Inlägg från: smulis85 |Visa alla inlägg
  • smulis85

Bim oktober 2017

Hej! Hoppar in här med hoppet att äl snart dyker upp! Fick mf i augusti så äl verkar ha skjutits upp eller uteblivit. Haft blinkande gubbe på cb i 5 dagar nu så om den fasta gubben kommer snart som jag hoppas pga äl-flytningarna kommer jag ha bim sista september eller början av oktober.

• smulis85
    Flansen skrev 2017-09-13 12:38:25 följande:

Ni som använder äl-test, hur långt innan full stegring brukar ni få ganska starka streck? Jag är bara på dag 9 men fick ganska starkt redan idag. Förväntar mig full stegring dag 13 eller 14.

Med testlagret får jag ganska starka sträck hela tiden. Med gravidkollens får jag starkt eller så nån dag innan positivt eller inte positivt alls. Så de är olika på olika märken
  • smulis85
    Flansen skrev 2017-09-14 12:38:16 följande:
    Okej, då är det nog bara så då :) Fick lika starkt idag så inväntar full stegring om några dagar förhoppningsvis. Hoppas din äl kommer snart också! Sååå jobbig väntan detta tycker jag. :(
    Ja fy ja först väntan på äl sen väntan på bim blir tokig trodde ju att jag var klar med detta men icke.. =/ ja vi får hålla tummarna att äl kommer snart för oss båda och att det blir ett plus om några veckor ;)
  • smulis85
    Wuuaau skrev 2017-09-15 06:25:00 följande:

Hoppar in här. Åttonde försökt för nr 2. Är så less på detta nu. Det känns som att det aldrig kommer gå. Har lite tidspress på mig dessutom. Ska opereras för cellförändringar vilket kan göra att jag inte kan bli gravid efter(de ska ta bort så mkt). Jag fick ett år på mig. I februari är det dax för operation.

ÄL 1/10

BIM 15/10

Fy kan inte tänka mig hur det känns med den pressen! Håller verkligen tummarna för att du får ett plus innan det!
  • smulis85

Woho äntligen fick jag en fast gubbe på äl testet efter 7 dagar blinkande bim blir då den 2/10 :)

• smulis85
    Flansen skrev 2017-09-19 08:31:27 följande:
    Okej.. Jag har inte fått fullt utslag men har däremot haft jättemycket ÄL-symptom de här dagarna. Så jag är väldigt osäker på om jag har någon ÄL eller inte den här månaden. Men jaa hoppas det för både dig och mig. :) 
    Man kan ha äl utan fult utslag på äl-test så om du har äl symtom tycker jag det inte borde vara kört. Äl-test är inte helt pålitliga man kan även ha fult utslag på äl-testen utan att få äl. :)
  • smulis85

Ååå hatar verkligen det här med att vänta!! Redan börjat googla på symtom och alla inlägg som fins på alla webbplatser om tidiga symtom har jag redan läst. =/ Är bara på äl+1 liksom herregud vad min kropp inte är med mig. Redan molvärk, lite ömma bröst och svagt illamående. Vet att de troligtvis är progesteronet som spökar! Kan dock inte sluta hoppas då jag mådde illa redan på äl+2 förra gången ;) alltså bra med starka hormoner redan tidigt efter äl då den enda gången jag mått illa så tidigt vart jag gravid. Ni hör ju själva inte en uns av tålamod här vill bra bli gravid igen.

• smulis85
    Svea87 skrev 2017-09-19 22:58:27 följande:
    Jag har dem från gravkolleneller vad den heter.. fortfarande helt blankt på mina.. jag har fått ont under sex när jag har äl. Känner mig typ svullen i det området också fram till mens. Hoppas inte kroppen hoppar över äl : (
    Jag får nästan aldrig fullt utslag på gravidkollens äl-test rekommenderar att testa runt lite olika test fungerar till olika personer :)
  • smulis85
    Flansen skrev 2017-09-20 06:51:38 följande:
    Jag också!! Helt sjukt jobbigt att vänta. Håller tummarna för att det faktiskt är symptom för dig om du hade så förra gången också! :) vi har typ samma bim , jag har 2 eller 3/10. Så vi får följas åt lite:)
    Ja det får vi göra :) hoppad på det bästa :)
  • smulis85

Äl+5 idag har haft ilande från ljumskarna ner i blygdbenet då och då från äl känns så skumt! Idag även stick i livmodern och uppe vid naveln. Alldeles för tidigt för gravsymtom men hoppas på att de är tecken på bra progesteronhormons nivåer som gynnar en graviditet!! Så himla trött på att vänta så kommer nog testa på fredag äl+11 de var då jag plussa förra gången.

Dessa ilningar har jag inte känt innan mens men kände innan plusset så man kan ju inte sluta hoppas =\

• smulis85
    Horisonten skrev 2017-09-23 15:10:32 följande:

Ja då har vi beställt hem lite graviditets test redan nu då haha :p Har ju äl i början av veckan och kan ju först börja testa näst nästa helg. Så hade egentligen tänkt beställa test först nästa helg. Men då jag ändå skulle beställa annat och det hade kampanj vart det lite svårt och hålla sig haha :p Ville väntat och få hem test för vet hur svårt det är och hålla sig ifrån och testa när man har de där testen hemma. Haha snacka om att man känner si själv lite för väl haha :P Men tidigast blir det och testa typ 7-8/10 hoppas verkligen jag kan hålla mig till de. För har bim ca 10-11/10. Tror ni de skulle kunna visa sig isåfall? typ 3-4 dagarna innan om vi nu lyckats? 

