• Sara2017

För oss med bim JULI 2017

Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

• Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • Jooosen

Jag har alltid en cykel på 28 dagar.men äl kan variera mellan typ dag 15-17. Kan man ha olika lång lutealfas? Känns som man läser att den alltid är densamma? Vet nån ?

• heymary

Är på ÄL+6 / bim-9 och känner inte ett smack ;( och så läser man om andra som har känt allt möjligt hur tidigt som helst. Depp

• typ89
    Jooosen skrev 2017-07-08 17:30:44 följande:

Jag har alltid en cykel på 28 dagar.men äl kan variera mellan typ dag 15-17. Kan man ha olika lång lutealfas? Känns som man läser att den alltid är densamma? Vet nån ?

Lutealfasen ska väl vara konstant? Någon annan kanske vet mer?

Men jag har tempat och använt fertilitetsmonitor och får mellan 9-13 dagar lutealfas. Tempen borde ju verkligen stämma om nu monitorn har fel. (Min äl varierar oxå flera dagar.)
  • Tickitarum
    Sommaren12 skrev 2017-07-08 16:54:31 följande:

Har du tagit sönder testet? :D Det ju mycket väl vara en nidblödning. Jag hade tagit ett nytt test om ett par dagar.

Ja den är ju helt orange, hur ska jag kunna se igenom ett ministreck annars ;P jag hoppas innerligt att det var en nidblödning, men vi myste till det precis och sambon hade lite blod på sig och när jag fick ut simmarna i toaletten så kom där mer blod då också, inte mycket, men simmarna var ju rosa, festligt om inget annat. Men det kommer ju bara när jag går på toa, det är ju inte mens liksom, för då brukar jag behöva plugga igen rejält, helst två stora tampisar för att vara på den säkra sidan ;D
  • Jooosen
    typ89 skrev 2017-07-08 18:23:30 följande:

Lutealfasen ska väl vara konstant? Någon annan kanske vet mer?

Men jag har tempat och använt fertilitetsmonitor och får mellan 9-13 dagar lutealfas. Tempen borde ju verkligen stämma om nu monitorn har fel. (Min äl varierar oxå flera dagar.)

Precis, alla säger TT den alltid är samma men jag har alltid 28 dagar fast äl varierar! Eller alltså en två dagar men tycker det borde infalla på samma dag alltid då mensen alltid kommer på dag 28?!
  • Lycklig88

ska man våga testa eller vänta till bim ? har 4 dagar kvar till bim men känner mig extremt trött.. är de dock ofta.. onda bröst och svimfärdig helatiden..känner mig lite konstig, men är säkert skengravid :P

• oONinniOo

Jisses vilken molvärk jag har. Hela kroppen verkligen skriker ägglossning! Ingen tvekan om vad som sker ikväll när sonen somnat.

Försöker med syskon sen januari -17
  • regndroppe
    Lycklig88 skrev 2017-07-08 19:03:20 följande:

ska man våga testa eller vänta till bim ? har 4 dagar kvar till bim men känner mig extremt trött.. är de dock ofta.. onda bröst och svimfärdig helatiden..känner mig lite konstig, men är säkert skengravid :P

Vänta. Om det är negativt så kommer du troligtvis bli ledsen, och då ändå testa några dagar senare, eller hur?

Bättre att vänta och få säkert besked!
  • mjaomjao
    oONinniOo skrev 2017-07-08 19:16:55 följande:

Jisses vilken molvärk jag har. Hela kroppen verkligen skriker ägglossning! Ingen tvekan om vad som sker ikväll när sonen somnat.

Tjohooooo!
  • mjaomjao
    oONinniOo skrev 2017-07-08 19:16:55 följande:

Tjohooooo!
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017