• Rutankajutan

Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt

Hej allihop.

Jag är en tjej på 27 år med ett barn sen tidigare jag är gravid i vecka 12+2

Jag vet inte riktigt vad jag vill med detta men jag är så otroligt ledsen & chockad.

Igår var jag på KUB-test & fick ett riktigt dåligt resultat. 1:2 allltså 50% risk men troligtvis

ännu mindre pga nackspalten som som var 5mm. Läkaren trodde ca 90% risk att det är något fel. Dock var blodproverna bra så det var nackspalten som drog ner resultatet!

Har fått tid för ett moderkaksprov på måndag.

Men är det ens någon idé ?

Finns det någon med en solskenshistoria eller bara någon som varit med om samma sak?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt
  • evve88
    Tjorven80 skrev 2017-12-07 20:00:08 följande:

Man blir ju bara så trött, men förhoppningsvis kommer brevet på måndag. Vågar dock inte hoppas för mycket...

Hoppas!! <3
  • 3hjärtan
    evve88 skrev 2017-12-08 15:39:59 följande:

Jag fick svar idag, allt såg bra ut, åh vad jag är lycklig nu!! <3

Grattis!!!
  • evve88
    3hjärtan skrev 2017-12-08 16:04:54 följande:

Grattis!!!

Tack så hemskt mycket!!!<3
  • Tjorven80
    evve88 skrev 2017-12-08 15:39:59 följande:

Jag fick svar idag, allt såg bra ut, åh vad jag är lycklig nu!! <3

Men åh vad skönt!! Grattis!
  • evve88
    Tjorven80 skrev 2017-12-08 16:59:17 följande:

Men åh vad skönt!! Grattis!

Tack!! <3
  • Rutankajutan

God fortsättning till er alla!

Hur går det för er ? Har någon vart på RUL ?

Jag ska på RUL 3/1, det känns som en evighet. Är så orolig att dom ska upptäcka något fel.

• Vickan I
    Rutankajutan skrev 2017-12-25 11:54:53 följande:

Jag ska på RUL 3/1, det känns som en evighet. Är så orolig att dom ska upptäcka något fel.

Detsamma! Det går väl, men nervöst fortfarande tycker jag. Som att jag väntar på ett nytt bakslag hela tiden. Så förstår din oro. Tråkigt att man inte bara kan vara glad. Jag ska på ett riktat ultraljud med läkare (istället för rul) den 27/12. Nervöst, men ska även bli skönt med besked känner jag. Gick in i vecka 19 nästan precis.
  • Rutankajutan
    Vickan I skrev 2017-12-25 12:06:54 följande:

Detsamma! Det går väl, men nervöst fortfarande tycker jag. Som att jag väntar på ett nytt bakslag hela tiden. Så förstår din oro. Tråkigt att man inte bara kan vara glad. Jag ska på ett riktat ultraljud med läkare (istället för rul) den 27/12. Nervöst, men ska även bli skönt med besked känner jag. Gick in i vecka 19 nästan precis.

Precis samma här med!

Känner att dom kommer hitta "anledningen" till den breda nackspalten på RUL. Usch vill bara att det ska vara avklarat!

Vad menas med riktat ultraljud? Är det mer noga?

Jag gick in i vecka 19 igår. Önskade att jag skulle ha fått tid för RUL tidigare, menmen!

Stort lycka till på onsdag!
  • Vickan I
    Rutankajutan skrev 2017-12-25 16:12:51 följande:

Precis samma här med!

Känner att dom kommer hitta "anledningen" till den breda nackspalten på RUL. Usch vill bara att det ska vara avklarat!

Vad menas med riktat ultraljud? Är det mer noga?

Jag gick in i vecka 19 igår. Önskade att jag skulle ha fått tid för RUL tidigare, menmen!

Stort lycka till på onsdag!

Ja precis. Som att något mer ska upptäckas nu. Både vill och inte vill göra det. Ja ett rul är ju också noggrant, men ett riktad ultraljud är extra inriktat på alla organen, mer en organscreening också och görs av läkare. Egentligen inte så mkt pga vårt dåliga nipt, utan för att vid min förra graviditet föddes sonen muskelsvag (men hämtat hem bra nu) men de vill ha koll. Åh då är jag bara en dag före dig! Fördelen (om man nu ska hitta någon) med att du får vänta lite med ditt rul är att allt syns ännu bättre då. Därför jag fick vänta också. De gör helst riktade ul runt 19+0 just för att det är svårt se allt tydligt nog innan dess. Så lite tidigt istället för mig. Har fått någon (överdriven kanske) skräck för MA. Livrädd att det ska upptäckas att allt avstannat. Jag känner ju inget tydligt ännu. Tror jag känt den ngn gång el två men inte säker. Kände de andra två sent också.
  • evve88
    Rutankajutan skrev 2017-12-25 11:54:53 följande:

Detsamma!! Ska på Rul 23/1 så ligger lite efter er!! Men det är snart för dig, håller alla tummar att det går bra. <3 det gör de alldeles säkerligen!!
Svar på tråden Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt