Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!
Det kan man få ändå....har upplevt det så jag, till skillnad från dig, vet vad jag pratar om!
Det kan man få ändå....har upplevt det så jag, till skillnad från dig, vet vad jag pratar om!
Varsågod! Trist när någon ska in o provocera. Men det är inte första gången samma person gör så här.
Jag har en gång varit med om att med hjälp av adrenalin få igång ett hjärta som helt slutat slå. Det var en intox. Ung patient. Vi tittade med ultraljud på hjärtat och såg ingen aktivitet alls = hjärtat slog inte. HLR en timme och upprepade doser adrenalin innan hjärtat kom igång. Tyvärr krävdes adrenalin sedan kontinuerligt för att hålla igång hjärtat och till slut orkade det inte mer.
Så jo - man kan få igång ett hjärta som helt slutat slå (även om det är bra mycket lättare om man har kvar någon typ av aktivitet)
Asystoli!
I allra högsta grad!
Rätt! Men när vi har "intressanta" fall har vi alltid möjlighet att ta reda på hur det gick
Hur tänkte du nu? Jag ÄR vårdgivare. Dessutom....det finns typ telefoner i Svergie
Du lever i en annan värld. Är jag eller inte när payienten inte är i ambulansen? Se du vet ju inte ens vad du skriver.
Utveckling går framåt och att läsa journal eller ringa ett samtal funkar utmärkt.
Du lever i en annan värld. Är jag eller inte när payienten inte är i ambulansen? Se du vet ju inte ens vad du skriver.
Utveckling går framåt och att läsa journal eller ringa ett samtal funkar utmärkt.
Hade vi båda inte varit anonyma så hade jag kunnat messa dig precis vilka landsting som tillåter detta! Gediget arbete las ner för att utreda innan ssk fick inlogg.