BIM april 2018
Ohh hoppas allt går bra!!! Jag ska på vul den 26 april! Uppdatera mig gärna ifall du känner för det såklart!!!
Ohh hoppas allt går bra!!! Jag ska på vul den 26 april! Uppdatera mig gärna ifall du känner för det såklart!!!
Ser ni något eller ä de bara jag? Bim +5
Taget på kvällen med... vad tror ni? Spök eller positivt ? Bim-3
Åh vad fin du är <3 vågar inte tro ännu...
Plussade idag på bim+2 :)
Känns så sjukt overkligt, första barnet för båda.
Postar min kurva med! Tempen har gått upp med, även om den gick ner liite idag :)
Hej! Någon som har erfarenheter av nidblödningar? Bim 15 april, ägglossning 1 april. Började blöda i torsdags 4 dagar efter ägglossning, först bara lite flytningar och sen mer klarrött och var tvungen att ha tampong igår, mindre idag. Tidig mens eller lång nidblödning? I övrigt är magen helt ur spel (influensa?), hade ont i brösten innan jag började blöda men inget nu, har ont/ sammandragningar i magen och mår illa.
Hej tjejer!
Jag har inte skrivit så mycket i tråden för att jag har varit så less på bebisverkstaden! Men jag har följt er och stort grattis till alla som plussat!
Jag slutade med p-piller december 2016 och vi började försöka få till ett syskon till dottern som nu är två år. Det var ju lättare sagt än gjort det så det har varit mycket hopp innan BIM och sen förtvivlan när mensen alltid kommit i tid :(
Förra cykeln började vi använda clearblue advanced fertilitetsmonitor och jag började äta apiforce, bisolvon och rosenrot. Det tog sig inte då heller men vi körde samma ?cocktail? även den här cykel. Monitorn visade ägglossning flera dagar tidigare än mina beräkningar men vi körde på enligt den. Och så kom den långa väntan på BIM. Jag visste inte om jag skulle gå på monitorns BIM eller min egen beräkning men idag var jag BIM+1 enligt min beräkning och BIM+4 enligt monitorn. Sambon jobbade natt och han ville vara med när vi testar så det blev inget test imorse. Men när han kom hem kunde vi inte hålla oss så jag tog ett Babyplan early när han kom hem. Och det blev ett plus!! Jag har inte fattat det än! Vi har försökt i över ett år utan minsta lilla plus och så nu, två månader med monitorn som jag hört så mycket bra om kom äntligen plusset!!! Nu hoppas vi att pyret väljer att stanna kvar!
BIM-listan:
1/4 Litentuff, theresu
2/4 Eal92, Elizai, Meemelie
3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69
4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa
5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti
6/4 Bastamamman1
7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, aleakim90
9/4 norrland91, systeryster33
10/9 Mih4 , jjonna
12/4 Esme08, Samba80
14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante, Emiliass
15/4 sycamore
17/4 EIJ90
18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123
19/4 tredjebarnsladdis
20/4 lyckligast80
22/4 Blåstjärna , Jefare1
25/4 Liten 2018
26/4 Norrländska, FruBjörk
28/4 milan03, Emhy89
30/4 XAHHA92
Plussat +
Zette + bim -4 30/3
Litentuff + bim -1 31/3
Baraentilligrn + äl+10 5/4
Systeryster33 + bim-1 , äl+11 8/4
Norrland91 + bim-2 7/4
Sitter här och är alldeles chockad. Testade idag på BIM +5 eftersom jag inte har vågat innan. Och det var ett plus! (Vi började försöka i maj förra året.)
Tack snälla för ditt svar.. Jag har ju fortfarande ont i brösten och tempen över de vanliga.. Den har sjunkit ner till 36.0 varje månad. Idag 36.48.. fortfarande hög.. Har ju mensvärk men.. Ja, jag vet inte.. :'( Kram
Hej!har inte skrivit så mycket..
Var med i marstråden men blev inget så har inte haft så höga förväntningar denna gång heller...
Sitter här på äl+8 och känner mig så lite gravid som man bara kan.. vet att det är tidigt än men man vill ju så mycket :(
Det enda som jag känner just nu är molande i tjejmagen.
Minns inte mina symtom från förra graviditeten men vill minnas ömma bröst, någon som plussat här inne som inte har så mycket symtom? Ger mig hopp!
Idag känns det lite mer verkligt men samtidigt overkligt... Svårt att sätta ord på alla känslor just nu.
