Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Då är personen död och du kan detta dig blå utan att då igång hjärtat.
Tack för svar :)
Hur ser arbetstiderna ut? Jag som jobbar som ssk på en vårdavdelning tycker jag jobbar jämt och ständigt, oftast 4 pass ena veckan och 6 pass veckan efter och så snurrar det på.
och vilken rytm kan du finna när du larmas ut till medvetslös patient, HLR pågår?
Inte jag utan min man
Jadu, inte har hjärtat stoppat helt iallafall. Det flimmrar och hålla igång av kompressioner.
Ingen fråga, men vill bara tacka TS för en intressant tråd.
Ingen fråga, men vill bara tacka TS för en intressant tråd.
Jag har en gång varit med om att med hjälp av adrenalin få igång ett hjärta som helt slutat slå. Det var en intox. Ung patient. Vi tittade med ultraljud på hjärtat och såg ingen aktivitet alls = hjärtat slog inte. HLR en timme och upprepade doser adrenalin innan hjärtat kom igång. Tyvärr krävdes adrenalin sedan kontinuerligt för att hålla igång hjärtat och till slut orkade det inte mer.
Så jo - man kan få igång ett hjärta som helt slutat slå (även om det är bra mycket lättare om man har kvar någon typ av aktivitet)
Och patienten är vid medveten och andas?
Jag tror du förstår egentligen men bill tjafsa lite.Ehe? Asystoli ? Då skår hjärtat jäkligt lite! Typ inget.
Det kan man få ändå....har upplevt det så jag, till skillnad från dig, vet vad jag pratar om!