Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
De flesta vet inte skillnaden, så det är naturligtvis en fullt acceptabel förklaring att kalla det hjärtstopp.
Alltså, med tanke på att både 1177 och läkartidningen använder ordet hjärtstopp om tillstånd som går att rädda, så känns det inte helt osannolikt att en person som använder ordet likadant i en forumtråd, faktiskt är sjuksköterska.
(faktiskt mer sannolikt än att någon som aldrig har lagt märke till detta bruk av ordet i till exempel läkartidningen och 1177 är det )
Flimmer/flimmrar är inte detsamma som att hjärtat slår.
Förresten, minns jag helt fel när jag har för mig att man faktiskt kan vara "död" och ändå återupplivas bara det inte har gått för lång tid?
Men alltså, bara IGNORERA den där som kallar sig ssk, hen är ju uppenbarligen här enbart för att sabotera en annars intressant tråd.
Du ssk kan väl göra en egen tråd och sluta sabba den här, alla utom du förstår vad TS skriver.
Förresten, minns jag helt fel när jag har för mig att man faktiskt kan vara "död" och ändå återupplivas bara det inte har gått för lång tid?
Det är stor skillnad på ett hjärta som inte slår och ett som har annan rytm.
Hur ofta jobbar du helger?
Hur mycket tjänar du på jobbet?
Om du hade valt idag, hade du valt en annan inriktning?