• Paka

BIM april 2018

Hoppar också in här. Positivt ÄLtest imorse så nu massa mys och den låånga väntan på BIM. Tredje försöket på första barnet, är 38 och har myom så redan lite stressad. Var otroligt skengravid båda cyklerna som var så ska verkligen försöka att inte känna efter den här gången men vi vet ju alla att det inte går.

• Paka
    Baraentilligen skrev 2018-04-03 15:11:11 följande:

F*n också. Fick en liten ljusröd flytning igår och idag kom det en liten droppe blod i flytningen. Är på äl+8, och för två cyklar sen hände samma sak och då hade jag blodblandade flytningar fram till mens. Har knappt ömma bröstvårtor alls vilket jag brukar ha före mens så känner mig riktigt ute redan. Får väl ställa in mig på ett sjätte försök...

Men det skulle väl kunna vara en nidis också? Själv kan jag aldrig sluta hoppas men det är nog mycket smartare att ställa in sig på nya försök.
  • Paka
    Baraentilligen skrev 2018-04-03 16:47:31 följande:
    Det skulle kunna vara det jo. Jag slits så mellan hopp och förtvivlan här! Bara vita flytningar nu och lite molvärk. Kan gott och väl bli så att jag tjuvtestar imorgon...
    Jag testade hej vilt i första cykeln och delvis i andra. Har lovat att hålla mig den här gången men har redan ångrat mig typ 10 gånger.. Har som tur var inga test hemma. Lycka till!
  • Paka

Deppigt idag. BIM-1/2 och toknegativt test. Kan inte förlika mig med att jag ska ha sån här molvärk mer eller mindre konstant mellan ÄL och BIM utan att få något för det. Tredje månaden i rad (började när vi började försöka) och det är def ingen inbillningsvärk. Taskigt kroppen! Hoppas verkligen att det inte är mina myom som börjat spöka. Snöar gör det också.

• Paka
    MaalinJ skrev 2018-04-06 11:44:40 följande:
    Förstår din frustration. Jag har också en jävla värk i äggstockarna efter äl till mens. Tog ett äl test idag för jag hade så jävla ont inatt.. Tänkte om det kanske gee utslag.. Men det gör det inte. Förstår inte varför jag ska ha så ont i magen. Det går till och med ut i ryggen å ner till jumskarna imellan åt... Har till och med ont i brösten nu med? Och det är heller inte inbillning. Det känns nästan hela tiden å bröstvårtorna i styva också,det reagerade till och med min man på. Tog även ett grav test idag (hade bara äl i helgen) så jag trodde inte att det skulle ge något utslag från då men tänkte om det kanske konstigt nog tog sig förra gången ändå eftersom jag har så ont? Men det va självklart också negativt..
    Men då har du ju iaf fortfarande chansen den här månaden! Jag har typ gett upp (men har en gnutta hopp kvar). Får också ut i ryggen och ibland bränner det över blygdbenet. Om det blir samma nästa månad har jag faktiskt tänkt ta ett besök till min gyn så att hon får titta. 

Håller tummarna för dig!
  • Paka
    trollkvinna123 skrev 2018-04-06 10:28:25 följande:
    Vad jobbigt det måste vara, min kropp är oxå och jävlas med mig. Vid varje mens dom 3 senaste har mensen varit sen med en vecka och då hinner hoppet komma att det kanske blivit något, men nej.. här snöade det förut, nu regnar det istället.
    Men neej, vad taskigt av kroppen! Klart man hoppas då.
  • Paka
    MaalinJ skrev 2018-04-06 13:39:00 följande:
    Ja jag borde ha BIM mellan den 18-25 typ.. Jag kommer ju vara sugen på att testa men som jag tänker nu iaf så testar jag nog tidigast den 14/4 om jag känner starkare symtom. Annars försöker jag nog vänta ett tag. Man blir ju så besviken när det visar negativt. När va det du hade BIM? Eller har det varit? Jag har varit hos läkaren och blivit utredd till att jag har pcos. Har fått en till remiss till gyn att kolla upp om jag har cystor på äggstockarna. Men har inte fått någon tid än. Du kanske har något liknande? Det kan ju vara värt att kolla upp iaf! Ska dock till vc igen å ta tester för ämnesomsättningen. Har gått upp 15 kg på ett år och går knappt ner något om jag till och med försöker svälta mig.. Något är det som spökar hos mig. Min kropp har alltid fungerat annars och jag har fått två friska barn som jag har blivit gravid med snabbt och det är jag givetvis tacksam för. Dessutom fick min man för några år sedan göra en operation runt sina sädersledare pga en sjukdom. En urolog har folk försökt återställa den så gott det gick å han trodde att han iaf va återställt till 90% men han kunde inte ge några garantier. Vi valde attt inte göra något sperma test för vi tänkte att bli det så blir det. Men nu ångrar jag mig. Rädslan finns ju att vi ska försöka flera månader utan något resultat för att sedan få reda på att vi inte kan längre. Lyckas vi inte så måste vi ju testa honom för att få redo på om det är mig eller han det inte fungerar hos.

Ja det är så himla svårt att låta bli att testa tycker jag. Jag har BIM imorrn eller på söndag. Jag har tre små myom och opererade för två år sen bort ett stort (ca 2kg) så har en gyn som gör regelbundna vul. Kollade dem precis innan vi började försöka och de hade tom krympt men börjar undra om det ändå är de som spökar. De växer ju med gravidhormoner så vet inte om de kan påverkas om ett ägg tex blir befruktat men sen inte fäster.

Kan ni inte ångra er och göra ett spermatest nu då? Det är ju så påfrestande ändå varje månad (tycker iaf jag).

• Paka
    Lindsey77 skrev 2018-04-07 08:25:17 följande:

Vaknar upp utan molvärk idag, gravtesten fortfarande supersvaga. Det kan inte gå bra det här. :(

Håller alla tummar för dig!
Svar på tråden BIM april 2018