Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bim oktober 2017

Hoppar in här. Fick mens igår så nu blir det fjärde försöket för barn nr 3. Fått hjälp med de första två men min kropp verkar samarbeta bättre nu så läkaren tror att det går utan hjälp. Återstår att se...

Vet att det är normalt att det kan ta upp till ett år även om allt fungerar men jag kan inte hjälpa att känna mig otålig ändå... :(

• familjenl
    inalife skrev 2017-09-13 14:42:35 följande:

Sååå jobbigt det här, ska enligt app ha Mens imorgon , mår illa konstant :( ser negativt ut för mig?

Vad tror ni?

Jag ser tyvärr inget på bilden men det kanske är för tidigt? :) När hade du äl? Håller tummarna!
  • familjenl
    Wuuaau skrev 2017-09-15 06:25:00 följande:

Hoppar in här. Åttonde försökt för nr 2. Är så less på detta nu. Det känns som att det aldrig kommer gå. Har lite tidspress på mig dessutom. Ska opereras för cellförändringar vilket kan göra att jag inte kan bli gravid efter(de ska ta bort så mkt). Jag fick ett år på mig. I februari är det dax för operation.

ÄL 1/10

BIM 15/10

Åh vilken pressad situation! :( Håller tummarna för dig! Styrkekram!
  • familjenl

Hur många dagar innan BIM börjar ni testa? :) Jag har nog bim på måndag och funderar på att testa på fredag. Vet att det är tidigt men klarar inte av att vänta mer, haha. Hoppas så innerligt!

• familjenl
    TildaEllen skrev 2017-10-04 22:38:49 följande:

Hej tjejer som är inne här i tråden

Som sagt så är jag helt ny här????Men tycker det skulle vara roligt att följa konversationerna och byta erfarenheter. Vi tänker försöka bli gravida med en liten "trea"

Har fått " grönt ljus" nu efter en massa strul med cellförändringar o skit men fr o m nu tänker vi köra.????Undrar dock hur man ändrar i sin presentation, verkar konstigt? Står att jag är 47 år ???? Är 35 !

Lycka till! :) Försöker också med en trea
  • familjenl
    emma8803 skrev 2017-10-05 09:09:47 följande:

Skulle haft BIM imorgon men fick ett plus idag på Stickan. Tog inte mer än 30 sek och var väldigt tydligt, kunde inte varit gladare! Önskar alla er andra som går och väntar att ni med får ett plus!

Grattis!!
  • familjenl
    Svea87 skrev 2017-10-05 14:04:55 följande:

Är helt chockad!! Gråter av lycka!! Nu är det bara hoppas att allt går som det ska <3

Grattis! :)
  • familjenl
    EnPetra skrev 2017-10-05 14:08:29 följande:

Någon mer som kämpar på med barn nr.2 ?

Försökt få ett syskon till dottern i över ett år, men det vill aldrig ta sig. Besvikelse efter besvikelse när mensen alltid dyker upp. Väldigt oregelbunden mens, och tror ibland inte ens att jag får ägglossning, då den kommer såpass tidigt. 

Har iaf BIM den 13/10, håller tummarna trots att det kommit rosa på pappret vid toalettbesök.. 

OCH GRATTIS TILL ER SOM PLUSSAT!

EnPetra skrev 2017-10-05 14:08:29 följande:

Någon mer som kämpar på med barn nr.2 ?

Försökt få ett syskon till dottern i över ett år, men det vill aldrig ta sig. Besvikelse efter besvikelse när mensen alltid dyker upp. Väldigt oregelbunden mens, och tror ibland inte ens att jag får ägglossning, då den kommer såpass tidigt. 

Har iaf BIM den 13/10, håller tummarna trots att det kommit rosa på pappret vid toalettbesök.. 

OCH GRATTIS TILL ER SOM PLUSSAT!

Vad jobbigt att det tar tid! Förstår känslan. Tog nästan två år med första barnet för oss. Men om det har gått över ett år så kanske ni kan få göra en utredning för att se att allt står rätt till? Speciellt om du misstänker att du inte alltid får ägglossning :)
  • familjenl
    JohannaN2015 skrev 2017-10-05 15:11:47 följande:

Åh ok! Men om du köper billiga tester från testlagret så kan du minsann testa lite titt som tätt jag borde nog också göra det eftersom jag testar som en galning!!haha.

Tog ett nu på eftermiddagen också!

Jag skymtar också något på detta! Håller tummarna för dig :)
  • familjenl

Negativt test här idag på bim -3. Vet att det är tidigt och att hoppet finns kvar men man blir ändå ledsen av negativa test.

• familjenl
    JohannaN2015 skrev 2017-10-06 21:33:37 följande:

Killen kom hem med ett test idag...

