pollis skrev 2017-06-07 19:02:56 följande:
Oj! Och jag som hade 5-6 h med första, hur ska det gå?;) vi har dessutom flyttat ut på landet nu. Nån på BB sa att jag kanske skulle tälta utanför förlossningen nästa gång haha, får väl överväga det.
1 h låter sjukt fort, hur kändes det? Chockartat? Hur lång tid hade du mellan dina barn?:) intressant med någon som har samma.
Ja, det var lite chockartat. Men inte på ett dåligt sätt, jag var beredd på att det skulle gå fort. Bm efter första förlossningen hade berättat att jag föder barn fort och att nästa förmodligen skulle gå ännu fortare.
Jag var inte bedövad med andra och kände inte var barnet befann sig i min kropp (första hade jag EDA och då kände jag mer). Det gjorde bara ont överallt, typ. Helt plötsligt höll barnmorskan upp bebisen och sa: här är ditt barn. Jag hade inte fattat att hon var ute! Jag krystade aldrig medvetet utan bara hanterade smärtan och så gjorde kroppen resten.
Vi bor som sagt granne med sjukhuset men barnvakt är svårt att få på superkort varsel. Jag hade därför förberett mig mentalt på att föda barnet utan min sambo, ensam med personalen.
Om jag inte bott så nära sjukhuset hade jag förberett för hemförlossning. Trots att vi bor så nära är barnet fött 10 minuter efter att jag kom till sjukhuset. De klippte av mig trosorna.
Jag tycker också att det är roligt med en till utan kännbar latensfas. Vi har tur! Märkligt med mina förlossningar är också att jag inte känner skillnad på värkar och krystvärkar. Första sa bm till när jag skulle trycka på. Den andra kom som sagt ut "av sig själv".