Inlägg från: Bellsss |Visa alla inlägg
  • Bellsss

februaribebisar 2018

Jag har precis plussat och är 3v+ visade clearblue, vet inte om det blir feb eller Mats bebis! Var verkligen inte planerat och vi dividerar fortfarande om hur vi ska göra :)

• Bellsss
    Bamsing10 skrev 2017-06-11 07:29:33 följande:

Idag går jag in i vecka 6! Ännu inget illamående *pepparpeppar* än så länge, har dock haft "växtvärk" . 
    Jag funderar på att ringa MVC imorgon och boka tid för inskrivning, eller är det för tidigt? När ska ni andra ringa? :) 

Jag går in i v 6 imorgon och ska ringa imorgon :)
  • Bellsss

Jag har bf runt 5/2 :) någon här som är runt 25års åldern? Vore kul med någon nära i ålder!

• Bellsss
    Bamsing10 skrev 2017-06-11 15:00:40 följande:
    Jag har bf 10/2 och är 27 :)
    Kul! Jag fyller 24 :) vart bor du?
  • Bellsss

Jag är väldigt orolig. Plussade jätte oväntat och under det här veckorna har jag druckit typ 3ggr men blivit full samt konsumerat en del nocco. Är det farligt? Bör jag vara orolig?

• Bellsss
    Mojje16 skrev 2017-06-11 17:45:39 följande:
    I vilken vecka är du? Som jag har förstått det, så är man inte ens "sammankopplad" med bebis innan v 6-7.. så ser du har ätit/druckit innan dess påverkar inte barnet.

Så jag tror inte att du har något att oroa dig för :)
    Tror jag är i v 5+5 eller något sådant :) okej det var ju skönt iaf!
  • Bellsss
    Bamsing10 skrev 2017-06-11 16:13:34 följande:
    Jag bor i Vänersborg, du då? :)
    Stockholm :)
  • Bellsss

Ni som vet när vi är beräknande? Är det för att ni har så bra koll på senaste mensen samt cykel ni kan räkna ut det? :)

• Bellsss
    alade skrev 2017-06-12 08:54:20 följande:
    Jag har gjort ivf, så jag vet exakt när befruktning skedde. Innan vi kom så långt hade vi försökt själva 1,5 år och då använt äl-stickor, så då hade jag haft koll sånär som på någon dag.
    Okej, tack för svar :)
  • Bellsss
    Mojje16 skrev 2017-06-12 09:06:18 följande:
    Bra koll och cykeln brukar varje med 2dagar, antingen 26 el 28 dagar. Jag ringde faktiskt till MVC redan idag, gick in i V5 idag (4+0). Ska dit redan nästa vecka på infomöte. Och fått tider för inskrivning och ultraljud! :)
    Tack! Jag tror att jag snart borde gå in i v 6 och så vilsen som jag är skulle jag behöva prata med någon. Kanske ska ringa då, vet inte vilken jag ska välja bara. Alla dessa beslut.. haha
  • Bellsss
    namnbrist skrev 2017-06-12 10:33:08 följande:
    Runt samma datum och är 27 
    Kul :)
  • Bellsss
    Rosenblad skrev 2017-06-12 10:41:23 följande:
    Jag kommer välja någon som ligger nära hem troligen och har googlat runt lite på omdömen. Eller så tar jag ett ställe jag blivit rekommenderad men det är lite trixigt att ta sig till så blir troligen nära hemmet ändå :)
    Ska ringa idag tror jag, hittat en i närheten nu :) hittills har jag inte vågat hantera det, chocken är så stor fortfarande.
  • Bellsss

Eftersom sambon inte känner sig redo alls för barn så ska jag ringa abort mottagningen idag. Var otröstlig igår, idag känns det lite lättare men fortfarande fruktansvärt och jag är så ledsen. Så smiter ur här och tar bort appen ett tag på mobilen.

Önskar er alla lycka till med era graviditeter!

• Bellsss
    Sandbergjosefine skrev 2017-06-16 18:10:45 följande:

Jag plussade igår! Beräknad bf ca 22/2-18!

Jag och sambon är båda jätteglada men förvirrade som bara den (första barnet) skulle vara kul att prata med personer som går igenom liknande!

Vad härligt! Vi plussade jätte oväntat och dividerar fortfarande om vad som är rätt beslut, först fick sambon panik och var inte alls redo. Nu när vi landat lite så lutar det åt att vi behåller. Blir isf första barnet för oss :) beräknad ca 5/2 tror jag! Jätte förvirrade, glada emellanåt och panikslagna ibland.

Hur gamla är ni? :)
  • Bellsss
    Sandbergjosefine skrev 2017-06-17 08:32:02 följande:
    Förstår känslorna, även om det aldrig varit ett alternativ om vi ska behålla eller inte så kommer alla känslorna pang på bara! Både glada och panikkänslor såklart!

Om ni ska behålla säger jag Grattis till er!

Vi är 21 respektive 22 år gamla, denna graviditet var planerad ni då?
    Vi är 24 och 25 :) firade nyligen 7,5år ihop! Ja, känslorna pendlar verkligen. Samtidigt som vi vill ha barn någon gång så känns det för lite för tidigt nu. Men ju mer vi får landa så blir det på något sätt mer självklart att behålla :)

Grattis till er!
  • Bellsss
    vad ska man heta skrev 2017-06-24 20:20:20 följande:

Fått foglossning åxå...

Vad innebär ens foglossning? Helt ny på allt som har med graviditet att göra :)
  • Bellsss
    escapee skrev 2017-06-26 14:41:38 följande:

Bf 13/2 andra barnet.

Plågas av extremt illamående redan, någon mer som är illamående och har lite tips?

Jag är också väldigt illamående. För mig hjälper det att vara ute mkt och konstant ha någon fräsch frukt att tugga på. Äter gärna kall mat generellt. Stekt mat får det att vända sig i magen på mig..
  • Bellsss
    Jordgubbarargott skrev 2017-06-25 12:42:25 följande:
    Foglossning är när gravidhormonerna i din kropp gör ligamenten i ditt bäcken mjukt och kan ge värk. Den värken/smärtan kallas foglossning. Det kan va ont i höfterna, ont i ryggen, värk i scanskota, värk i benen, ont på sidan i nedredelen av magen, ont i ljumskarna, ont i benet mellan benen ner till, tex. Många får någon form av foglossning mer eller mindre, men de finns också dom som slipper helt. Man kan också få foglossning i tidig graviditet eller mitten men sedan bli "frisk i slutet, om man har tur. Eller så kan bli åt andra hållet att man är sängliggandes under graviditeten och vissa har de även kvar efteråt i olika grad. För att berätta lite kort
    Tack :)
  • Bellsss

Vilka grupper är det som finns på fb? :) februarimammor 2018 hittade jag men hört att det finns någon till?

• Bellsss
    NattaLind skrev 2017-06-26 19:55:11 följande:
    Bellsss skrev 2017-06-26 16:46:44 följande:

Vilka grupper är det som finns på fb? :) februarimammor 2018 hittade jag men hört att det finns någon till?

FebruariMammor2018 och Februaribebisar2018, båda är hemliga :) Alla som är medlemmar i grupperna kan lägga till, lägg till mig (Nathalie Lindblom) på Facebook så kan jag slänga in er!
    Lagt till dig nu :) hoppas det blev rätt!
Svar på tråden februaribebisar 2018