• Peter1962

Kvinnor som vägrar sex

Hej!
    Till alla er kvinnor som vägrar ha sex med era män. Jag förstår att man kan ha det uppgörelsen från början, men om det händer efter 10-20 år, det är inget mannen kunnat veta eller förstå. Hur rättfärdigar ni er beteende?

• Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex
  • Anonym (olika)
    Anonym (viril kvinna) skrev 2017-04-04 14:37:03 följande:
    förstår att det är frustrerande
    vad händer om du tar initiativ till sex? Vad gör hon, säger hon nåt?

jag vet faktiskt inte riktigt själv. Jag bara orkade inte och lusten/kåtheten kom inte igång. Jag var under 30. Det kanske inte var så farligt först om han bara hade ryckt på axlarna och så hade det kanske gått bättre en annan gång. Men den här utfrågningen, diskussionerna, skuldbeläggandet... det gjorde det hela många gånger värre. Jag minns en gång jag var skittrött och vi skulle lägga oss då tar han med sig en tub glidmedel in till sängen och är på på på... trots att han visste att jag ville sova, jag blundar och försöker sova och han kommer och börjar förspela och jag drar mig undan... det kändes så avtändande också att han verkade så desperat. Jag funderade mycket på var det var för fel på mig som hade svårt för sex men att han agerade som han gjorde hjälpte inte till direkt. Och skitont gjorde det, de gånger jag lät honom tränga in trots att jag ingen lust hade... det blev en ond cirkel

Nä, din partners beteende och brist på förståelse/vilja att förstå lär inte ha gjort läget bättre. Absolut inte respektfullt och eller accepterat om du frågar mig, även om frustrationen hos din partner antagligen kokade över!? Lusten har oftast inte så lätt att tränga igenom trötthet. Var det mycket annat runt omkring som inte stämde/funkade eller var det bara väldigt mycket som tog bort både energi och lust?
  • Anonym (viril kvinna)
    Peter1962 skrev 2017-04-04 14:47:28 följande:
    Om jag tar initiativ till sex, då skulle hon nog bli förvånad, eftersom hon klart deklarerat att det är slut med sånt.
    du kanske ska prova igen då om det var längesen du tog initiativ

i vilket sammanhang har hon deklarerat det? Hur gick konversationen och hur kom det på tal?
  • CatMan
    Peter1962 skrev 2017-04-04 14:05:55 följande:

Precis den inställningen, jag vill inte och du får inte, samma som min kvinna.

Det känns hopplöst. Jag har funderat på att söka efter en älskarinna, men eftersom jag inte är en man som vill vara otrogen fortsätter jag leva på detta vis. Tiden får visa hur det kommer bli för mig.
  • Anonym (viril kvinna)
    Anonym (olika) skrev 2017-04-04 14:47:51 följande:
    Nä, din partners beteende och brist på förståelse/vilja att förstå lär inte ha gjort läget bättre. Absolut inte respektfullt och eller accepterat om du frågar mig, även om frustrationen hos din partner antagligen kokade över!? Lusten har oftast inte så lätt att tränga igenom trötthet. Var det mycket annat runt omkring som inte stämde/funkade eller var det bara väldigt mycket som tog bort både energi och lust?
    förhållandet var jättebra i alla andra aspekter. Visst fanns det saker som tog energi men vet faktiskt inte om det var därför

jo jag förstår att det blev frustrerande för honom. Och för mig också. Jag föreslog en kk men det blev aldrig nåt av det, han var för lat för att ragga
  • Peter1962
    Anonym (viril kvinna) skrev 2017-04-04 14:52:59 följande:
    du kanske ska prova igen då om det var längesen du tog initiativ

i vilket sammanhang har hon deklarerat det? Hur gick konversationen och hur kom det på tal?
    Det händer kanske en gång i månaden att jag gör ett tamt försök, försöker kyssas eller smeka henne, men blicken säger allt. LÄGG NER.

