• emda91

februaribebisar 2018

Efter att ha jobbat med syskon till vår son i 11 månader har vi äntligen plussat! Tänkte om vi är några stycken som har bf i februari 2018 så kan vi hänga här! (Eller i hemlig grupp på Facebook)

Så är det fler som plussat?????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-27 22:11
    Edit, skicka pm till mig om ni vill vara med i facebook-gruppen så löser vi det. Måste vara vänner för att det ska gå att lägga till dig i gruppen eftersom den är hemlig. Ni får självklart ta bort mig direkt igen sen :) haha

• Svar på tråden februaribebisar 2018
  • Iowhannah
    hannap90 skrev 2017-06-16 19:35:24 följande:

Grattis :D jag har bf 19/2, andra barnet :)

Hur gammalt är första barnet?
  • Bellsss
    Sandbergjosefine skrev 2017-06-16 18:10:45 följande:

Jag plussade igår! Beräknad bf ca 22/2-18!

Jag och sambon är båda jätteglada men förvirrade som bara den (första barnet) skulle vara kul att prata med personer som går igenom liknande!

Vad härligt! Vi plussade jätte oväntat och dividerar fortfarande om vad som är rätt beslut, först fick sambon panik och var inte alls redo. Nu när vi landat lite så lutar det åt att vi behåller. Blir isf första barnet för oss :) beräknad ca 5/2 tror jag! Jätte förvirrade, glada emellanåt och panikslagna ibland.

Hur gamla är ni? :)
  • YesICA87

Vi hade ändå planerat, men jag har varit jätte glad och väldigt panikslagen. Nu några dagar efter plusset blir jag mer och mer överlycklig och rofylld.Haha så tror det hör till lite.

Vi är 30 och 26. Första barnet för båda.

• hannap90
    Iowhannah skrev 2017-06-16 20:01:16 följande:

Hur gammalt är första barnet?

Hon blir 2 år i oktober :)
  • Iowhannah
    hannap90 skrev 2017-06-16 21:34:29 följande:

Hon blir 2 år i oktober :)

Vad kul! Vår son blir också 2 år i oktober! Den 14de fyller han. När har du BF?

Vi är 30 år båda två.
  • Alarsson

I förrgår tog jag första testet, vilket tydligt visade två streck ???? På CB digital stort de Gravid 2-3v. Jag förstod nästan direkt innan när jag tog testet att jag var gravid. Mina bröst hade ömmat lite, vilket de iof brukar göra runt mens. Men skillnaden var magen! Har haft mensvärk, känns ungefär som magkatarr i perioder, men släpper lika fort.(dock kändes allt i nedre del av magen) Gaser i magen i kombination med svårt att få ut avföringen, blir mest lite löst som kommer (förlåt för informationen, hehe).

Annars känner jag mig lite mer hungrig än normalt. Inget direkt illamående eller dåligt humör.

Enligt testet är BF 20/2-18 ????????

• Sandbergjosefine
    Bellsss skrev 2017-06-16 20:54:24 följande:

Vad härligt! Vi plussade jätte oväntat och dividerar fortfarande om vad som är rätt beslut, först fick sambon panik och var inte alls redo. Nu när vi landat lite så lutar det åt att vi behåller. Blir isf första barnet för oss :) beräknad ca 5/2 tror jag! Jätte förvirrade, glada emellanåt och panikslagna ibland.

Hur gamla är ni? :)

Förstår känslorna, även om det aldrig varit ett alternativ om vi ska behålla eller inte så kommer alla känslorna pang på bara! Både glada och panikkänslor såklart!

Om ni ska behålla säger jag Grattis till er!

Vi är 21 respektive 22 år gamla, denna graviditet var planerad ni då?
  • Iowhannah
    Alarsson skrev 2017-06-17 08:30:31 följande:

I förrgår tog jag första testet, vilket tydligt visade två streck ???? På CB digital stort de Gravid 2-3v. Jag förstod nästan direkt innan när jag tog testet att jag var gravid. Mina bröst hade ömmat lite, vilket de iof brukar göra runt mens. Men skillnaden var magen! Har haft mensvärk, känns ungefär som magkatarr i perioder, men släpper lika fort.(dock kändes allt i nedre del av magen) Gaser i magen i kombination med svårt att få ut avföringen, blir mest lite löst som kommer (förlåt för informationen, hehe).

Annars känner jag mig lite mer hungrig än normalt. Inget direkt illamående eller dåligt humör.

Enligt testet är BF 20/2-18 ????????

Grattis!

Det där med magen känner jag igen, jag är otroligt gasig och lös. Har varit det sedan dagen jag plussade (typ två veckor eller nåt).
  • Greennorthernlight

Jag går bara och väntar på mitt första VUL som är om två veckor (i vecka 9). Sist i vecka 11 på VUL fick jag besked om MA, embryot hade dött i vecka 9 ungefär, men jag hade kvar alla graviditetssymptom som kraftigt illamående och ömma bröst, så det kom som en chock. Så den här gången är jag så nervös för att det kommer bli ännu ett MA.

• gul sandal
    Iowhannah skrev 2017-06-17 08:53:53 följande:

Grattis!

Det där med magen känner jag igen, jag är otroligt gasig och lös. Har varit det sedan dagen jag plussade (typ två veckor eller nåt).

Ja det kan jag hålla med om fast det står överallt att man ska vara hård i magen.

Jag är fortf orolig för missfall. Har mycket molvärk och tycker inte jag har några andra symtom... fast det har jag nog, är ju rätt trött och är nog känsligare för dofter... men jag vet inte....
Svar på tråden februaribebisar 2018