Hej då från mig... min dröm om en sladdis försvann idag. Tredje missfallet. Missfall i dec, mars och nu april. Inga problem att bli gravid, men ägget fäster tydligen inte ordentligt.
Tydlig ägglossning, gravid på digitalt och sen missfall i vecka 4+3. Samma varje gång.
Tack <3
Har ej fått det konstaterat, men strecket syntes knappt idag. Blöder mkt. Det är ju bra att hcg försvinner så är det snart ÄL igen... om ca 20 dagar.
Igår visade min 11-åriga dotter mig en söt sparkdräkt i affären och utbrister; jag vill verkligen ha en lillasyster mamma. Hon sa även det idag. Ville bara gråta. Jag säger bara att jag är för gammal för fler barn till henne. Hon älskar bebisar... hon skulle bli så glad!
Oddsen känns låga nu... tre missfall! Hur många orkar man med?
Finns verkligen inga ord att beskriva känslan :) Är det första barnet för er också?
[quote=78626022][quote-nick]Bebismaj skrev 2018-04-11 18:33:49 följande:[/quote-nick]Jag vet inte riktigt vad som händer nu, jag fick bara bruna flytningar i 4-5 dagar som började på BIM 2/4 ungefär och testerna är negativa. Vet inte om jag har haft sen ÄL eller om kroppen bara hoppat över mensen..
BIM-listan:
1/4 Litentuff, theresu
2/4 Eal92, Elizai, Meemelie
3/4 Förstabarnet33, zette, Hejhopp69
4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa
5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti
6/4 Bastamamman1
7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, aleakim90
9/4 norrland91, systeryster33
10/9 Mih4 , jjonna
12/4 Esme08, Samba80
14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante
15/4 sycamore, StinaM
17/4 EIJ90
18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja, trollkvinna123
19/4 tredjebarnsladdis
20/4 lyckligast80
22/4 Blåstjärna , Jefare1
25/4 Liten 2018
26/4 Norrländska, FruBjörk
28/4 milan03, Emhy89
30/4 XAHHA92
Plussat +
Zette + bim -4 30/3
Litentuff + bim -1 31/3
Baraentilligrn + äl+10 5/4
Systeryster33 + bim-1 , äl+11 8/4
Norrland91 + bim-2 7/4
Anonym1891 + bim+2 8/4
Trallallaa + bim +5 9/4
Emiliass + bim--4 10/4[/quote
Ni som plussat vad har ni haft för symtom
?
Men inte är du för gammal! Du har bara haft en väldigt väldigt otur just nu :( tycker så synd om dig, 3 missfall... har du pratat med någon bm om det? Så du kan få göra en utredning om det finns en orsak bakom?
Jadu, jag kan inte ens föreställa mig den sorg du känner. Beklagar verkligen att du behövt gå igenom missfall överhuvudtaget. Jag hoppas nästa gång går vägen, vi skulle ha startat en tråd där det inte är nåt speciellt bim man måste gå efter, så vi kan följas åt hela tiden, gravida som ogravida.
Jag blev inget klokare av att gå dit direkt :(
De hittade inget foster, bara en fostersäck med vatten i. Dem såg en graviditet sa dem, men om det är en fortgående eller en rest efter missfallet kunde dem inte svara på, MEN dom sa att dem tror jag är gravid på nytt och att det därför inte syns något ännu. Nytt vul om 2-3 veckor. Men dem kunde/vill ju inte säga varken eller, och det är därför jag kom dit, för svar på min ovisshet jag gått med länge :( men är iaf inte gravid i vecka 10 som vi gick efter först, så jag fick iaf konstaterat att det var MF där den 9/3 när jag misstänkte det.
Så får väl se om det är en ny graviditet som startat, eller om det är rester vilket det inte borde vara såhär långt efter ett så pass tidigt mf sa den ena läkaren.
Har illamående och molvärk dagligen, men just nu tror jag ingenting längre... vill bara veta så vi kan få ge oss på försök nr 2 om det är så.
Hej! Jag har BIM 19/4. Jag och min sambo har försökt sen årsskiftet, denna månaden har varit annorlunda då jag har haft många symtom. Jag fick en liknande rosa flytning den 12/4 som bara va under kvällen efter de har jag varit konstant kissnödig samt haft styva och ömma bröstvårtor. Även illamående och hunger. Tog ett CB early test imorse där ett väldigt svagt streck syntes men jag vågar inte hoppa högt inu iom det är BIM -3. Någon här som har fått spökstreck? Har läst att de kan ge det.