Det var ett antal år sen hon blev väl trött på tjatet. Och jag tjatade mer och mer och vi knusslade mindre och mindre. Till slut sa hon bara att hon aldrig mer ville ha sex. 
  • Anonym (olika)
    Anonym (viril kvinna) skrev 2017-04-04 15:00:18 följande:
    förhållandet var jättebra i alla andra aspekter. Visst fanns det saker som tog energi men vet faktiskt inte om det var därför

jo jag förstår att det blev frustrerande för honom. Och för mig också. Jag föreslog en kk men det blev aldrig nåt av det, han var för lat för att ragga
    Du kände inget sug alls alltså?...inte på någon annan eller "något" annat heller?? Har/hade ni barn och ung vid vilken ålder kände du som du beskriver det ung?
  • Anders 386
    Peter1962 skrev 2017-03-31 13:42:20 följande:

Hej!
    Till alla er kvinnor som vägrar ha sex med era män. Jag förstår att man kan ha det uppgörelsen från början, men om det händer efter 10-20 år, det är inget mannen kunnat veta eller förstå. Hur rättfärdigar ni er beteende?

Har man lust så har man sex. Har man inte lust har man inte sex. 
    Självfallet kan man inte ha en "uppgörelse" om sexuell lust?  Lust är ett känslomässig tillstånd som varierar med tiden. Inget man kan besluta sig för. Och inget man kan styra. 

Sen är det en annan sak att man mår riktigt vidrigt dåligt om man inte får sex när hela kroppen skriker efter det - men det är ingens "fel". Det är en tråkig konsekvens som ingen har skuld till.  
  • Anonym (Swinger)
    Anders 386 skrev 2017-04-04 16:14:19 följande:
    Har man lust så har man sex. Har man inte lust har man inte sex. 
    Självfallet kan man inte ha en "uppgörelse" om sexuell lust?  Lust är ett känslomässig tillstånd som varierar med tiden. Inget man kan besluta sig för. Och inget man kan styra. 

Sen är det en annan sak att man mår riktigt vidrigt dåligt om man inte får sex när hela kroppen skriker efter det - men det är ingens "fel". Det är en tråkig konsekvens som ingen har skuld till.  
    Kunde nog inte ha sagt det bättre själv. Sex är inget man kan göra avtal om och självklart finns det ingen som vet vad man känner och hur man mår i morgon, ännu mindre flera år in i framtiden. Självklart är det bra att prata om det hela och vilka faktorer som som ligger bakom ett sexlöst förhållande men som sagt man kan inte komma med några krav utan det enda man kan göra är att jobba med sina egna bettenden och tankemönster man kan aldrig kräva förrändringar hos någon annan. Sedan får man helt enkelt väga för och nackdelar mot varandra och besluta sig för om man skall stanna eller gå vidare. 
  • Anonym (Sämre)

Gemensamt för alla längre förhållanden jag levt i är att sexet blir sämre med tiden. Förspelen blir kortare och kortare tills det bara är penetrationssexet kvar och där dog min sexlust helt. Barn är också påfrestande för samlivet. "Snabbisar" funkar inte för mig. Jag hinner inte bli upphetsad och sex utan upphetsning blir snabbt en ond spiral. Det njutningsfulla har förvandlats till något jobbigt.

Om viljan finns från båda håll tror jag dock man kan hitta tillbaka till varandra och lusten igen.

• Anonym (Swinger)
    Anonym (Sämre) skrev 2017-04-04 23:03:52 följande:

Gemensamt för alla längre förhållanden jag levt i är att sexet blir sämre med tiden. Förspelen blir kortare och kortare tills det bara är penetrationssexet kvar och där dog min sexlust helt. Barn är också påfrestande för samlivet. "Snabbisar" funkar inte för mig. Jag hinner inte bli upphetsad och sex utan upphetsning blir snabbt en ond spiral. Det njutningsfulla har förvandlats till något jobbigt.

Om viljan finns från båda håll tror jag dock man kan hitta tillbaka till varandra och lusten igen.

Det går absolut att hålla liv i lågan om bägge parter jobbar på det. Min egna reflektion efter att ha pratat med många kvinnor är att män i en fast relation ofta blir lite slöa och också tar sin partner för givet och förväntar sig någon form av ställa upp sex med viss regelbundenhet. För egen del har jag förmånen att ha en relation som blir bättre för var dag och där vi från början hade underbar sex men som med åren blir bättre och bättre. Beror nog på att vi aktivt jobbar på det med att stötta varandra i vardagen och respektera varandra och accepterar att lusten går lite upp och ner men också på att vi har turen att vara rätt bra i fas med varandra i lustkurvorna.
Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex