Inlägg från: Jagvetdåinte |Visa alla inlägg
  • Jagvetdåinte

BIM-lista: 

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai, Milian03

3/4 Förstabarnet33 

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit

• Jagvetdåinte

Woohoo! Använder natural cycles å har sett att jag har regelbundeg ägglossning. Jag har däremot ALDRIG haft positivt äl test. Förrän idag. Så glad :D Här ska liggas! Det är något med det där extra strecket som får det att pirra i mig! Hihi

• Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-03-22 07:39:02 följande:

Ha ha, vad kul! Samma för mig idag!! Har dock fått positivt på digitalt förra månaden, men första gången på stickor idag! Vi är verkligen synkade. :)

Hihi åh vad kul :D Nu kör vi!! ;) Ang bim listan så kopierar man den senaste listan och skriver in sig själv å lägger in som ny :)
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-03-22 07:39:02 följande:

Ha ha, vad kul! Samma för mig idag!! Har dock fått positivt på digitalt förra månaden, men första gången på stickor idag! Vi är verkligen synkade. :)

Hihi åh vad kul :D Nu kör vi!! ;) Ang bim listan så kopierar man den senaste listan och skriver in sig själv å lägger in som ny :)
  • Jagvetdåinte
    jennyek93 skrev 2018-03-22 17:12:48 följande:

Ni som använder er av temperaturmätning, vad använder ni för termometer (mun/öra)?Läste någonstans att man skulle ha en med två decimaler... I så fall, tips på var man köpa sån? :) På apoteket nära mig hittade jag bara med en decimal, men det kanske räcker?

Jag använder natural cycles och är så nöjd! Två decimaler på den :)
  • Jagvetdåinte
    maria1992 skrev 2018-03-24 09:12:17 följande:

Hej tjejer!

Hjälp mig... jag fick positivt ägglossningstest idag med clearblue digital. En gubbe som var fast. Tempen ökade rejält idag.. egentligen sker ägglossning tidigare än den ska men det spelar ju ingen roll men till min fråga, när sker då ägglossningen? Tempen är höjd och positivt ägglossningstest?

Ursäktar om frågan jag ställer är dum. Men du är förkyld eller har sovit mindre/mer eller druckit? Eller tempatä efter du ex gått upp på toa. Då kn ju tempen sticka upp även utan äl. Men det kan det ju även utan sådant. Om den är förhöjd fortsatt idag är det ju lite märkligt men är den lägre idag så kan det ju vara så att pos äl testet innebär äl idag eller imorgon?
  • Jagvetdåinte
    maria1992 skrev 2018-03-28 06:11:09 följande:

Jahapp.. tempen sjönk idag då.

Trots en glad gubbe på ägglossningstestet uteblir ägglossning då antar jag? För visst är de för sent att de höjs imorgon? Tempen? Positivt ägglossningstest i lördags..

Den har ju ökat? Vänta och se tills imorgon :) någon enstaka dipp sådär är inte ovanligt!
  • Jagvetdåinte
    maria1992 skrev 2018-03-28 06:49:16 följande:

Är det så?? Haft en jäkla ägglossningsvärk i lördags och söndags. Men varför dippar den? Ingen rejäl temphöjning de andra två dagarna heller.. åh. Mitt 6e försök nu. Haft ägglosdning cirka 4/6 ggr. Vet inte om de är ngt som är fel?

Varit hos gyn förra veckan och allt såg bra ut men man börjar bli lite orolig ändå. Ja jag ver det kan ta upp till ett år..

Jadå, går tempen upp över coverline imorgon å ligger kvar majoriteten av dagarna tills bim.närmar sig tror jag du kan vara säker på äl. Min kurva ser ut såhär nu och jag känner mig rätt säker på att jag haft äl. Tror iaf NC oxå. :) Har hört att österogen kan göra att tempen tillfälligt dippar!

• Jagvetdåinte
    maria1992 skrev 2018-03-28 07:37:55 följande:

Ahhh... din kurva är rätt lik min fast din sker senare! Soännande! Jag har ju haft älsmärta så borde ju haft..?? Alltså nu kommer ju väntan med.. den är hemsk..

Hur länge har du försökt?

Hihi ja tänkte oxå på det :) Jag tror du haft äl. Undvik att dricka (alkohol alltså) å försök att sova som vanligt å tempa samma tid så att inte tempen påverkas så får du snart svar på om äl varit :) stiger den imorgon igen utan att tempen påverkats av annat kan du slappna av med det :) Vi har försökt sedan december. Ni? :)
Svar på tråden BIM april 2018