• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Wuuaau

Ja det är en överhängande stress det här. Att försöka sluta tänka på det, som alla säger, är just därför väldigt svårt. Tänkte köra rosenrot denna månaden och kolla om det funkar. Någon som har erfarenhet av det?

• Svea87
    Flansen skrev 2017-09-07 11:20:43 följande:

Jag med :( hur länge har ni försökt? Nej vi får verkligen inte ge upp. Hoppas att oktober är vår månad :)

Jag slutade med piller i maj så det är ju inte så längesen. Första riktiga försöket innan denna mens så nu är det andra försöket. Hur länge har ni försökt? Ja hoppas! : )
  • familjenl
    Wuuaau skrev 2017-09-15 06:25:00 följande:

Hoppar in här. Åttonde försökt för nr 2. Är så less på detta nu. Det känns som att det aldrig kommer gå. Har lite tidspress på mig dessutom. Ska opereras för cellförändringar vilket kan göra att jag inte kan bli gravid efter(de ska ta bort så mkt). Jag fick ett år på mig. I februari är det dax för operation.

ÄL 1/10

BIM 15/10

Åh vilken pressad situation! :( Håller tummarna för dig! Styrkekram!
  • smulis85

Woho äntligen fick jag en fast gubbe på äl testet efter 7 dagar blinkande bim blir då den 2/10 :)

• Hellan

Åh så trevligt att äntligen hitta denna oktobertråd.

Äntligen börjar jag närma mig ÄL borde vara i början av veckan tisdag- onsdag kanske. Lite svårt att veta då jag är oregelbunden med lång cykel dessutom. Vi är inne på 3:e försöket på en 3:a. BIM typ 4:e oktober.

Igår upptäckte jag att tappen sjunkit ner och rätat upp sig lite, hittade oxå lite äggvita så att säga. Idag är den lite mer bak lutad och ingen äggvita utan mer cremig. Tempen visar ingen höjning än, men då tempot jag inte så noga med tid och sov timmar utan det blir när jag vaknar typ.

• Wuuaau
    familjenl skrev 2017-09-17 08:18:52 följande:

Åh vilken pressad situation! :( Håller tummarna för dig! Styrkekram!

Tack så mycket <3

Och lycka till du med!
  • gröna L

Jaha, vad ska man tro om detta då? Inget positivt, men ett starkare test är det ju onekligen. Har haft äl-flytningar sedan i måndags, har det fortfarande. Är det nån mening att fortsätta testa? Det starkare testet är taget i fredags, på måndag är min beräknade ägglossning, men jag har oregelbunden cykel.
  • Sheltielife

Jag hoppar in här! Andra försöket till andra barnet.

Ska ta och använda mig av ägglossnings stickor denna månaden och hoppas på att kunna pricka helt rätt! Första gången jag använder ägglossnings stickor så ska bli spännande :O har bim den 6/10 och misstänker att ägglossningen bör äga rum den 23/9!

Denna månaden har jag bestämt mig att INTE testa innan bim dagen... kommer bli svårt då jag är lite smått test galen men nu ska jag hålla händerna i styr ;)

Någon mer som har bim samtidigt som mig? 6/10 ?

• malikan
    Sheltielife skrev 2017-09-17 17:24:35 följande:

Jag hoppar in här! Andra försöket till andra barnet.

Ska ta och använda mig av ägglossnings stickor denna månaden och hoppas på att kunna pricka helt rätt! Första gången jag använder ägglossnings stickor så ska bli spännande :O har bim den 6/10 och misstänker att ägglossningen bör äga rum den 23/9!

Denna månaden har jag bestämt mig att INTE testa innan bim dagen... kommer bli svårt då jag är lite smått test galen men nu ska jag hålla händerna i styr ;)

Någon mer som har bim samtidigt som mig? 6/10 ?

Jag har oxå 6/10 :) tredje försöket till trean :)
  • Sheltielife
    malikan skrev 2017-09-17 21:04:02 följande:

Jag har oxå 6/10 :) tredje försöket till trean :)

Vad roligt med samma bim! Får hålla koll på varandra lite när vi kommit förbi äl :D hoppas de tar sig för oss båda!
Svar på tråden Bim oktober 2017