• Rutankajutan

Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt

Hej allihop.

Jag är en tjej på 27 år med ett barn sen tidigare jag är gravid i vecka 12+2

Jag vet inte riktigt vad jag vill med detta men jag är så otroligt ledsen & chockad.

Igår var jag på KUB-test & fick ett riktigt dåligt resultat. 1:2 allltså 50% risk men troligtvis

ännu mindre pga nackspalten som som var 5mm. Läkaren trodde ca 90% risk att det är något fel. Dock var blodproverna bra så det var nackspalten som drog ner resultatet!

Har fått tid för ett moderkaksprov på måndag.

Men är det ens någon idé ?

Finns det någon med en solskenshistoria eller bara någon som varit med om samma sak?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt
  • evve88
    Rutankajutan skrev 2017-11-28 15:51:08 följande:

Lycka till imorgon :)

Tack så mycket! <3 håller tummarna för dig med! Hoppas du får mer svar imorgon!
  • Tjorven80
    evve88 skrev 2017-11-28 15:13:08 följande:

Ja jag hoppas på det!! Vill bara ha de överstökat! Gjorde samma prov med sonen, min sambo höll på att svimma och var helt vit så alla fick springa fram till honom, han tyckte det var sååå pinsamt när det var jag som borde må dåligt, så denna gången har jag sagt att han får vänta utanför .. haha :)

Haha, stackarn! :D
  • Tjorven80
    Rutankajutan skrev 2017-11-28 15:50:23 följande:

Okej. Läkaren sa till mig att "provet borde vara här på tisdag eftermiddag" .

Dum som jag är så har jag verkligen ställt in mig på att dom skulle ringa idag.

Är så besviken nu. Gaaah hur ska man orka!!!

Det kanske är olika beroende på vart man bor? Jag har börjat få en kula nu men vi vill inte göra graviditeten offentlig förrän vi har fått svaret på djupanalysen, så hoppas att svaret kommer snart och att det ser bra ut!

Ska de ringa till dig med svaret? Kommer inte ihåg vad de sade till mig, tankarna var kanske på annat håll då. :)
  • Rutankajutan
    Tjorven80 skrev 2017-11-28 17:31:29 följande:

Det kanske är olika beroende på vart man bor? Jag har börjat få en kula nu men vi vill inte göra graviditeten offentlig förrän vi har fått svaret på djupanalysen, så hoppas att svaret kommer snart och att det ser bra ut!

Ska de ringa till dig med svaret? Kommer inte ihåg vad de sade till mig, tankarna var kanske på annat håll då. :)

Jag förstår precis. Känner exakt samma sak!

Dom har ringt mig nu iaf. Provet visade inga avvikelser, så skönt! Men eftersom nackspalten var så bred så finns det en risk för att det tex är hjärtfel. Så extra koller kommer att göras på hjärtat & andra organ!
  • evve88
    Rutankajutan skrev 2017-11-29 09:59:58 följande:

Dom har ringt mig nu iaf. Provet visade inga avvikelser, så skönt! Men eftersom nackspalten var så bred så finns det en risk för att det tex är hjärtfel. Så extra koller kommer att göras på hjärtat & andra organ!

Vad skönt att det inte var några avvikelser! <3 håller tummarna att allt ser bra ut!!

Jag fick inte göra provet idag :-/ fick tid om en vecka. Denna väntan. Det är ju ren och skär tortyr..
  • Tjorven80
    Rutankajutan skrev 2017-11-29 09:59:58 följande:

Men åh vad skönt! Då borde jag också få mitt resultat snart förhoppningsvis.
  • Tjorven80
    evve88 skrev 2017-11-29 10:16:12 följande:

Vad skönt att det inte var några avvikelser! <3 håller tummarna att allt ser bra ut!!

Jag fick inte göra provet idag :-/ fick tid om en vecka. Denna väntan. Det är ju ren och skär tortyr..

Nämen fy vad jobbigt! Sade de varför?
  • Rutankajutan
    evve88 skrev 2017-11-29 10:16:12 följande:

Nej men fy stackars dig! Varför fick du inte göra provet ?
  • evve88
    Tjorven80 skrev 2017-11-29 10:24:23 följande:

Nämen fy vad jobbigt! Sade de varför?

Var en vecka för tidigt så dom ville inte riskera att ta provet, hon hoppades kunna ta provet nästa vecka men visse inte.. moderkakan låg i framvägg så borde de inte vara lättare att göra provet då? Gud vad ledsen man blir när man ställt in sig på att göra det...
  • evve88
    Rutankajutan skrev 2017-11-29 11:21:18 följande:

Nej men fy stackars dig! Varför fick du inte göra provet ?

Var en vecka för tidigt så dom ville inte riskera att ta provet, hon hoppades kunna ta provet nästa vecka men visse inte.. moderkakan låg i framvägg så borde de inte vara lättare att göra provet då? Gud vad ledsen man blir när man ställt in sig på att göra det...
Svar på tråden Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt