• Sara2017

För oss med bim JULI 2017

Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

• Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • ostbågen
    Tumvante skrev 2017-07-07 22:08:05 följande:

Jag körde test igår också... Hyfsat starkt streck, men lite svagare än kontroll strecket.

Ja, nu är det den er eviga v väntan. Idag 8-9 dagar innan jag kommer testa mig nu. Vi har nog BIM ungefär samtidigt så

Lycka till!

Spännande! Min BIM är 15/7 enligt NC, hoppas att det blir våran tur nu, håller tummarna! Uppdatera framöver hur det går för dig. :)
  • mjaomjao
    Carro887 skrev 2017-07-08 08:21:05 följande:

Hej tjejer!!

Plus?

Äl+11

Grattis Carro!!!!!!!!!!! Tycker solklart plus!!!!!!!!!!!
  • Sommaren12
    Carro887 skrev 2017-07-08 08:21:05 följande:

Hej tjejer!!

Plus?

Äl+11

Absolut plus!! Grattis!! :)
  • oONinniOo

Idag åker vi hem efter ett par dagar hos svärföräldrarna. Mina ÄL-tester ligger och väntar på mig hemma. Är redan på cd 13 och ÄL beräknas när som helst, så få se om det blir tvärpositivt på en gång eller inte. Liten tempökning idag, men inte alls så som jag brukar ha när ÄL skett. Så vi får se. Glad

Försöker med syskon sen januari -17
  • Sommaren12
    Elliot1 skrev 2017-07-07 23:52:51 följande:

Ok tack för input! Man kan ju läsa hur mycket som helst på nätet om detta (ur olika synvinklar) men tycker det är mer givande att dela åsikter/erfarenheter med folk i samma sits. Om fler läser mitt inlägg får ni gärna komma med era insikter i frågan också :)

Jag är kluven, vill leva "som vanligt" trots att vi planerar att bli gravida men samtidigt är man ju medveten om att det i vissa fall kan påverka. Å andra sidan så tror jag inte det kan göra någon enorm skillnad och självklart skulle allt som har med alkohol och nikotin att göra gå FETBORT den dagen jag förhoppningsvis får veta att jag är gravid.

Som ni ser, jag har lite svårt att veta hur jag ska ställa mig till frågan.. :)

Att tillägga är ju också att ja vi vill bli gravida - men vi låter det ta den tid det tar och har sagt att vi ska låta det gå ett år innan vi börjar fundera på om vi gör något fel. Skynda långsamt :)

Lever i princip som vanligt (är dock varken rökare eller snusare, slutade röka för 10 år sen) men mellan ÄL och bim är jag mer restriktiv. Absolut ett glas vin och så men blir inga helkvällar med det ena glaset efter det andra liksom. Så tänker på att hålla ner det helt enkelt.
  • Carro887
    Sommaren12 skrev 2017-07-08 09:35:49 följande:

Absolut plus!! Grattis!! :)

Tackkkk!! Hoppas allt går bra där inne nu!
  • Carro887
    mjaomjao skrev 2017-07-08 09:31:35 följande:

Grattis Carro!!!!!!!!!!! Tycker solklart plus!!!!!!!!!!!

Tack!!! :)

Nu är det bara att vänta, hade jag varit smart hade jag nog inte testat föränn BIM. Nu börjar man ifrågasätta alla symptom och noja för tidigt mf istället. :o
  • mjaomjao
    Elliot1 skrev 2017-07-07 23:52:51 följande:

Ok tack för input! Man kan ju läsa hur mycket som helst på nätet om detta (ur olika synvinklar) men tycker det är mer givande att dela åsikter/erfarenheter med folk i samma sits. Om fler läser mitt inlägg får ni gärna komma med era insikter i frågan också :)

Jag är kluven, vill leva "som vanligt" trots att vi planerar att bli gravida men samtidigt är man ju medveten om att det i vissa fall kan påverka. Å andra sidan så tror jag inte det kan göra någon enorm skillnad och självklart skulle allt som har med alkohol och nikotin att göra gå FETBORT den dagen jag förhoppningsvis får veta att jag är gravid.

Som ni ser, jag har lite svårt att veta hur jag ska ställa mig till frågan.. :)

Att tillägga är ju också att ja vi vill bli gravida - men vi låter det ta den tid det tar och har sagt att vi ska låta det gå ett år innan vi börjar fundera på om vi gör något fel. Skynda långsamt :)

Ser ingen anledning att avstå från alkohol för att man planerar bli gravid. (Självklart finns det gott om andra skäl till att avstå, gravidplaner eller ej. Etiska eller ärftliga faktorer,, har själv mycket alkoholism i släkten, vilket förvisso inte hindrat mig att dricka måttligt, så många parametrar som spelar in.)

Fostret får ju hursom sin näring från gulsäcken den första tiden. Även senare i graviditeten menar många uppdaterade forskare att den mängd alkohol fostret får i sig om modern tar sig ett glas vin eller två är såpass ringa att inga risker föreligger.. Själv har jag avhöll jag mig under graviditeten då jag inte var sugenoch bara ville sova..

Rekommenderar att kolla upp forskaren Agnes Wolt för den som vill göra sig en egen uppfattning, hon förklarar enkelt och sakligt.

Alltså, det suger i testtarmen men ska försöka lyssna på föregående tips,, minns ej vem som hade den vettiga utläggningen om varför det bara är dumt att testa före bim.

Grattis till alla plus!

Och Grus grus, hoppas ändå att din man kan ändra sig om det inte går vägen denna gång..
    Bim 14 juli
  • Starlights

Vi har plussat!!

Har verkligen haft noll symtom den här månaden, och vi hade bara sex en gång under ägglossningen, så trodde att våra chanser att lyckas denna gång var minimala. Men ska på fest med alkohol ikväll, så tog ett test för säkerhets skull. Och där var tydliga streck!! Bim först på måndag, så är på bim-2 idag!

Kan inte fatta att det verkligen händer oss!? Att vi verkligen får plussa igen? Efter att ha försökt i 10 månader, blev ett utomkvedshavandeskap i vintras, operation och en äggledare mindre, plus endometrios... Har blivit lovat ett tidigt vul sedan mitt utomkveds, så vi slipper oroa oss så länge, vilket känns otroligt skönt!!

Så det är fan möjligt alltså!! Är så himla lycklig nu!!

• typ89
    Tumvante skrev 2017-07-07 22:18:09 följande:

Biokemisk grav? Är det inte när det från början är en dålig grav...?

Jag fick svagt plus i maj (1 dag efter bim), sen kom mensen 4 dagar senare. Blodprov bekräftade att jag hade hcg i kroppen... Och fick senaste bekräftat att det gått ur kroppen.

I juni plussade jag igen (BIM -4) Svaga test tills jag började blöda på typ bim+7... Igen med hcg bevisat på blodprov...

Och nu... Provat vi igen... Tre turer med plus som slutat illa...Vill också ha syskon nu!

På gyn har dom bara kallat det tidigt missfall för mej.Har aldrig hört ordet kemisk graviditet någonannanstans än på fl.

Men så kan det ju vara, att det är dåligt från början. Jag har endometrios och en av gångerna sa dom att jag har högre risk att få missfall igen pga det.

Tråkigt att det blivit så flera gånger, hoppas på bättre tur för er nästa gång!
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017