Inlägg från: Sheltielife |Visa alla inlägg
  • Sheltielife

Bim oktober 2017

Jag hoppar in här! Andra försöket till andra barnet.

Ska ta och använda mig av ägglossnings stickor denna månaden och hoppas på att kunna pricka helt rätt! Första gången jag använder ägglossnings stickor så ska bli spännande :O har bim den 6/10 och misstänker att ägglossningen bör äga rum den 23/9!

Denna månaden har jag bestämt mig att INTE testa innan bim dagen... kommer bli svårt då jag är lite smått test galen men nu ska jag hålla händerna i styr ;)

Någon mer som har bim samtidigt som mig? 6/10 ?

• Sheltielife
    malikan skrev 2017-09-17 21:04:02 följande:

Jag har oxå 6/10 :) tredje försöket till trean :)

Vad roligt med samma bim! Får hålla koll på varandra lite när vi kommit förbi äl :D hoppas de tar sig för oss båda!
  • Sheltielife

Idag kom första ägglossnings smärta (som jag får dagarna innan ägglossning) i kombination med denna cykels första ägglossnings sekret! Är väldigt taggad inför denna månaden då jag känner mig väl förberedd och gubben ska vara hemma alla dagar plus barnfritt vid beräknad ägglossnings dag (23e) så vi kan mysa på i lugn o ro! Låt bara tiden gå lite fortare nu! Haha.

Hur har ni de denna månaden? Förplanerat vilka dagar eller ta de som de kommer? :) Hur många dagar innan ägglossnings dagen tänker ni börja? Själv ska vi sexa 20, 22, [23] och 24!

• Sheltielife
    Flansen skrev 2017-09-18 20:51:30 följande:

Kör du utan äl-test? :) jag ska nog göra det nästa månad. Blir inte klok på de här testerna . :/ men jag TROR att jag har ÄL idag eller imorn senast. Vi har haft sex i torsdags , lördags, söndags och idag. Ska även ha imorn och antingen onsdag eller torsdag också bara för att va säkra på att inte missa. :'D

Jag kör med ägglossnings test för att vara säker på att ägglossningen kommer på rätt dag! (Tar rosenrot o vill inte råka ta efter ägglossning om jag skulle råka få tidigare än vad jag beräknat)

Ja men de e lite som vi då med dagarna där för sex! :D men precis man kan inte sexa för mycket så lika bra att dra på några extra dagar xD !!

Tänkte svara på ditt senare inlägg här med! När jag blev gravid förra gången fick jag ont vid samlaget en av dagarna och misstänker att jag hade ägglossning då! Och ja gravid blev jag ju så håller tummarna för att de går för dig nu :D
  • Sheltielife
    Hedblomster skrev 2017-09-20 16:32:51 följande:

Hej alla! Har bim någon gång 5-7 oktober. Fick en trevlig stigning på ältest idag så snart är det dags. Bim kan trist nog bli prick på min födelsedag och jag är ganska säker på att jag inte kommer bli gravid så det skulle kännas jobbigt. Men hoppas såklart! Blir sjätte försöket med ett utomkveds på tredje försöket.

Dagens ältest till höger, älskar att se när ältesten går mot positivt haha.

Jätte fin stegning! Hoppas själv på stegning i morgon! Har bim 6/7 och tror jag kommer ha ägglossning den 23!

Men tänk vilken glädje om du blir gravid och liksom får de i födelsedags present *.* underbart ju! Håller tummarna extra hårt för dig denna månaden!
  • Sheltielife
    Hedblomster skrev 2017-09-20 17:29:15 följande:

Jaaa det vore ju helt underbart! Vågar inte hoppas för mycket bara men skulle verkligen bli så himla glad. Tack, jag håller tummarna för dig också!!!:) 

Skulle vara underbart om vi plussa båda två!! :D
  • Sheltielife
    Loomi skrev 2017-09-21 09:16:02 följande:

Hej alla!

Jag hoppar gärna in här. Är nu på mitt andra försök. Hoppades på att vara gravid men mensen kom idag så det är bara att ta nya tag!

Jag har ÄL den 4-5 oktober och BIM den 18:e okt.

Hur länge har ni andra försökt?

Andra försöket här med! Denna månaden känner jag mig väl förberedd så hoppas de tar sig :D bim 6/10
  • Sheltielife
    Imra skrev 2017-09-21 14:21:51 följande:

Hallå!

Också en som har äl och bim i oktober. Är på försök nr 4 och längtan är otroligt stor! :)

Dock kommer sambon vara bortrest under denna äl, eller kommer hem från resan den dagen jag troligtvis har äl. Så har inte så höga förhoppningar denna gången..

Men vem vet det, kanske är då det funkar för oss. ;)

Jobbigt med att sambon är bortrest! Meeen de räcker ju med en enda liten simmare för att befrukta ägget så att ha sex en gång vid ägglossningen räcker ju! :D håller tummarna för dig! Min gubbe är också borta denna äl men dock bara en dag. Så hinner sexa en massa både innan och efter! När har du äl/bim?
  • Sheltielife

Det är en sak jag undrar och kanske överanalyserar jag de hela... men! När man tar ägglossnings stickor står de mellan klockan 10-20 och att man inte ska ta innan klockan 10 då lh hormonet inte hunnit utsöndras i urinet ännu. MEN om jag då kissar klockan 6 på morgonen innan jobbet. Kan jag då ta testet vid 11-12? Eller bör man "tömma" blåsan efter 10 o sen hålla sig och testa 4 timmar där efter? Eller överanalyserar jag denna skiten nu xD Hahah

• Sheltielife
    April2 skrev 2017-09-22 12:58:33 följande:

Jag brukar tänka att det går bra bara man kissat en gång innan! För mig brukar det dock bli starkare utslag om jag testar lite senare vilket är jobbigt då jag måste skippa kaffet och the under fikarasten och lunchen! Måste ha världens minsta blåsa men ofta är det väldigt jobbigt att hålla sig 4 timmar!! :) Men vad gör man inte om det ökar chansen!

Jag känner samma med att de e jobbigt att hålla sig 4 timmar xD kan vara lite knivigt ibland men de funkar haha. Tog testet innan idag men då va de ju strax efter 11. (Kissade vid 6 på morgonen) Blev väldigt starkt men inte positivt (ska ha ägglossning i morgon enligt kalendern) men då borde jag fått Max utslag på Stickan. Så nu sitter jag här o funderar på om de skulle blivit Max utslag om jag kissat kl 11 hållit mig 4 timmar och kissat senare på eftermiddagen istället :O men egentligen spelar de ju ingen roll för mysa ska jag o mannen göra iaf! Har bara två stickor kvar annars hade jag tagit en ikväll också. Men undra gör man ju nu xD
Svar på tråden Bim oktober 2017