• Lebbmusen

BIM april 2018

Hej,

Här är jag på BIM+3 och hann få upp hoppet trots det negativa testet igår. Men så idag kommer den menssvullna magen, spottings och den molvärk jag haft sen insemineringen har övergått till mensvärk :(

Känns å ena sidan sjukt trist men å andra sidan tog första barnet fem försök och nu va bara andra försöket.

Tredje gången gillt. BIM 5/4 :)

BIM-lista:

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai

4/4 Baraentilligen, PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92

5/4 Lebbmusen

----------------------------

+Lista:

• Lebbmusen
    Milian03 skrev 2018-03-08 00:29:05 följande:

Hur gamla är ni här inne och hur länge har ni försökt?

Har ni barn sen innan?

Jag och mannen är 33 år gamla.

Jag har ett barn sen tidigare och han har två.

Nu vill vi ha ett gemensamt :) :)

Jag är 34 och har två barn (3 och 4) med min kärlek. Vi trodde vi kände oss klara med en son och en dotter. Men vill nu inget hellre få en femte familjemedlem.

Detta blir tredje försöket att få ett tredje barn. Three is the magic number ;)
  • Lebbmusen
    Frallanz skrev 2018-03-14 17:04:54 följande:

Glömde ju bilden

På just ÄL-tester ska strecken va minst lika starka för ägglossning. Testar du varje dag ser du LH-stegringen :)
  • Lebbmusen
    H0nd3ndär skrev 2018-03-14 19:19:49 följande:

Jag har varit lite skeptisk till natural cycles basaltermometer då många klagat på att den inte lyser i mörker. Hittade när jag letade en annan på billiga-tester.se från babyplan med 2 decimaler, lyse i displayen och dessutom 60 kr billigare (139 kr istället för 199 kr) än natural cycles variant. Mycket nöjd! :)

Ska också prova att tempa nu. Är på tredje försöket och har bara kört halvhjärtade ÄL-tester. Har NC gratismånad men Babyplan-temp (verkar toppen). Ska bli intressant om det kommer kännas som någon hjälp.
  • Lebbmusen

Jag äter Folsyra sen vi bästämde oss gör att försöka med ett syskon. Reducerade kaffeintaget (brukar pimpla mängder på jobbet) till 3 koppar per dag och slutade helt med energidryck. Är nikotin- och alkoholfri sedan flera är tillbaka.

Är ju lite sugen på Rosenrot som många pratar om. Även för att få lite mer energi dessa trista vintermånader.

Äter man dom hela tiden eller ska man sluta vid ÄL (som nåt annat jag läste om)?

• Lebbmusen

Jag äter Folsyra sen vi bestämde oss gör att försöka med ett syskon. Reducerade kaffeintaget (brukar pimpla mängder på jobbet) till 3 koppar per dag och slutade helt med energidryck. Är nikotin- och alkoholfri sedan flera är tillbaka.

Är ju lite sugen på Rosenrot som många pratar om. Även för att få lite mer energi dessa trista vintermånader.

Äter man dom hela tiden eller ska man sluta vid ÄL (som nåt annat jag läste om)?

• Lebbmusen

Hej på er!

Detta är första gången jag provar CB advanced, den med först en blinkande gubbe för östrogenökning och sen en fast glad gubbe för ägglossning (LH-ökning).

Igår och idag hade jag en blinkande gubbe, men testar jag med mina vanliga stickor är det långt ifrån en ägglossning känns det som.

Hur skulle ni tänka? När skulle ni ringa hem donatorn om ni skulle göra en heminsemination?

Detta är tredje försöket :)

• Lebbmusen
    aleakim90 skrev 2018-03-19 16:22:06 följande:

Jag har använd cb med dubbel indikator i några månader nu för att tracka cykeln och undvika graviditet. Nu vänder vi dock på det och gör försata försöket. Iaf den bliinkande gubben kan visas i åtminstonde 11 dagar (enligt min erfarenhet), men vanligast är 4. När den fasta kommer är det 24-48h till äl. Eftersom det tar ca 16 h för spermierna att nå ägget är mitt tips att satsa på insemination på den dagen den fasta gubben visar sig. Har flera vänner som bara haft sex den dagen och inget innan som lyckats bli gravida. Jag kollade med vänliga samtidigt i början och de visade en stegring efter att den blinkande gubben visats i någon dag.

Hoppas det gav lite info. Jag kan inget om heminsemination, men en del om äl och spermierna väg och vad som hjälper/stjälper dem att nå till ägget. Skriv om det var något som var otydligt.

Lycka till!

Åh men tack! Kände mig helt plötsligt helt förvirrad i hur jag skulle tolka CB Advanced! Men vi kollar imorgon igen så får vi se. Har fått stegring på LH-stickan nu på kvällen och har massa molvärk, så nog är det på g! :)
  • Lebbmusen
    Lindsey77 skrev 2018-03-19 17:13:11 följande:

Stickor och digitalt visar inte samma för mig. Stickor är negativa, den enda gången jag använt digitalt lyckades jag få positivt.

Jag undrar om digitala test är känsligare. De borde ju vara mer tillförlitliga eftersom de även läser av östrogenhalten?

För mig verkade de stämma, fick fast gubbe, blev gravid och fick visserligen missfall sen, men men...

Det kan ju vara så att östrogenhalten höjs några dagar före ÄL? Man kan ju bli gravid då, eftersom spermier kan leva flera dagar. Har hört att vissa kan få blinkande gubbe flera dagar. Själv gick jag från rund ring till fast gubbe dagen efter, för jag började testa lite väl sent.

Brukar du få positivt på stickor, skulle jag nog avvakta någon dag och testa igen med digitalt. Då borde det ju snart bli en fast gubbe, i alla fall inom några dagar.

Jag beklagar! :(

Men ja det känns ju som de ska vara mer känsliga. Dock vet jag ett par som haft blinkande gubbe och sen har den hoppat över den fasta gubben.

Tur en kör dubbelt haha

Såg en stegring på LH-stickan ikväll så vi får se hur det blir på CB imorgon.
Svar på tråden BIM april 2018