Jag ser ett svagt streck! Så om det bara ska synas ett streck så verkar det ju hoppfullt! :)
  • familjenl

Neg test på bim-2.. man hoppas mindre och mindre för varje neg test men vet att det inte är kört förrän mensen kommer.

Någon som använder stickor från babyplan och kan dela med sig av en bruksanvisning? Hittar ingen på dem och det är ju så olika om man ska doppa i 5 sekunder eller 15.

• familjenl
    Milou3 skrev 2017-10-07 10:22:16 följande:

Är det babyplan testa tidigttest med rosa botten och vit text på som mäter från 10 hcg ska du bara doppa i 3 sekunder står det. Men jag har doppat i 5.

Varning för spök på dem dock : / Bäst är PE eller testlagret. Mäter inte lika låga halter men ger inte spök iaf.

Tack för svar! Har tyvärr slut testlagrets.. :/

Får kanske köpa RFSU på apoteket idag. Eller är de inge bra heller? :)
  • familjenl
    JohannaN2015 skrev 2017-10-07 19:21:07 följande:

Seriöst, RFSU?!!? Måste vara jordens sämsta test? Har ni erfarenheter av dom? Jag vet sen några år sen när jag var gravid sä fick jag inget positivt svar på dom, tog ett clearblue och det visade gravid!

ENDÅ så köpte jag ett rfsu på macken och tog på eftermiddagen eftersom jag fick ett svagt streck på clearblue igår. Ser svagt, svaaaagt ( svagare än clearblue) blir tokig. Jag ska aldrig mer köpa rfsu.

Åh nej! Jag som köpt ett 8-pack idag för mina från testlagrets har tagit slut. Så dumt. :) Aja. Då får jag väl beställa hem nya från testlagret istället och hoppas att mensen inte dyker upp.
  • familjenl
    Fröken92 skrev 2017-10-08 08:19:48 följande:

BIM dagen, hade gett upp hoppet utan symptom. Hade ett hugg med liten blödning i fredags men ingen mens! Idag testade jag med testlagret med tanken "snart kommer mensen" men icke! Ett svagt plus syntes och jag i full lycka tog mitt clearblue! Första försöket någonsin sttt skaffa barn. Det tog sig. Är i chock!

Åh grattis!!! Du ger hopp till mig som testat negativt innan bim, har bim imorgon :)
  • familjenl
    bligravid123 skrev 2017-10-08 07:37:35 följande:

Hej! Hur går det för alla? Själv hade jag ÄL 28 sept ( Bim 14´de okt tror jag) Den första veckan kände jag ingenting i kroppen - var lite ledsen över det för man vill ju liksom känna åtmistånde något....men nu har jag en molande värk i magen.. jag har ju aldrig försökt bli gravid förut och detta är mitt första försök. Jag är 37 år och vet att det kan vara jättesvårt.Jag har lite frågor till er mer erfarna.1 Varför fick jag inga utslag på ÄLstickor...testade från en vecka efter mens till stickorna tog slut ( 14 dagar) men ingenting. Detta trots att jag kände ägglossningen ske! Kan man ha ägglossning ( värk sekret osv) utan att det släpps ägg? Att kroppen liksom inte fattat att den här månaden finns inget ägg att släppa men allt annat i livmodern rullar på? Att man släpper ett plaseboägg typ ( låter flummigt men hoppas ni förstår vad jag menar)2 Varför har vi som är äldre svårare att bli gravida? Om man nu släpper ägg varje månad...handlar det om att ägget har svårare att fästa? 3 Varför har vi lättare att få missfall? Kan man förhindra det på något vis? Ska man undvika hårt arbete/lyfta /stressa/ kaffe....?4 Varför har vi som aldrig fått barn tidigare ÄNNU svårare att få barn ( jag menar det är ju svårt nog när man inte är så ung längre...) Jag har hur mycket frågor som helst - hoppas ingen tycker jag är knäpp men jag funderar så mycketallt gott och lycka till med PLUSSEN <3

Svarar på nr 1. Även om man ägglossar varje månad och har regelbunden mens så kan det vara svårt att pricka rätt med äl test. Vissa får en tydlig stegring under fler dagar tills strecken blir lika starka och vissa får lika starka direkt typ. Jag vet att jag har testat negativt på morgonen (men starkt streck) för att sedan testa positivt på eftermiddagen. Men sen är det också så tyvärr att man kan ha alla symtom för ägglossning (till o med positiva ägglossningstest) men att ägglossningen ändå uteblir. Men om man har regelbunden mens så är det större chans att man faktiskt ägglossar. Bästa sättet enligt min fertilitetsläkare så är det bäst att tempa för att se om ägglossning har skett (t.ex. genom natural cycles). :)
  • familjenl

Mensen har kommit så nu gråter jag några dagar och sätter sen hoppet till november. Hoppar över till den gruppen! Lycka till alla andra

Svar på tråden Bim oktober 2017