• stragge

BIM april 2018

jenniferrunder skrev 2018-03-10 00:45:48 följande:

Hoppar in här med! Perfekta tråden för mig som har 0 tåladmod och 110 frågor dagligen... jag och min sambo planerar vårt första barn och vi båda längtar så vi dööör!!!

Testade positivt på LH-stickan och hade ägglossning 4/3 och beräknad BIM 18/3. Hade sex 5 dar i sträck under ?ÄL-perioden?.

Redan i tisdags 6/3 så började jag känna stickningar i båda äggstockarna och svag molande värk i livmodern som kommer och går hela tiden. Den 7/3 fick jag sån ihållande stickande smärta i livmodern som höll i sig i ca 10-15 sekunder. Den 7/3 på morgonen fick jag även springa till toan å spy. Vad kan detta vara symtom på?? Eller håller jag på att bli/är sken-gravid?

Läste i en annan tråd här att ett tips för de som inte orkade vänta på BIM var att göra ett ägglossningtest för stt se om det fortfarande höll sig positivt efter ägglossning och att om det fortfarande några dagar efter ÄL är positivt så är man gravid? Stämmer detta? Testade igår och då var det negativt.

Testade grav-test idag som var negativt (såklart eftersom det är mer än en vecka kvar till BIM.. men jag kan inte hålla mig!!!

Är det bara jag som har sån jävla brist på tålamodet haha?

Tacksam för svar alla fina <3

Tror du ska vara med i bim mars tråden? ;)
  • stragge
    maria1992 skrev 2018-03-12 08:12:32 följande:

Där sjönk tempen för mig med.. Fan vad tradigt! Nästa äl är jag borta med jobb. Vad tror ni om att ligga på söndagen om äl är på tisdag? Är det få chanser då att lyckas? :/

Vi låg två dagar innan ÄL och två dagar efter bara och jag lyckades bli gravid på det =)
  • stragge
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-20 20:29:58 följande:

Jag har ÄL idag. Otroligt mycket molvärk och lika starkt streck på ÄL test. Men min kille är på dåligt humör och vill inte. Jag håller på att gå i taket. Paniken inombords. Vill fick till det igår, 2 ggr i söndags. I fredags och tors. Dom sistnämnda gör väl ingen skillnad men snälla sig att det finns en liten chans ändå???

Jag blev gravid när vi hade sex två dagar innan och två dagar efter ägglossning :)
  • stragge
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-21 08:06:17 följande:

Tack för pepp svar. Faktiskt så vände humöret igår, så nu blev det större chans att det kan bli ngt. Men imorse var ÄL test fortf lika starka (kanske ännu mer när man jämför) så nu måste vi ligga idag och imorn med. Suck! Haha, känns lite tjatigt nu ;).

Bluegrass: Hoppas ni fick till det innan Malmö.

Stragge: Grattis till graviditet, om det är nutid ;)

Det är nutid, tack =D
  • stragge
    storformatare skrev 2018-04-18 07:05:36 följande:

Hej! Jag är ny här och förstår inte riktigt :) ser att det är 120 sidor i denna tråd, kan jag välja att bara se TS inlägg för att se hur det gått för henne? Jag och min man är inne på vårt första försök och hoppas på plus om lite mer än en vecka :)

Det står "visa endast" på inläggen. Klicka på den personen som du vill läsa om o det kommer bara upp inlägg från den personen Glad
  • stragge
    Milian03 skrev 2018-04-26 17:32:30 följande:

Johan det tror jag för jag har inte fått positivt på dom förr! Menar bara att jag är rädd för missfall eftersom jag har så mycket mensvärk

Jag hade fruktansvärd mensvärk fram till vecka 8, är i vecka 11 nu och bebis mår bra :) Växer mycket där inne nu så därför man brukar få ont berättade min bm för mig <3 Grattis och försök att njuta ! =)
  • stragge
    saijda skrev 2018-05-03 09:00:04 följande:

Vad tror ni om detta? Har fortfarande halsbränna (bara haft på kvällar och nätter men nu på morgonen också), mår illa, extremt trött och kissnödig, magen känns svullen/?trång?, men också tunga relativt ömma bröst och huvudvärk.

Halsbränna och illamående var mina enda tecken innan jag fick mitt + har du vågat testa än? :)
  • stragge
    saijda skrev 2018-05-04 06:21:48 följande:

Är lite av en fegis när det gäller sånt här med att testa vågar inte tro det, pga tidigare missfall :( jag tänkte att jag ska testa imorgon då är det BIM+7 hehe. Så får vi se vad den visar :0

Starkt av dig! Jag började testa på äl+4 tror jag HAHA !
  • stragge
    saijda skrev 2018-05-04 07:14:40 följande:

Anledningen är att jag testade mig den 25e april( i för sig inte på morgonen och bara hållt mig i fyra timmar) men då visade det minus. Gissar på att det var för tidigt :/

Det kan det ju ha varit :/ lycka till när du testar sen :)
  • stragge
    saijda skrev 2018-05-04 07:53:37 följande:

Tack så mycket! Är det dumt att testa ikväll eller ska jag vänta till imorgon bitti? :$

Hm om du gått så många dagar från ägglossning så borde det ju visa nu ikväll också tänker jag :) Mitt visade + på digitala när jag testade på eftermiddagen på äl+10
Svar på tråden BIM april 2018