Anonym (snurr i bollen) skrev 2017-11-03 12:48:10 följande:
Vad? Stickprovskontroller? Är det polisen som gör det?
Jag har inte behövt lämna urinprov inför andra utredningar eller medicininsättningar, enbart inför adhd-utredningen men vid insättning av narkotikaklassat preparat får patienter (på den här mottagningen) skriva på ett kontrakt om att man läst och accepterat villkoren, för att få medicinen utskriven. Bl.a. att lämna övervakat urinprov ibland. Än så länge har det inte hänt mig och jag har medicinerat ca ett år. Vet en patient där som varken gjort detta inför utredning eller under åren hon medicinerat, hon har en annan sköterska än jag. På mottagningen i närmaste stad sker detta betydligt oftare så det är uppenbarligen olika beroende på mottagning och ansvarig sjuksköterska.
Funderar ibland på hur jag ska göra om jag blir tvungen att lämna urinprov under övervakning igen, och lutar åt att pausa eller avsluta behandlingen i sådana fall. Har inga problem med urinprov i sig, bara att ta av mig nertill och urinera medan någon jag inte känner ser på. Jag har inga personlighetsstörningar, varken från den ena, andra eller tredje axeln, aldrig testat narkotika och har ingen missbruksproblematik när det gäller alkohol heller.