• Anonym (Ambulanssjuksköterska)

Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!

Som rubriken lyder.
    Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska. 
    Fråga vad ni vill!
    Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull

• Svar på tråden Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-06-06 00:41:12 följande:

Eg borde jag låta bli....är väl antagligen ett norgeskämt detta men men. För att ALLA andra förutom M1rella ska veta vad som VERKLIGEN händer så svara jag på dessa fåniga inlägg!!!!

Som ambulanssjuksköterska åker du ut på larm. Du träffar patienter i deras hem, på deras jobb, i mataffären, på landsvägen eller motorvägen, i stallet, på fotbollsplanen etc etc etc. 

Spädbarn som dött i plötslig spädbarnsdöd är redan döda när vi kommer. Vi gör återupplivningsförsök men det enda som händer är att vi får transportera det döda barnet tillsammans med förtvivlade föräldrar till sjukhuset. Det är den värsta händelsen jag tror jag kan råka ut för. Sen att den inte inträffar I ambulansen, det visar på att den som påpekade detta (SSK) inte läser inläggen och bara är här för att jävlas!

Att blanda in en annan medlem som vad jag sett inte skrivit i tråden är väldigt omoget.

Du bekräftar själv nu att ni inte har psd i ambulansen. Vilket du tidigare hävdade att ni hade.

Har själv jobbat många år i ambulansen som ssk (dock anestesi/iva) så jag vet vad man kan stöta på och hur arbetet är.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-06-06 00:41:12 följande:

Eg borde jag låta bli....är väl antagligen ett norgeskämt detta men men. För att ALLA andra förutom M1rella ska veta vad som VERKLIGEN händer så svara jag på dessa fåniga inlägg!!!!

Som ambulanssjuksköterska åker du ut på larm. Du träffar patienter i deras hem, på deras jobb, i mataffären, på landsvägen eller motorvägen, i stallet, på fotbollsplanen etc etc etc. 

Spädbarn som dött i plötslig spädbarnsdöd är redan döda när vi kommer. Vi gör återupplivningsförsök men det enda som händer är att vi får transportera det döda barnet tillsammans med förtvivlade föräldrar till sjukhuset. Det är den värsta händelsen jag tror jag kan råka ut för. Sen att den inte inträffar I ambulansen, det visar på att den som påpekade detta (SSK) inte läser inläggen och bara är här för att jävlas!

För att det ska vara norge "krävs" att det är i Norge eller att Norge blir nämnt vilket inte stämmer. Du är förste som nämner Norge.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-06-06 00:41:35 följande:

Statistik på det tack så mycket!

Var inte du ssk? Tom spec.ssk imin ambulanssjukvård?
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-06-06 00:42:44 följande:

Självklart har hjärat slutat slå, det står och flimmrar vi de flesta tillfällen man har möjlighet att få igång det. Men jag har även fått igång hjärta där det varit asystoli enligt övervakningen. Frågor på det?

Ett hjärta som står och flimmare har inte slutat slå...
  • Anonym (Ambulanssjuksköterska)
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-06 17:06:41 följande:

Det slår inte. Det flimmrar. Det pumpar inget blod. Patienten får inget syre till hjärnan. Är medvetslös. Görs inget så dör patienten, garanterat.
  • Aniiee
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-06 00:23:06 följande:
    Plötslig spädbarnsdöd i ambulansen? Måste säga att det är extremt ovanligt mao händer inte så det har du så inte upplevt.
    Läs ordentligt. Frågan hon fick vad "vad är vet värsta ni får ÅKA UT på" inte "vad är det värsta som hänt i ambulansen".

Du kan ju inte kritisera saker som inte står,. Göra Halmgubbe kallas det att göra så.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • modsey

Får jag fråga, vad kallar du ett vt eller vt?

Låtet hjärtstopp bekant?
  • Anonym (menförfaan)
    Anonym (Ssk) skrev 2017-06-06 16:51:08 följande:
    Att blanda in en annan medlem som vad jag sett inte skrivit i tråden är väldigt omoget.

Du bekräftar själv nu att ni inte har psd i ambulansen. Vilket du tidigare hävdade att ni hade.
    1: Alla vet att det är du, vilket ärligt talat måste vara riktigt pinsamt för dig.

2: NEJ, det hävdade hon aldrig! Lär dig läsa, snälla...
  • Anonym (menförfaan)
    De flesta vet inte skillnaden, så det är naturligtvis en fullt acceptabel förklaring att kalla det hjärtstopp.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (menförfaan) skrev 2017-06-06 18:27:50 följande:

1: Alla vet att det är du, vilket ärligt talat måste vara riktigt pinsamt för dig.

2: NEJ, det hävdade hon aldrig! Lär dig läsa, snälla...

1. Nej, jag är inte denne m1rella.

2. Jo.
Svar på tråden Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!