Inlägg från: Greennorthernlight |Visa alla inlägg
  • Greennorthernlight

februaribebisar 2018

Hej, vilken bra idé med en hemlig grupp. Jag plussade efter behandling med gonal-f och ovitrelle (försök nr 2), enligt appen ska vi ha barn 9 februari. Jag fick konstaterat MA i vecka 11 den 9 februari 2017 så det kändes läskigt när det datumet dök upp igen... Väntar nu på ett tidigt VUL, ser allt bra ut då så går jag gärna med i gruppen. Jag är 28 år och jag har inga barn sen tidigare.

• Greennorthernlight

Jag hade ägglossning 18 eller 19 maj, testade positivt dag 12 och dag 15 efter ägglossning. Jag använde mig utav clearblues digitala test.

• Greennorthernlight

Jag går bara och väntar på mitt första VUL som är om två veckor (i vecka 9). Sist i vecka 11 på VUL fick jag besked om MA, embryot hade dött i vecka 9 ungefär, men jag hade kvar alla graviditetssymptom som kraftigt illamående och ömma bröst, så det kom som en chock. Så den här gången är jag så nervös för att det kommer bli ännu ett MA.

• Greennorthernlight
    vad ska man heta skrev 2017-06-17 22:42:28 följande:

Varför gjorde du ett vul i vecka 11? Hade du blödigt eller något?

Eftersom jag går hos en privat gynekolog och blivit gravid tack vare sprutor, gonal-f och ovitrelle så får jag göra tidiga vaginal ultraljud. Förra gången hade jag inget som tydde på missfall, såg till och med hjärtat slå i vecka 9, men på ultraljudet i vecka 11 hade det tyvärr tillbakabildats och dött.

Så är rädd att jag ännu en gång blir lurad av kroppen och att det är ett MA.
  • Greennorthernlight
    alade skrev 2017-06-17 12:17:44 följande:

Jag förstår att du väntar och att du behöver se att allt ser bra ut innan oron kan gå ned. Jag hoppas att allt ser ut precis som det ska vid VUL.

Det hoppas jag också, men om 2 veckor får jag veta och slipper fundera för stunden iaf. :) Missfallsrisken är ju ändå hög några veckor till efter VUL.
Svar på tråden februaribebisar 2018