• Rutankajutan

Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt

Hej allihop.

Jag är en tjej på 27 år med ett barn sen tidigare jag är gravid i vecka 12+2

Jag vet inte riktigt vad jag vill med detta men jag är så otroligt ledsen & chockad.

Igår var jag på KUB-test & fick ett riktigt dåligt resultat. 1:2 allltså 50% risk men troligtvis

ännu mindre pga nackspalten som som var 5mm. Läkaren trodde ca 90% risk att det är något fel. Dock var blodproverna bra så det var nackspalten som drog ner resultatet!

Har fått tid för ett moderkaksprov på måndag.

Men är det ens någon idé ?

Finns det någon med en solskenshistoria eller bara någon som varit med om samma sak?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt
  • evve88

Hur går de för er alla??? Någon som fått mer besked?

Usch jag är så nervös att dom inte ska göra provet på onsdag så jag vet inte vart jag ska ta vägen.... :/

• Tjorven80
    evve88 skrev 2017-12-04 11:14:14 följande:

Hur går de för er alla??? Någon som fått mer besked?

Usch jag är så nervös att dom inte ska göra provet på onsdag så jag vet inte vart jag ska ta vägen.... :/

Pratade precis med en bm som kunde se att resultatet på djupanalysen var normalfynd, alltså inga avvikelser. Känns så himla bra, vågar nog börja berätta om graviditeten nu!

Förstår att det är skitjobbigt, och det är så svårt att inte tänka på det. Det där vakuumet man hamnar i är fruktansvärt. Jag vet att det inte hjälper nåt särskilt, men det kan ju faktiskt vara så att de kan ta provet på onsdag. Eller, det är väl ändå det mest troliga eftersom de bokade in dig då :) Hang in there!
  • evve88
    Tjorven80 skrev 2017-12-04 14:06:01 följande:

Pratade precis med en bm som kunde se att resultatet på djupanalysen var normalfynd, alltså inga avvikelser. Känns så himla bra, vågar nog börja berätta om graviditeten nu!

Förstår att det är skitjobbigt, och det är så svårt att inte tänka på det. Det där vakuumet man hamnar i är fruktansvärt. Jag vet att det inte hjälper nåt särskilt, men det kan ju faktiskt vara så att de kan ta provet på onsdag. Eller, det är väl ändå det mest troliga eftersom de bokade in dig då :) Hang in there!

Åh vad ubderbart!! <3 Grattis!!! Klart du ska göra :) vilken vecka är du i nu?

Tack för pepp!! Ja riktigt vakuum verkligen som man bara längtar efter att få komma ur... ska försöka tänka så!!!
  • Mirelle

Nån som minns vad de kollar på djupanalys? Kollar de även fragment av kromosomer tex? Jag gjorde mkp.

• 3hjärtan
    Tjorven80 skrev 2017-12-04 14:06:01 följande:

Grattis till bra svar!!
  • Tjorven80
    evve88 skrev 2017-12-04 14:30:26 följande:

Åh vad ubderbart!! <3 Grattis!!! Klart du ska göra :) vilken vecka är du i nu?

Tack för pepp!! Ja riktigt vakuum verkligen som man bara längtar efter att få komma ur... ska försöka tänka så!!!

Är i vecka 16 nu och börjar bli lite rund om magen, så folk har nog redan börjat fatta ändå ;)
  • Tjorven80
    Mirelle skrev 2017-12-04 16:24:59 följande:

Nån som minns vad de kollar på djupanalys? Kollar de även fragment av kromosomer tex? Jag gjorde mkp.

Kommer inte ihåg vad de sade, fick för mig att de kollar resterande kromosompar i djupanalysen men kanske missuppfattade det hela. Inte alltid lätt att komma ihåg alka detaljer i de där situationerna. :)
  • Tjorven80

[quote=78245925][quote-nick]3hjärtan skrev 2017-12-04 16:57:13 följande:[/quote-nick]Grattis till bra svar!![/

Tack, känns väldigt skönt!

• evve88

Nån mer som fått svar?? Precis vart inne och gjort provet. Det lyckades denna gången och det känns som en enorm lättnad att den biten är avklarad nu. Nu är det bara den olidliga väntan. Hur många dagar tog de innan ni fick första svar? Kram till er alla <3

• Tjorven80
    evve88 skrev 2017-12-06 10:56:49 följande:

Nån mer som fått svar?? Precis vart inne och gjort provet. Det lyckades denna gången och det känns som en enorm lättnad att den biten är avklarad nu. Nu är det bara den olidliga väntan. Hur många dagar tog de innan ni fick första svar? Kram till er alla <3

Åh vad skönt!! Jag gjorde mitt på en måndag och resultatet hade kommit till läkaren på fredagen, men fick brevet först på måndagen efter.
Svar på tråden Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt