018-04-01 17:19:36 följande:

Då låter det ju verkligen som att ni har alla förutsättningar för att lyckas! Kan det ha med stres/press att göra ? Kan tänka mig att man blir rätt frustrerad och stressad att få till det på rätt dagar efter att par månaders försök?!

Håller verkligen tummen lite extra hårt för er som försökt ett längre tag lite extra hårt! Vi ses säkert snart i bim maj 2018 tråden!

Enligt vad jag läst ska inte den typ av stressen påverkas eftersom inte min cykel heller verkar vara rubbad...Försöker förlita mig på att det är en mening med allt. Joo vi ses säkert i den tråden. Hur länge har ni försökt?
  • SofiaS95

Tack till er som peppat mig då mensen kom idag. Har verkligen varit en jobbig dag! Men nu känns det lite bättre och jag stannar kvar i tråden då nästa BIM är 30.4 :)

Svar på tråden BIM april 2018