• Anonym (Villrådig)

14åring vill ej resa med

Hej!

Har en 14årig dotter som ska iväg med sin pappa och syskon i 3 veckor på semester.

Hon säger att hon tycker det är för länge. Hon vill åka med men kanske en vecka eller en och en halv.

Hennes pappa bara bestämmer över huvudet på henne att nu blir det så. Jag kommer ju vara hemma har semester så jag kan ta hand om henne .

Hon har dessutom en storebror på 22 år som kommer att vara hemma.

Hur får man pappan att förstå att man måste prata och diskutera med barnen/tonåringarna.

Hon är helt låg senaste veckan då det närmar sig för resan .

Jag vill inte tvinga henne.

• Svar på tråden 14åring vill ej resa med
  • Anonym (Villrådig)

Dottern kommer inte vara här när han hämtar övriga syskon.

Jag litar inte på att han lämnar henne efter 1 vecka med honom så därför kommer hon senare.

Hon är en tystlåten lugn tjej som inte skulle våga säja till honom.

Hon vågar inte säga nåt om resan till honom.

Jag kräver inte av honom att komma hämta henne efterhalva tiden, däremot så erbjuder jag honom att jag kommer med henne dit eftersom hon vill vara med honom

Och sina syskon på semesterstället den sista veckan.

Jag tvingar inte honom att hämta henne .

• Brumma
    Anonym (Villrådig) skrev 2017-07-21 15:08:35 följande:

Dottern kommer inte vara här när han hämtar övriga syskon.

Jag litar inte på att han lämnar henne efter 1 vecka med honom så därför kommer hon senare.

Hon är en tystlåten lugn tjej som inte skulle våga säja till honom.

Hon vågar inte säga nåt om resan till honom.

Jag kräver inte av honom att komma hämta henne efterhalva tiden, däremot så erbjuder jag honom att jag kommer med henne dit eftersom hon vill vara med honom

Och sina syskon på semesterstället den sista veckan.

Jag tvingar inte honom att hämta henne .

Du skriver ju att pappan får mäta upp då det blir dyrt och krångligt för dig? Har du ändrat dig där alltså? Du kör hela vägen?
  • Anonym (Villrådig)

Sista turen får han komma å hämta henne . Det är inget

I jämförelse med vägen vi tar oss dit.

Det är han som hittat på resmålet så han får ta en del av

Sträckan såklart.

• Påven Johanna II
    Anonym (Villrådig) skrev 2017-07-21 21:34:25 följande:

Sträckan såklart.

Så tycker inte jag att man bör bete sig. Det är väldigt konstigt av dig.
  • Brumma

Sträckan såklart.

Fast det är du som går över hans huvud och ändrar planerna. Han kör redan sträckan - dit och tillbaka.

Du skrev tidigare att han kör över och att han inte samarbetar.

Vad kallar du det du gör?
  • Anonym (Villrådig)

Ni som vill tvinga era barn varsågoda.

Jag vill inte göra så mot mina barn.

• Påven Johanna II
    Anonym (Villrådig) skrev 2017-07-21 23:09:15 följande:

Jag skulle aldrig tvinga mina ungar eller några ungar alls till något sådant men jag skulle inte heller låta någon annan betala eller ha besvär för att jag stöttade mina ungdomar i deras beslut och vilja.

Det är något helt annat det.
  • Brumma

Nu reagerade ju iallafall inte jag mot att du väljer att köra dottern senare (i senaste inlägget) utan att du gör det mot pappans vilja OCH DESSUTOM tvingar honom att möta upp er.

Om DU kör över honom får du själv se till att dottern kommer dit. Oerhört dåligt att köra över honom OCH tvinga honom att avbryta semestern o åka o hämta.

Skall han ta med syskonen då oxå? Skall de avbryta sin semester för att du beslutar för alla att "såhär är det"? Om det är "dyrt och krångligt" för dig att köra hela vägen är det ju ngt som kommer påverka alla som måste avbryta o åka o hämta...?
  • Anonym (mmm)

Tycker du gör rätt. Dottern är så pass gammal att man faktiskt inte kan bara domdera och tvinga. Relationen till pappan skulle nog inte vara hjälpt av att hon tvingades vara där i tre veckor när hon så tydligt inte vill. Det är ju pappan som får fundera på hur han ska göra relationen till sin dotter bättre och nu är inte rätta tillfället.
  • Anonym (Nja)
    Brumma skrev 2017-07-22 07:36:58 följande:

Nu reagerade ju iallafall inte jag mot att du väljer att köra dottern senare (i senaste inlägget) utan att du gör det mot pappans vilja OCH DESSUTOM tvingar honom att möta upp er.

Om DU kör över honom får du själv se till att dottern kommer dit. Oerhört dåligt att köra över honom OCH tvinga honom att avbryta semestern o åka o hämta.

Skall han ta med syskonen då oxå? Skall de avbryta sin semester för att du beslutar för alla att "såhär är det"? Om det är "dyrt och krångligt" för dig att köra hela vägen är det ju ngt som kommer påverka alla som måste avbryta o åka o hämta...?

Här håller jag med. Hade varit bättre att hon fått stanna faktiskt.
  • Anonym (Förälder)
    Brumma skrev 2017-07-20 17:06:47 följande:
    Jadå.

Och som jag skriver innan anser jag INTE att pappan skall släpa ut henne. Men inget hindrar att han åker dit och kollar.
    NÄ men mer än så då hade jag som sagt ringt 112.

Oavsett status och relation till barnet.
  • nevermind

Är hon hos honom när de åker? Då är ju risken stor att han tvingar med henne.

Hon är ganska stor och jag tycker inte alls man ska tvinga henne. Dessutom träffar hon inte pappan så mycket annars.

Vad ska de göra och hur gamla är syskonen? Om de är max sju år och de ska sitta i en husvagn i tre veckor så förstår jag tjejen...

• Anonym (Hughilina)

Sträckan såklart.

Skulle du TS haft samma syn på saken om det hade varit tvärtom, dvs att dottern inte hade velat vara med dig så mycket som hon är idag och du hade bestämt ett resemål?

Har du frågat dottern om varför hon inte vill vara med sin pappa så länge? Är det för att hon är från sina kompisar eller är det något annat?
  • Anonym (curl)
    Anonym (mmm) skrev 2017-07-22 07:56:27 följande:
    Tycker du gör rätt. Dottern är så pass gammal att man faktiskt inte kan bara domdera och tvinga. Relationen till pappan skulle nog inte vara hjälpt av att hon tvingades vara där i tre veckor när hon så tydligt inte vill. Det är ju pappan som får fundera på hur han ska göra relationen till sin dotter bättre och nu är inte rätta tillfället.
    Exakt.

Men i de flesta trådar så dyker det alltid upp samma personer som är mer intresserade av att dalta och 'pleasa' männen än att sätta barnen först.
Svar på tråden 14åring vill ej resa med