Anonym (Positivt) skrev 2017-06-07 08:18:41 följande:
Det är lätt att säga men försök se smärtan som något positivt. Varje värk tar dig faktiskt ett steg närmare bebisen!
Sedan är det viktigt att läsa på innan men vara medveten om att varje förlossning är olika. Du är unik, din bebis är unik, er förlossning kommer vara unik. Du kan ha önskemål och drömmar men ibland blir det inte alls som man tänkt och det kan bli superbra ändå. Så var inte rädd för nya vägar!
En sak som jag blev överraskad och lite rädd av efter första förlossningen var att det kom blodkoagel ur snippan (från livmodern) när jag duschade efter förlossningen. Det var inte farligt eller smärtsamt alls bara oväntat och lite äckligt.
Jag har fött 5 barn och även om det naturligtvis är smärtsamt är det världens häftigaste grej. Jag är oerhört avundsjuk på dig som har det framför dig. Lycka till!
Tack för svar :) Ja, det är ju så! I slutändan får en ju äntligen träffa sin lilla stjärna!
Jo, läsa på försöker jag göra hela tiden! Tyvärr missar vi förlossningsföreläsningen så försöker komma över så mycket information som möjligt själv! Eftersom jag inte vet hur det kommer gå o kännas så är jag öppen för förslag, ska jobba fram en preliminär plan tillsammans med bm på spec o sen får vi utgå från den men vara öppen för att det blir ändrat längs med vägen!
bra att veta att det kan hända, tack!! och tack! :)