Inlägg från: sofiaaaaaa |Visa alla inlägg
  • sofiaaaaaa

BIM april 2018

PowerL skrev 2018-03-04 20:25:52 följande:

Just ja, ser att jag glömde berätta här att jag fick starkast positiva tester igår trots blödningarna så jag fick upp hoppet om att det inte var kört ändå. Men jo. Nu är det kört.

Hoppas på december bebis nu :)

Jag beklagar verkligen :(. Hoppas du slipper ha ont mer och att blödningen går över snart. Jag har hört att många blir gravida snabbt efter missfall. Håller tummarna för april!
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-03-05 07:18:00 följande:

Har fått mitt andra missfall. Var i vecka 4+3. Det verkar inte som om det blir en sladdis här. Får helt enkelt börja bearbeta att jag är för gammal. Egentligen har jag inga problem att nöja mig med de fyra vi har, men det hade varit så underbart med en bebis för hela familjen. Jag längtade efter vår novemberbebis som aldrig blev. :(

Vet inte när jag har BIM. Efter förra missfallet kom ÄL 10 dagar senare än vanligt, så vi får se hur lång tid det tar denna gången.

Vi ska försöka igen och hoppas på nu på en decemberbebis!

Beklagar verkligen! Håller alla tummar för en tidig julklapp :)
  • sofiaaaaaa

Hej! Här kommer jag, lite halvsur från mars tråden. Men okej nya tag!! Har BIM vad jag tror den 5/4 och ÄL 22/3. Känns som ett helt liv tills dess :/. Skriver in mig i tråden, kan hända att jag ändrar efterhand för jag är lite förvirrad över min ÄL.

Detta blir föresten mitt fjärde försök till ett tredje barn. Är 36 så inte purung tyvärr!

• sofiaaaaaa
    Meemelie skrev 2018-03-08 06:55:36 följande:

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai 

4/4 Baraentilligen, PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92

5/4 Lebbmusen, Kiwi92

---------------------------- 

+Lista:[/

[quote=78531534][quote-nick]Meemelie skrev 2018-03-08 06:55:36 följande:[/quote-nick]BIM-lista:

1/4 Meemelie

5/4 Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia

---------------------------- 

+Lista:

• sofiaaaaaa

Okej, blev fel i förra! Nu tror jag!!

BIM-lista:

1/4 Meemelie

5/4 Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia

• sofiaaaaaa
    maria1992 skrev 2018-03-09 10:52:05 följande:

Jag tror jag hoppar in här med. 

Gjorde ett testa tidigt idag och visade ingenting. 

Bim på tisdag så räknar med de inte gick sig denna gången heller.

Dags för försök nr 6. 

Har ni tips vad man kan göra för att bli gravid lättare? Något ni äter eller något speciellt?

Jag säger som många andra, tappa inte hoppet än. Jag plussade inte ens på BIM +3 vid min förra graviditet. Ägget kan väl satt sig senare har jag hört.

Jag testar en massa olika tabletter. Denna månad bisolvon, munkpeppar och 2 tabletter bidrottningsgele. Bidrottningsgele funkade toppen på förra bebis, plussade efter första. Men nu verkar det lite segare. Tar lite högre dos denna månad se om det gör ngt. Iaf hörde jag idag på podden mitt i livet att piercing i naveln inte alls var bra. Va tvungen å googla och hittade att det inte var bra för fertiliteten. Även om jag alltid har haft min piercing och fått 2 barn tog jag genast ut den. Haha! Så om ngn mer har det kanske det kan va värt å testa att ta bort ;).
  • sofiaaaaaa
    Frallanz skrev 2018-03-17 13:32:05 följande:

Ja, visar det sig att vi inte har ett pyre därinne nu så blir nästa försök vårat första riktiga försök till syskon. Jag hatar den här ovissheten bara.. vill ju veta NU så att vi kan glädjas eller försöka på nytt.

Ja jag förstår, sjukt jobbigt! Borde ju verkligen visa negativt nu om du fick missfall. Kan du inte åka in och ta VUL? Eller de gör inget åt det? Tänker om du åker in och överdriver svinmkt och säger du har sjukt ont el ngt etc?! Endel får ju inte ut allt och måste skrapa å ha sig! Du har inte ont längre va?
  • sofiaaaaaa
    Förstabarnet33 skrev 2018-03-17 12:34:14 följande:

Ja eller hur :) Jag stressar alltid upp mig så mycket kring ÄL och bim, det är i princip det enda jag tänker på. Man går runt och känner efter hela tiden och minsta lilla känsla kopplar man till graviditet. Men då är det också extra tungt när mensen kommer.

Man får passa på att slappna av lite mellan mens och ägglossning :)

Å jag är likadan, haha hemskt, min sambo orkar inte me mitt ältande ;). Så nu försöker jag inte prata om det hela tiden, hehe. Varför är killar så himla lugna? Nu är jag mellan mens och ÄL och var till en början avslappnad och tyckte det var väldigt skönt. Men nu håller jag på att ta ÄL tester till en förmögenhet och stressar upp mig över att strecket är så svagt nästintill obefintligt. På morgonen syns testet mer än eftermiddag testet. Brukar det var upp å ner fram till själva stegringen börjar? Jag tror min ÄL borde va mellan sön-ons men vet inte riktigt.
  • sofiaaaaaa
    Frallanz skrev 2018-03-17 16:50:18 följande:

Pratade med en bm igår och hon bad mig avvakta 2 veckor, visade det fortf. plus då skulle vi boka ett vul innan dess fanns där inte mkt o göra :(

Nej har inte ont längre, hade bara ont första natten då det startade.

Ja okej! Men det är ju ett gott tecken att du inte har ont längre. Håller tummarna att det är ett litet pyre som växer.
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-03-17 17:42:58 följande:

Det bästa är att jämföra ÄL tester som är tagna samma tid varje dag, då är det lättast att se stegringen. Men man kan också missa stegring om man inte tar 2 ggr/dag.

Har lagt alldeles för mkt pengar på ÄL tester. Samtliga negativa. Förra månaden provade jag digitalt. Dag 2 jag testade fick jag en fast smiley. Så denna månaden ska jag också köra digitalt. Ska dock börja med stickor, så när jag ser stegringen ska jag prova med digitalt. Min ÄL kan komma mellan dag 20-30, svårt att veta exakt när...

Ja det låter toppen att jämföra samma tid! Ikväll var testet lite starkare trots 2:a testet så kanske att den är på g. Hoppas....
Svar på tråden BIM april 2018