Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Hur lång är genomsnittstiden, samt den längsta tiden, från det att alarmet når SOS-centralen tills att ni anländer till patienten?
<3
Plötslig spädbarnsdöd
Förlossning
Ytterligheter....
Men man möter så många och ibland är det inte det där extrema som blir det bästa. Eller sämsta. Det kan vara att oavsett vad man gör är patienten inte nöjd. Eller att ibland kan man lösa nåt så patienten blir så extremt nöjd. I det lilla.
Sen att få igång ett hjärta som slutat slå....det är en häftig känsla. Eller när patienten ivarjefall säger, tack, nu känns det inte som jag skall dö längre!
Har aldrig varit på någon som slutat andas på luftvägsstopp. Vet ngr enstaka fall men jag tror det är mkt mkt ovanligt att någon dör av det. Men det händer ju. Men de jag vet om har varit gamla.
Råkar ni ofta ut med påverkade människor! Som är aggressiva? Med tanke på hur mycket knark, som läkarna skriver ut idag?