Inlägg från: norrland91 |Visa alla inlägg
  • norrland91

BIM april 2018

Hej alla! En fundering jag har om någon är mer kunnig än mig.. jag har ägglossning 29/3, om vi säger att jag har tur att bli gravid då. Kommer barnet typ nyårsafton då? Kan inte låta bli att drömma och planera :)

• norrland91
    SofiaS95 skrev 2018-03-13 19:48:45 följande:

Hej! Hade tänkt försöka hålla mig borta från FL men här är jag igen. Vi påbörjar snart försök 7 och BIM är 3/4. Jag är 22 år och mannen 23 år. Använder NC och har en relativt regelbunden cykel. Har redan tappat hoppet och börjar tvivla på vår fertilitet

Åh jag förstår känslan, du är inte ensam <3 Vi har kört utan prev medel 9 månader utan resultat.. är 26år.
  • norrland91
    XAHHA92 skrev 2018-03-13 20:11:36 följande:

Själva spolningen kändes ingenting. Det som gjorde ont var när de fick klämma och hålla fast livmoderhalsen. Vi har gjort en utredning för ofrivillig barnlöshet och detta var sista undersökningen. De hittar inget fel på oss, på gott och ont. Två år är en jättelång tid & all glädje som ska finnas när man försöker få barn är som bortblåst. Men vi kämpar vidare!

Åh jag lider med er <3 Blir så ledsen i hjärtat att det ska va så svårt :(
  • norrland91
    XAHHA92 skrev 2018-04-01 22:38:12 följande:

Jahapp, början på mens nu ikväll. Nästa månad är den hemska, det är månaden då vi försökt bli gravida i två år och det är ägglossning nr 26. Bim lär vara i maj.

Lycka till alla

Ååh:( styrkekramar <3<3<3
  • norrland91
    jennyek93 skrev 2018-04-02 22:40:40 följande:

Den 19 mars fick jag positivt på clearblue advance ägglossningstest. Dock hade jag NOLL symtom, vilket jag annars brukar ha. Så jag var ganska skeptisk, men vi myste på ändå . Men 1 vecka senare så fick jag plötsligt ?äggvite-flytningar? och klassisk molvärk i vänster sida. Så då tolkade jag det som att ägglossningen blivit sen, och att myset var helt i onödan. Och vi hade ingen möjlighet att mysa dem dagarna. Helt kört denna gången tänkte jag och släppte alla förhoppningar! Men igår slog det mig att jag skulle fått min mens nu i helgen... BIM 1/4. Har inga tecken på varken kommande mens eller graviditet...

Vet inte om jag vågar ta ett gravtest, är så rädd för att bli ledsen och besviken. Men om inte mensen dykt upp innan helgen så vågar jag mig nog på att testa

Oj spännande! Kan du hålla dig så länge? :) vet hur du menar, man längtar efter att testa samtidigt som de är ens största fiende typ, för då får man de svart på vitt!
  • norrland91
    Lindsey77 skrev 2018-04-03 05:35:53 följande:

Uppdatering från mig med: testet visade falskt positivt igår. Inte gravid på digitalt, samt blankt test idag. Gräver ner mig.

Åååh nej :( kramar<3
  • norrland91
    Systeryster33 skrev 2018-04-03 18:53:16 följande:

Ca äl+10

Jag testade idag med ett vanligt test äl+6 och det va negativt! Förvånande va? Hahaha

Hahah :D Jag tror jag testar imorn med clearblue early bim -5. Tror jag hade en nidblödning kring äl+6 och har så ömma bröst. Hoppas massor men samtidigt så rädd att det blir negativt!!
  • norrland91
    Frallanz skrev 2018-04-03 20:03:08 följande:

Okej tjejer, jag är gravid!

För er som inte hängt med så plussade svagt jag den 8/3 och började blöda som en mens 9/3 till den 11/3. Fick då slem och blod, samt väldigt väldigt ont en natt. Testade ett par dagar efter o plussade fortfarande men väldigt svagt. Ringde mvc för o höra och dem bad mig avvakta 2 veckor för ett nytt test, testade då efter nästan 3 veckor och det var då starkare gravtest, ringee igen och fick komma in idag för ett gravtest hos dem då dem tyckte det var närkligt att jah plussade fortfarande och nu starkare.

Väl därinne plussar jag ett fint plus, så utan ultraljud sa bm att jag är gravid, MEN dem vet inte om det är graviditeten från den 8/3 eller om jag faktiskt fick ett missfall och att jag blivit gravid på nytt aå de är därför jag plussar starkare, inbokad på ultraljud den 18/4 så får se först då hur långt gången jag är, men skitsamma - JAG ÄR GRAVID trots allt!

Wow underbart grattis!! <3
  • norrland91

Negativt såklart idag bim -5. Känner ändå på mig att det inte blev något denna gång heller. Hatar att gå runt och inbilla mig symtom, vill bara ha svar så man kan gå vidare.. nu är de bara 700år till nästa äl. Åh så less.

• norrland91
    maria1992 skrev 2018-04-04 14:28:09 följande:

Ja, jag har samma problem.. Ska ha drinkparty hemma på lördag så hade varit bra att få svar innan. Tänker jag testar igen fredag! 

Drinkparty, de lät kul vad gör man då? Blandar massa drinkar? ;)

Ska också testa fredag eller lördag!
Svar på tråden BIM april 2018