Inlägg från: Förstabarnet33 |Visa alla inlägg
  • Förstabarnet33

BIM april 2018

Hej! Jag hoppar in från Mars-tråden och hoppas på pluss denna gången. Detta blir vårat tredje försök sen jag tog ut min hormonspiral. Har ÄL 20/3 och BIM 3/4 så jag lägger till mig i listan :)

Lycka till allihopa!!

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai

3/4 Förstabarnet33

4/4 PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92, aleakim90

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

10/4 Baraentilligen

• Förstabarnet33
    Frallanz skrev 2018-03-17 11:56:15 följande:

Okej tjejer, nu ska jag trötta ut er lite till med mitt tjatande och analyserande. VARNING FÖR LÅNG TEXT!

Som jag skrev igår gjorde jag ett test igår som visade starkare plus än dem innan, på morgon urin fast jag hann kissa en gång innan men kissade en gång till efteråt utan att dricka emellan så nästan morgonurin då, kan man väl säga?

I brist på annat och för att jag har en hel del test att använda så tog jag ännu ett trst för 10 min sen, jag tester väl mest för att jag vill se om det minskar i styrka och för att det på nåt sätt får mig att må bra att testa, låter konstigt kanske men svårt att förklara.

Nu har jag satt ihop testen, råkade lägga det översta på fel plats dock, dem två som är lite gula tog jag då jag blödde så kanske därför dem är gula i färgen?

Men nu till saken, visst är det sista (som är taget idag) starkare än det igår?

Kanske inte var missfall? Men det som kom ut var slem och blodiga hinnor, som vid mens bortsett från det slemmiga. Så för mig var det ganska solklart att det var missfall, med tanke på smärtan jag hade första natten. Men låt oss säga att där är ett pyre därinne, varför blir det då inte riktigt starkt vid det här laget? Trots allt över en vecka sen bim dagen...

Förlåt för lång text! Kram på er

Jag tycker det är pluss. Det har ju blivit ett starkare streck dessutom. Avvakta annars 2 dagar och ta ett till test.

Men jag säger grattis, för jag tolkar det som ett pluss. Blödningen kan ju varit en fästningsblödning bara :)
  • Förstabarnet33
    Frallanz skrev 2018-03-17 12:11:02 följande:

Ja jag har fått höra det från nån ang fästningsblödning men blöder man som mens då i 4 dagar, o med genomskinligt slem o koagulerat blod? :/ såklart jättesvårt för både mig och er att svara på alla mina frågor, får inte komma på vul förrn om 2 veckor så den här väntan och ovissheten tar kål på mig idag känner jag :(

Jag vet faktiskt inte hur det är, men min mamma hade som en vanlig mensblödning när hon väntade sitt första barn så jag vet att det inte behöver betyda missfall bara för att man blöder. :) Jag vet själv hur svårt det är att hålla sig från testerna men försök avvakta några dagar och ta ett nytt test. Är det då fortfarande ett pluss så är det ju toppen. :)
  • Förstabarnet33
    Frallanz skrev 2018-03-17 12:22:29 följande:

Nej det är ju sant, man jämför så mkt med graviditeten då man väntade sonen. Hade noll gravsymtom mer än trötthet och växande mage med honom så man blir ju helt kaos i huvudet av detta. Enda jag känner av nu är konstant kissande och känsliga bröstgårdar.

Som du säger får man avvakta, men är ju så svårt att låta bli att prova när man ser att det blir starkare o starkare :/ skönt att prata av sig iaf

Ja eller hur :) Jag stressar alltid upp mig så mycket kring ÄL och bim, det är i princip det enda jag tänker på. Man går runt och känner efter hela tiden och minsta lilla känsla kopplar man till graviditet. Men då är det också extra tungt när mensen kommer.

Man får passa på att slappna av lite mellan mens och ägglossning :)
  • Förstabarnet33

Nu har Äl passerat, kände av det starkt igår så nu hoppas jag innerligt att det tar sig denna gången.

Nu blir det en lång väntan till bim.

• Förstabarnet33

Är på bim -5 idag. Någon som varit gravid men inte känt några symtom alls innan bim? Känns så hopplöst när man läser om alla som har massor sv symtom innan, man ger upp hoppet lite..

• Förstabarnet33
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-29 11:29:44 följande:

När jag varit gravid har jag bara känt av ömma bröstvårtor typ dagen innan bim (och sedan restem av graviditeten..). Hoppas att det är ett gott tecken för dig:)

Tack, det känns skönt att höra :) Har känt av lite molvärk idag, men det är för mig som aldrig varit gravid väldigt förknippat med att mensen är på ingång. Men jag håller tummarna på att det tog sig denna gången. :)
  • Förstabarnet33

Hej! Jag har hängt kvar i tråden och legat lågt då jag fick mens 3/4, men har ny bim 29/4. Har senaste dagarna haft ont i bröstvårtorna, vilket jag inte brukar ha. Igår fick jag dock en liten blödning, 4 dagar innan bim. Min mens är vanligtvis punktlig så jag blev jätteförvånad. Läste att man kan få en nidblödning 7-14 dagar efter Äl. Tror ni det kan vara något sådant eller hoppas jag för mycket?

• Förstabarnet33
    Linneisen skrev 2018-04-26 10:56:04 följande:

Absolut, det kan vara nidblödning. Dock hade jag exakt likadant när jag inväntade bim. Fick en liten blödning 4 dagar innan. Dock är bim olika hela tiden men så tidig har mensen aldrig varit. Sen upphörde den och jag trodde verkligen det var nidblödning. Men sedan kom mensen igång. Om din mens inte kommer igång är det säkert nid. Hoppas den håller sig borta!

Idag är blödningen helt borta, inget blod alls idag. Mjölkiga flytningar typ? Vet inte hur jag ska beskriva. Även en ilande känsla som strålar ner mot ljumskarna? Aldrig känt så förut, men jag vill inte ropa hej än.
  • Förstabarnet33
    Linneisen skrev 2018-04-26 11:09:44 följande:

Låter absolut som nidblödning då! Min mens kom igång dagen efter, direkt på morgonen har jag för mig.

Jag läste att testet kan visa positivt 2-3 dagar efter nidblödning.

Ja förra gången innan bim fick jag en liten blödning dagen innan, men sen kom den igång som vanligt på morgonen dagen efter, så jag vill ändå hoppas lite.
  • Förstabarnet33
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-27 17:27:54 följande:

Helt klart ett plus! Stort grattis!!!! <3

Tack! <3 Det känns helt ofattbart
Svar på tråden BIM april 2018