• Sara2017

För oss med bim JULI 2017

Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

• Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • Grus grus

Köpte graviditetstest idag. Där står att man kan testa så tidigt som 5 dagar före bim. Imorgon har jag 4 dagar kvar till bim. Ska jag våga testa? OM jag nu skulle vara gravid (vilket jag troligtvis inte är), tror ni att det verkligen skulle kunna synas så tidigt som 4 dagar före bim?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Elliot1

Hej!

Måste slänga ut en fråga här.. För er som försöker bli gravida, hur gör ni med tex alkohol och nikotin under tiden?

Missförstå mig rätt och snälla döm mig inte, jag dricker inte mer än en "vanlig Svensson".. Men samtidigt så är

mat och dryck ett av mitt och sambons stora intressen och han jobbar som sommelier. Ibland när jag dricker lite vin så kan det också bli en cigg eller två men aldrig någon rökning till vardags.

Hur ser ni på det? Livet kan ju liksom inte stanna upp helt under tiden man försöker bli med barn. Tänker på alla de som blir gravida trots mindre hälsosamma livsstilar om man säger så. Det kan ju ta väldigt lång tid (har själv kört oskyddat sen januari men inte försökt "pricka ÄL" varje månad direkt) och under den tiden måste man ju kunna leva.

Återigen, missförstå mig rätt!!

PS. Skriver inte så mycket i tråden men följer era resor och har själv BIM runt den 15/7. Och jag är rätt säker på att vi fick till det både en och tre gånger under ÄL ;)

• Tumvante
    ostbågen skrev 2017-07-06 13:30:23 följande:

Ja en av de 3 dagarna var extra röd för mig också, fast de andra 2 var helt klart positiva de också. Borde ju tyda på en stegring och att ÄL var väldigt nära (hoppas!). Kommer inte ta något mer ÄLtest denna månad utan vänta in tant röd, fast önskar ju såklart att hon uteblir. :)

Jag körde test igår också... Hyfsat starkt streck, men lite svagare än kontroll strecket.

Ja, nu är det den er eviga v väntan. Idag 8-9 dagar innan jag kommer testa mig nu. Vi har nog BIM ungefär samtidigt så

Lycka till!
  • Tumvante
    Elliot1 skrev 2017-07-07 21:55:28 följande:

Hej!

Måste slänga ut en fråga här.. För er som försöker bli gravida, hur gör ni med tex alkohol och nikotin under tiden?

Missförstå mig rätt och snälla döm mig inte, jag dricker inte mer än en "vanlig Svensson".. Men samtidigt så är

mat och dryck ett av mitt och sambons stora intressen och han jobbar som sommelier. Ibland när jag dricker lite vin så kan det också bli en cigg eller två men aldrig någon rökning till vardags.

Hur ser ni på det? Livet kan ju liksom inte stanna upp helt under tiden man försöker bli med barn. Tänker på alla de som blir gravida trots mindre hälsosamma livsstilar om man säger så. Det kan ju ta väldigt lång tid (har själv kört oskyddat sen januari men inte försökt "pricka ÄL" varje månad direkt) och under den tiden måste man ju kunna leva.

PS. Skriver inte så mycket i tråden men följer era resor och har själv BIM runt den 15/7. Och jag är rätt säker på att vi fick till det både en och tre gånger under ÄL ;)

Nu 3 dagar efter ÄL beter jag mig som om jag vore gravid. Direkt efter ÄL var det noll alkohol, och nu undviker jag även mat som är olämplig.

Först när eventuell mens kommer tar jag ett glas vin.
  • Tumvante
    Grus grus skrev 2017-07-07 21:43:33 följande:

Köpte graviditetstest idag. Där står att man kan testa så tidigt som 5 dagar före bim. Imorgon har jag 4 dagar kvar till bim. Ska jag våga testa? OM jag nu skulle vara gravid (vilket jag troligtvis inte är), tror ni att det verkligen skulle kunna synas så tidigt som 4 dagar före bim?

Jag hade inte kunnat hålla mig och hade testat
  • Tumvante
    typ89 skrev 2017-07-07 19:48:36 följande:

Bim -5 här med enligt FF. Men tror inte det blev nåt, tempen har börjat dala och tappen sitter lågt och känns som vid mens:/

har tagit de ganska lugnt ett tag men idag blev jag ledsen fastän jag vet att de finns många som aldrig ens får ett barn. Känner mej dum och girig men vill så gärna få ett syskon....

Biokemisk grav? Är det inte när det från början är en dålig grav...?

Jag fick svagt plus i maj (1 dag efter bim), sen kom mensen 4 dagar senare. Blodprov bekräftade att jag hade hcg i kroppen... Och fick senaste bekräftat att det gått ur kroppen.

I juni plussade jag igen (BIM -4) Svaga test tills jag började blöda på typ bim+7... Igen med hcg bevisat på blodprov...

Och nu... Provat vi igen... Tre turer med plus som slutat illa...Vill också ha syskon nu!
  • Elliot1
    Tumvante skrev 2017-07-07 22:10:26 följande:

Nu 3 dagar efter ÄL beter jag mig som om jag vore gravid. Direkt efter ÄL var det noll alkohol, och nu undviker jag även mat som är olämplig.

Först när eventuell mens kommer tar jag ett glas vin.

Ok tack för input! Man kan ju läsa hur mycket som helst på nätet om detta (ur olika synvinklar) men tycker det är mer givande att dela åsikter/erfarenheter med folk i samma sits. Om fler läser mitt inlägg får ni gärna komma med era insikter i frågan också :)

Jag är kluven, vill leva "som vanligt" trots att vi planerar att bli gravida men samtidigt är man ju medveten om att det i vissa fall kan påverka. Å andra sidan så tror jag inte det kan göra någon enorm skillnad och självklart skulle allt som har med alkohol och nikotin att göra gå FETBORT den dagen jag förhoppningsvis får veta att jag är gravid.

Som ni ser, jag har lite svårt att veta hur jag ska ställa mig till frågan.. :)

Att tillägga är ju också att ja vi vill bli gravida - men vi låter det ta den tid det tar och har sagt att vi ska låta det gå ett år innan vi börjar fundera på om vi gör något fel. Skynda långsamt :)
  • Grus grus

Hej!

Lev du som vanligt men käka gärna folsyra redan nu. Bra att göra när man försöker eftersom det påverkar så tidigt. När jag plussade med första barnet var jag rökare. Gick ut på altanen och tog en sista cigg och sa farväl och slängde sen paketet.

Det är egentligen mer när man har svårt att få barn som man rekommenderar att hålla sig ifrån alla sorts droger som koffein, nikotin och alkohol.

Så ta du dig en vinare med cigg till. Låter himla gott! /fd rökare fortfarande med sug på sommaren...
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • ostbågen

Hej!

Håller med dig, det kan ju ta sin tid och tills plusset dyker upp kommer jag leva som "vanligt". Speciellt nu under sommaren då det blir en del grillkvällar, konserter m.m. Hade någon månad under våren som jag avstod alkohol men då blev det en större besvikelse när tant röd kom.. Så numera försöker vi få till det vid ÄL men ändå inte göra en sån stor grej av det hela (haha är inne här flera gånger om dagen). Drick du vin och njut av sommaren. Har BIM samtidigt som dig, lycka till!
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017