Vad är det för märke på testen "nyfiken"? ;) De ska ju gå i vissa fall o testa på bim-4 men funkar inte för alla beror ju lite på när ägget fäster. :)
  • smulis85

Vart tydligen sjuk nu så yrsel och illamående var inga tidiga symtom i alla fall. Kan bli jobbigt för ägget art fästa i dagarna nu, inte jätte bra förutsättningar så kommer väll få mens om en vecka :(

• smulis85
    April2 skrev 2017-09-25 21:24:13 följande:

Bim - 7 idag! Började må lite illa nu på kvällen, hoppas så klart på tidigt tecken men är väl troligtvis stress efter en tuff period på jobbet.. :) Någon annan med bim 2/10 som börjar känna efter symtom? :)

Har också bim den 2/10 men är jätte förkyld och allmänt hängig så tror mitt illamående är därför. Annars har jag ilande från ljumskarna ner i blygdbenet som kommer och går lite varje dag en del dag ganska ont faktiskt. Sedan svider bröstvårtorna till ibland men brösten är inte ömma. Hoppas vi inte får mens på måndag nästa vecka ;)
  • smulis85
    April2 skrev 2017-09-25 21:32:10 följande:
    Håller tummarna för utebliven mens för oss båda! :) Kan inte förkylning också vara ett symtom eller har jag hört fel? :)
    Hehe i så fall är mannen också gravid de är han som smitta mig =D jo men de kan de ju vara men nog inte för mig då mannen var förkyld först ;)
  • smulis85
    April2 skrev 2017-09-25 21:32:10 följande:
    Håller tummarna för utebliven mens för oss båda! :) Kan inte förkylning också vara ett symtom eller har jag hört fel? :)
    Idag har jag ännu mer molande från ljumskarna ner i blygdbenet och brösten börjar ömma mer! När tänkte du testa? Tror jag inte kommer hålla mig till bim så testar nog på fredag. Då är jag på äl+11 vilket jag plussa på förra månaden ;)
  • smulis85
    Flansen skrev 2017-09-26 19:55:24 följande:

Är på äl+8 idag. Testat helt blankt, har typ redan gett upp. :(

Men äl+8 är tidigt fick så svagt att sträcket försvann på gravidkollens stickor äl+11 sedan mycket starkare redan nästa dag så skulle inte synts alls äl+8. Har du några symtom? Vad använder du för test? Håller tummarna för att du får ett plus om några dagar :)
  • smulis85
    Joozzaan skrev 2017-09-27 10:46:31 följande:

Någon som har lite koll på hur allt fungerar angående äl och tester, den dagen man får positivt äl-test (jag fick det dag 17), har man äl den dagen eller dagen efter eller hur fungerar allt? Tänkte så jag vet hur jag ska börja räkna... är på dag 19 idag. Är det typ äl +1 då?

Alltid klurigt det där men man brukar väll säga dagen efter positivt äl test. Har dock själv märkt nu när jag köra digitala från cb som man tar med första urinen på morgon så har jag äl på kvällen samma dag. Kan bero på att jag får min lh-stegring sker på kvällen så att testet inte visar de på morgonen dagen innan. ;)

Så räkna från dagen efter positivt äl test om du är osäker :)
  • smulis85
    Sheltielife skrev 2017-09-27 12:58:45 följande:

Är de någon här inne som börjar drömma väldigt mycket o väldigt konstigt? :O hört att man kan göra de när man är gravid! Själv har jag varit med om detta de senaste dagarna! I samband med ägglossningen (samma natt timmar efter ägget lossna) drömde jag att ja va gravid med tvillingar. Har där efter drömt olika drömmar om att jag är gravid och massa sex drömmar som handlar om graviditet o göra och i natt (äl+5) drömde jag om att jag fick nidblödning xD

Någon mera som drömt mycket? Någon som tidigare varit gravid o haft liknande drömmar innan plus? :)

Har också funderat över mina drömmar drömt massa konstigt senaste veckan inatt hade jag inte jätte rolig dröm då jag drömde att jag fick ett till mf :( kanske är nått undermedvetet som säger till att man är gravid.

Var helt säker imorse på att jag är gravid men eftersom de sticker så i mage. Idag och drar överallt är jag också livrädd att jag är de pga av drömmen =/
  • smulis85

Testade idag äl+10 tok negativt är även typ bombis nu på att jag inte är gravid så vet inte ens varför jag testa, troligtvis av ren desperation :(

• smulis85
    Flansen skrev 2017-09-28 08:44:36 följande:
    Precis samma här... :( tyckte jag såg nåt igår men sambon såg absolut ingenting, så det är nog jag som håller på att bli galen haha.
    Ja vi får hoppas tillsammans vet ju att jag inte borde ha tagit ett test är ju 100% säker på att om jag hade tagit test äl+10 förra månaden då jag var gravid hade de varit helt blankt. Blir irriterad på mig själv hehe... nytt test imorgon ;)
Svar på tråden Bim oktober 2017