• Rutankajutan

Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt

Hej allihop.

Jag är en tjej på 27 år med ett barn sen tidigare jag är gravid i vecka 12+2

Jag vet inte riktigt vad jag vill med detta men jag är så otroligt ledsen & chockad.

Igår var jag på KUB-test & fick ett riktigt dåligt resultat. 1:2 allltså 50% risk men troligtvis

ännu mindre pga nackspalten som som var 5mm. Läkaren trodde ca 90% risk att det är något fel. Dock var blodproverna bra så det var nackspalten som drog ner resultatet!

Har fått tid för ett moderkaksprov på måndag.

Men är det ens någon idé ?

Finns det någon med en solskenshistoria eller bara någon som varit med om samma sak?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt
  • Tjorven80
    Rutankajutan skrev 2017-11-27 14:50:36 följande:

Hur går det Tjorven, har du fått brevet idag ? :)

Ja, idag kom det äntligen!! Allt såg bra ut! :)

Bara att vänta på djupanalysen också, men känner mig mer hoppfull nu iaf.
  • Rutankajutan
    Tjorven80 skrev 2017-11-27 15:27:23 följande:

Grattis till det första provsvaret!

Som dom något hur lång tid andra analysen skulle ta ?
  • evve88
    Tjorven80 skrev 2017-11-27 15:27:23 följande:

Åh vad skönt att det såg bra ut! Då är djupanalysen säkerligen bra också ska du se :)

Har tid för mkp imorgon bitti. Så nervös. Hoppas dom kan genomföra den så man äntligen kan få ett svar.

Fick tid relativt tidigt, är i v 11+0 imorgon..
  • Tjorven80
    Rutankajutan skrev 2017-11-28 10:04:20 följande:

Grattis till det första provsvaret!

Som dom något hur lång tid andra analysen skulle ta ?

Läkaren sade att det skulle ta en vecka till, att proverna skulle ?bearbetas? i fem arbetsdagar och sedan görs djupanalysen. Hoppas på att få svar denna vecka.
  • Tjorven80
    evve88 skrev 2017-11-28 10:51:28 följande:

Åh vad skönt att det såg bra ut! Då är djupanalysen säkerligen bra också ska du se :)

Har tid för mkp imorgon bitti. Så nervös. Hoppas dom kan genomföra den så man äntligen kan få ett svar.

Det går säkert jättebra, de sade att det är väldigt sällan som de inte kan ta provet. Jag blundade så att jag inte behövde se när de körde in nålen, det stack till och kändes lite obehaglig en stund, men det gick fort. :)
  • evve88
    Tjorven80 skrev 2017-11-28 14:59:06 följande:

Det går säkert jättebra, de sade att det är väldigt sällan som de inte kan ta provet. Jag blundade så att jag inte behövde se när de körde in nålen, det stack till och kändes lite obehaglig en stund, men det gick fort. :)

Ja jag hoppas på det!! Vill bara ha de överstökat! Gjorde samma prov med sonen, min sambo höll på att svimma och var helt vit så alla fick springa fram till honom, han tyckte det var sååå pinsamt när det var jag som borde må dåligt, så denna gången har jag sagt att han får vänta utanför .. haha :)
  • Rutankajutan
    Tjorven80 skrev 2017-11-28 14:49:13 följande:

Läkaren sade att det skulle ta en vecka till, att proverna skulle ?bearbetas? i fem arbetsdagar och sedan görs djupanalysen. Hoppas på att få svar denna vecka.

Okej. Läkaren sa till mig att "provet borde vara här på tisdag eftermiddag" .

Dum som jag är så har jag verkligen ställt in mig på att dom skulle ringa idag.

Är så besviken nu. Gaaah hur ska man orka!!!
  • Rutankajutan
    evve88 skrev 2017-11-28 10:51:28 följande:

Lycka till imorgon :)
Svar på tråden Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt