M1rella skrev 2017-11-03 15:50:08 följande:
Folk som vägrar urinprov gör detta då de vet att det kommer att ge ett positivt utslag då vill inte erkänna för sig själva eller vården att de har ett missbruk. Det är inte beredda eller mogna för att göra något åt missbruket eller få hjälp mot detta. De är oftast heller inte beredda att få hjälp mot den sjukdomen som gör att se engång har startat missbruket.
Nu pratar vi om psykiatriska akutmottagningar, inte vanliga akutmottagningen. Psykiatriska akutmottagningar har högre säkerhet och kräver mer av patienten för att de ska släppas in på akuten, därför får man göra övervakat urinprov.
Missbrukar man narkotika eller akolhol får man ytterst sällan börja med behandling av ssri preparat. Endel ssri preparat fungerar dårligt med bla alkohol och narkotiska preparat.
Jag har svarat på dina frågor massor av gånger. Det är du som inte förstår eller vill förstå svaren.
Alla fungerar inte som dig, jag skulle inte ha gjort ett urinprov det första jag gjorde och jag har inget missbruk. Ts har inget missbruk heller och hon känner som mig.
En psykakuten fungerar ungefär som akuten och man får inte göra ett övervakat urinprov där, du kan själv ringa och fråga. Ett urinprov skulle dessutom vara värdelöst, ska patienten stå två veckor vid dörren och vänta?
Missbrukar någon pga psykisk ohälsa måste man ofta ta tag i grundproblemet för att personen ska klara av att avsluta sitt missbruk det gör man med mediciner och terapi.
Det här är första inlägget där du svarar på mina frågor. Allt utom att du tror att man hellre ser folk dö än att ge dem hjälp. Och jag har fortfarande inte fått några källor.