MaalinJ skrev 2018-04-06 13:39:00 följande:
Ja jag borde ha BIM mellan den 18-25 typ.. Jag kommer ju vara sugen på att testa men som jag tänker nu iaf så testar jag nog tidigast den 14/4 om jag känner starkare symtom. Annars försöker jag nog vänta ett tag. Man blir ju så besviken när det visar negativt. När va det du hade BIM? Eller har det varit? Jag har varit hos läkaren och blivit utredd till att jag har pcos. Har fått en till remiss till gyn att kolla upp om jag har cystor på äggstockarna. Men har inte fått någon tid än. Du kanske har något liknande? Det kan ju vara värt att kolla upp iaf! Ska dock till vc igen å ta tester för ämnesomsättningen. Har gått upp 15 kg på ett år och går knappt ner något om jag till och med försöker svälta mig.. Något är det som spökar hos mig. Min kropp har alltid fungerat annars och jag har fått två friska barn som jag har blivit gravid med snabbt och det är jag givetvis tacksam för. Dessutom fick min man för några år sedan göra en operation runt sina sädersledare pga en sjukdom. En urolog har folk försökt återställa den så gott det gick å han trodde att han iaf va återställt till 90% men han kunde inte ge några garantier. Vi valde attt inte göra något sperma test för vi tänkte att bli det så blir det. Men nu ångrar jag mig. Rädslan finns ju att vi ska försöka flera månader utan något resultat för att sedan få reda på att vi inte kan längre. Lyckas vi inte så måste vi ju testa honom för att få redo på om det är mig eller han det inte fungerar hos.
Ja det är så himla svårt att låta bli att testa tycker jag. Jag har BIM imorrn eller på söndag. Jag har tre små myom och opererade för två år sen bort ett stort (ca 2kg) så har en gyn som gör regelbundna vul. Kollade dem precis innan vi började försöka och de hade tom krympt men börjar undra om det ändå är de som spökar. De växer ju med gravidhormoner så vet inte om de kan påverkas om ett ägg tex blir befruktat men sen inte fäster.
Kan ni inte ångra er och göra ett spermatest nu då? Det är ju så påfrestande ändå varje månad (tycker iaf jag).