Jobbar som Ambulanssjuksköterska, fråga vad ni vill!
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Som rubriken lyder.
Jag har lång erfarenhet som ambualnssjuksköterska.
Fråga vad ni vill!
Icke relevanta frågor som inte rör yrket kommer jag inte att besvara, för trevlighetens skull
Hur stort upptagningsområde har ambulansen där du jobbar?
Hur ofta händer det att det är väldigt lugna pass, med inga eller väldigt få utryckningar?
Det är precis det det är. Flera landsting tillåter sin ambulanspersonal att ha tillgång till patientjournaler. Allt för patientsäkerheten. Uppfölhning, att ambssk får reda på om det var "rätt" leder till ssk m mer erfarenhet.Hade vi båda inte varit anonyma så hade jag kunnat messa dig precis vilka landsting som tillåter detta! Gediget arbete las ner för att utreda innan ssk fick inlogg.
-------
Det är troligen ovanstående som "dr" syftar på. Där skriver du ju faktiskt att det är tillåtet "för din nyfikenhets skull".
Hur stort upptagningsområde har ambulansen där du jobbar?
Hur ofta händer det att det är väldigt lugna pass, med inga eller väldigt få utryckningar?
Grymt bra moderering här på FL. Himla bra att rensa bort mitt inlägg men de som verkligen enbart och helt uppenbart går in här för att sabotera, deras inlägg får stå kvar. Lysande. Verkligen lysande.
.
Och FL, nu är jag IRONISK. Det är sjukt dåligt modererat och nej jag kommer inte maila er, det har hittills aldrig lett till något vettigt alls. De gånger ni ens svarar alltså.
Ska vi återgå till lite mer seriösa frågor?
Nu vet jag inte var du jobbar man ibland läser man om hur polis, ambulans, brandkår osv blir utsatta för stenkastning osv, har du varit med om det?
Du lever i en annan värld. Är jag eller inte när payienten inte är i ambulansen? Se du vet ju inte ens vad du skriver.
Utveckling går framåt och att läsa journal eller ringa ett samtal funkar utmärkt.
Hade vi båda inte varit anonyma så hade jag kunnat messa dig precis vilka landsting som tillåter detta! Gediget arbete las ner för att utreda innan ssk fick inlogg.
Det finns inget landsting som tillåter detta då det bryter mot paaientaäkerhetslagen och förmodligen något datasäkerhetslag.
Så länge du har hand om patienten är du vårdgivare, dvs när patienten vårdas i ambulansen. Inte efter det. Vilket innebär att du lagligen inte har rätt att få reda på vad som hänt efter i vårdkedjan. Är det på något sätt svårt för dig att förstå?