Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Som icke vårdgivare har du inte rätt att gå in i journalen för att se hur det gick vidare för patienten.
Hur tänkte du nu? Jag ÄR vårdgivare. Dessutom....det finns typ telefoner i Svergie
Du är vårdgivare så länge patienten är inte ambulansen. Inte efter du lämnat av denne på lämpligt ställe (vc, akuten etc)
Telefoner? Jaha. Och?
Du lever i en annan värld. Är jag eller inte när payienten inte är i ambulansen? Se du vet ju inte ens vad du skriver.
Utveckling går framåt och att läsa journal eller ringa ett samtal funkar utmärkt.
Du är inte vårdgivare på akutmottagningen, på intensiven, på eventuell avdelning patienten sedan hamnar. Att utan godkännande läsa journaler därifrån för din nyfikenhets skull eller få veta sådan info över telefon är inte tillåtet.
Det är precis det det är. Flera landsting tillåter sin ambulanspersonal att ha tillgång till patientjournaler. Allt för patientsäkerheten. Uppfölhning, att ambssk får reda på om det var "rätt" leder till ssk m mer erfarenhet.
Det handlar inte om patientsäkerhet eller kompetenshöjning när man går in i journaler eller ringer och kollar upp med avdelningen t ex för sin nyfikenhets skull. Inga landsting är det tillåtet i.
Hade vi båda inte varit anonyma så hade jag kunnat messa dig precis vilka landsting som tillåter detta! Gediget arbete las ner för att utreda innan ssk fick inlogg.
Du lever i en annan värld. Är jag eller inte när payienten inte är i ambulansen? Se du vet ju inte ens vad du skriver.
Utveckling går framåt och att läsa journal eller ringa ett samtal funkar utmärkt.
Nej INGET landsting har rätt att tillåta sådant p g a nyfikenhet.