Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

februaribebisar 2018

Hallå!

Jag plussade förra torsdagen (den 1 juni) och enligt sista mens är det beräknat till 6 februari (29 januari om jag räknar efter ägglossning, men det får ultraljudet avgöra). Det blir mitt andra barn, jag har en son född i oktober 2015.

Än så länge har jag så få symptom. Det första var metallsmak i munnen, och sedan följde utdragen PMS och utebliven mens (och sedan även ömma bröst och värkande livmoder). Inget illamående och ingen överdriven doftkänslighet :D Med sonen mådde jag illa från v 4 till v 13 typ, och sambon fick inte laga någon mat som inte var kokt eftersom stekos fick mig att vilja kräkas (det var jättelätt att bo precis ovanför en grillrestaurang då...).

• Iowhannah
    namnbrist skrev 2017-06-14 16:12:16 följande:

Då verkar vi har det rätt lika, är skitnojig för det är så lite symtom även om det är fint att slippa kräkas (enligt sista mens beräknad 5:e februari) 

Killen började nog misstänka något när jag nån vecka efter ägglossning gick runt och suckade å surade, mitt första "aha" var nog när jag kände att hundarna stank urin, får lite illamående/halsbränna om jag inte äter regelbundet och har ömma bröst och till och från växtvärk kring livmodern, that's it, om de är en frisk och glad räka där inne så får det gärna fortsätta såhär!

Ja, jag hoppas på att kunna lyssna på hjärtat vid inskrivningen om två veckor, då kan man slappna av lite mer.

Har du skrivits in vid mvc än?
  • Iowhannah
    vad ska man heta skrev 2017-06-14 13:13:45 följande:

Mina symtom har typ försvunnit helt. Lite ont i tuttarna bara. Jag brukar annars bli tokdålig när jag är gravid.

Har inte blödigt något alls. Är det vanligt att få missfall utan att blöda? V6. Pinkar iofs en jäkla massa haha

Hade du mycket symptom innan?

Jag har som sagt inte heller överdrivet mycket symptom och är skitnojig för MA :/
  • Iowhannah

I går kom den svullna magen från ingenstans! Plötsligt tycker jag att jag ser ut att vara i v 16. Jag skulle vilja börja med gravidkläder men det känns onödigt att beställa ny uniform så här tidigt...

Hoppas svullnaden lägger sig lika snabbt som den kom.

• Iowhannah
    isofija skrev 2017-06-15 13:43:47 följande:

Vilken vecka är du i? Min mage har varit toksvullen idag och är bara i 3+2 enligt NC.

V5 enligt metoden senaste mens.

Jag är i vecka 7 (6+2) enligt senaste mens. Jag minns tyvärr inte hur det var förra gången men jag tror att jag kände mig svullen betydligt tidigare.

Räknar NC från ägglossning? Eller varför är det olika?
  • Iowhannah
    isofija skrev 2017-06-15 17:22:38 följande:

Ja nc räknar från ägglossning. Jag har 37 dagars cykler så blir helfel att gå efter senaste periodens första dag.

Oj! Ja, då lär det verkligen inte stämma.
  • Iowhannah
    Mammatil4trollungar skrev 2017-06-16 07:26:24 följande:

Hihi alltså även fast det här blir mitt femte barn( om det nu går vägen) så känner jag mig så fånig., minns inte alls hur de var de tidigare graviditeterna.

Oroar mig för att jag nog inte har spec mkt tills växtvärk tex..

Det enda jag känner av är brösten typ... lite trötthet kanske..

Det är lustigt hur snabbt man glömmer. Jag var liksom gravid för två år sedan men jag minns bara vagt hur det var. Jag minns dock att allt kändes så mycket mer än det gör nu, vilket gör att jag inte kan låta bli att oroa mig över missfall :/
  • Iowhannah
    Mojje16 skrev 2017-06-16 13:05:03 följande:

Jag förstår att alla här inne på ett eller annat sätt är oroliga för MA/MF.. jag likaså. Är idag i v5, 4+4. Och mina symptom börjar att minska. Till och med ömmheten i brösten börjar försvinna. Alla säger att det är "normalt", att det kommer och går... :( hur känner ni andra som ligger i ungefär samma tid som jag? Mår ni bra?

Nu är jag i v 7 men känner som du. De symptom jag har nu är svullen mage, trötthet och varierande molvärk. Förra gången har jag för mig att brösten var superömma fram till v 14 eller nåt, nu gör de bara ont om sonen råkar trycka eller slå på dem.

Jag ska väl vara glad att jag slipper illamåendet, men det var åtminstone ett kvitto på att jag var gravid ;P
  • Iowhannah
    hannap90 skrev 2017-06-16 19:35:24 följande:

Grattis :D jag har bf 19/2, andra barnet :)

Hur gammalt är första barnet?
  • Iowhannah
    hannap90 skrev 2017-06-16 21:34:29 följande:

Hon blir 2 år i oktober :)

Vad kul! Vår son blir också 2 år i oktober! Den 14de fyller han. När har du BF?

Vi är 30 år båda två.
Svar på tråden februaribebisar 2018