Inlägg från: Anonym (Ssk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ssk)

Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!

Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-05-31 16:14:09 följande:

Plötslig spädbarnsdöd

Förlossning

Ytterligheter....

Men man möter så många och ibland är det inte det där extrema som blir det bästa. Eller sämsta. Det kan vara att oavsett vad man gör är patienten inte nöjd. Eller att ibland kan man lösa nåt så patienten blir så extremt nöjd. I det lilla. 

Plötslig spädbarnsdöd i ambulansen? Måste säga att det är extremt ovanligt mao händer inte så det har du så inte upplevt.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-05-31 16:14:59 följande:

Sen att få igång ett hjärta som slutat slå....det är en häftig känsla. Eller när patienten ivarjefall säger, tack, nu känns det inte som jag skall dö längre!

Få igång ett hjärta som helt slutat slå är totalt omöjligt.

Är du verkligen ambulanssjuksköterska? Dvs spec.sjuksköterska med inriktning prehospital vård?
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-06-01 10:22:22 följande:

Har aldrig varit på någon som slutat andas på luftvägsstopp. Vet ngr enstaka fall men jag tror det är mkt mkt ovanligt att någon dör av det. Men det händer ju. Men de jag vet om har varit gamla.

Det är ett väldigt vanlig dödsorsak.

Jag tyckte du skrev att du ÄR ambulanssjuksköterska?!
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (A) skrev 2017-05-31 20:47:02 följande:

Råkar ni ofta ut med påverkade människor! Som är aggressiva? Med tanke på hur mycket knark, som läkarna skriver ut idag?

Ingen läkare skriver ut knark då det är olagliga preparat som man inte fått på recept. Däremot skrivs det ut narkotika på recept.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-06-06 00:41:12 följande:

Eg borde jag låta bli....är väl antagligen ett norgeskämt detta men men. För att ALLA andra förutom M1rella ska veta vad som VERKLIGEN händer så svara jag på dessa fåniga inlägg!!!!

Som ambulanssjuksköterska åker du ut på larm. Du träffar patienter i deras hem, på deras jobb, i mataffären, på landsvägen eller motorvägen, i stallet, på fotbollsplanen etc etc etc. 

Spädbarn som dött i plötslig spädbarnsdöd är redan döda när vi kommer. Vi gör återupplivningsförsök men det enda som händer är att vi får transportera det döda barnet tillsammans med förtvivlade föräldrar till sjukhuset. Det är den värsta händelsen jag tror jag kan råka ut för. Sen att den inte inträffar I ambulansen, det visar på att den som påpekade detta (SSK) inte läser inläggen och bara är här för att jävlas!

Att blanda in en annan medlem som vad jag sett inte skrivit i tråden är väldigt omoget.

Du bekräftar själv nu att ni inte har psd i ambulansen. Vilket du tidigare hävdade att ni hade.

Har själv jobbat många år i ambulansen som ssk (dock anestesi/iva) så jag vet vad man kan stöta på och hur arbetet är.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-06-06 00:41:12 följande:

Eg borde jag låta bli....är väl antagligen ett norgeskämt detta men men. För att ALLA andra förutom M1rella ska veta vad som VERKLIGEN händer så svara jag på dessa fåniga inlägg!!!!

Som ambulanssjuksköterska åker du ut på larm. Du träffar patienter i deras hem, på deras jobb, i mataffären, på landsvägen eller motorvägen, i stallet, på fotbollsplanen etc etc etc. 

Spädbarn som dött i plötslig spädbarnsdöd är redan döda när vi kommer. Vi gör återupplivningsförsök men det enda som händer är att vi får transportera det döda barnet tillsammans med förtvivlade föräldrar till sjukhuset. Det är den värsta händelsen jag tror jag kan råka ut för. Sen att den inte inträffar I ambulansen, det visar på att den som påpekade detta (SSK) inte läser inläggen och bara är här för att jävlas!

För att det ska vara norge "krävs" att det är i Norge eller att Norge blir nämnt vilket inte stämmer. Du är förste som nämner Norge.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-06-06 00:41:35 följande:

Statistik på det tack så mycket!

Var inte du ssk? Tom spec.ssk imin ambulanssjukvård?
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-06-06 00:42:44 följande:

Självklart har hjärat slutat slå, det står och flimmrar vi de flesta tillfällen man har möjlighet att få igång det. Men jag har även fått igång hjärta där det varit asystoli enligt övervakningen. Frågor på det?

Ett hjärta som står och flimmare har inte slutat slå...
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (menförfaan) skrev 2017-06-06 18:27:50 följande:

1: Alla vet att det är du, vilket ärligt talat måste vara riktigt pinsamt för dig.

2: NEJ, det hävdade hon aldrig! Lär dig läsa, snälla...

1. Nej, jag är inte denne m1rella.

2. Jo.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (menförfaan) skrev 2017-06-06 18:29:14 följande:

De flesta vet inte skillnaden, så det är naturligtvis en fullt acceptabel förklaring att kalla det hjärtstopp.

Nej. Det är stor skillnad på ett hjärta som är stoppat, dvs inte slår och ett som flimmrar.
Svar på tråden Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!