• Peter1962

Kvinnor som vägrar sex

Hej!
    Till alla er kvinnor som vägrar ha sex med era män. Jag förstår att man kan ha det uppgörelsen från början, men om det händer efter 10-20 år, det är inget mannen kunnat veta eller förstå. Hur rättfärdigar ni er beteende?

• Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex
  • Peter1962
    Anonym (Fattar inte) skrev 2017-03-31 16:28:52 följande:

"Vägrar"?

Som om kvinnor var djur, dresserade till sex som plötsligt blivit olydiga....?

Man gör väl som med barn som vägrar äta. Man låter dem vara. När de är hungriga så äter de.

Eller som med barnmorskor som vägrar utföra aborter, man omplacerar eller säger upp dem.

Själva begreppet vägrar avslöjar en ganska unken människosyn. Tror du att din partner är någon du borde ha rätt att bestämma över...? Vägrar är ju ett ord för någon som inte lyder. Det innebär att någon anser att denna "vägrande" egentligen har en skyldighet att lyda.

Och sex, min vän, är något som alltid borde vara ett uttryck för ens egen lust, inte pliktskyldigt utförande av en order någon gett en. Du har nog svaret på varför din partner inte vill ha sex där. Eller iaf en del av det.

OK, kanske lite hårt, men vi kan säga, aldrig vill, istället, så nu kan du svara.
  • Stårschan
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:35:27 följande:
    Men då ska du inte uttala dig eftersom du inte förstår.
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:36:52 följande:
    Eftersom jag startade trådsen och därmed vet förutsättningarna. 

Och du startade tråden därför att..? Du verkar ju redan ha alla svar.
  • PeterGB3G
    Fru Darcy skrev 2017-03-31 16:19:51 följande:

Vadå rätt mot mannen? Om kvinnan är nöjd utan sex och mannen inte är det, då är det väl mannen som ska lämna relationen?

Håller med. Tyvärr den bistra sanningen. I ett förhållande där man lovar varandra trohet ingår också sex. Inte på beställning jämnt och ständigt, men att man gemensamt ställer upp och löser de problem som kommer.

Om någon part (kan vara mannen eller kvinnan) inte längre vill ha sex är avtalet brutet. Skäl nog för att den andra personen avslutat relationen eller söka sex på annat håll.

Ingen kan förvänta sig att ens partner ska stanna kvar i relationen om man inte längre vill ha sex. Det är inte som "jag vill inte längre spela tennis" eftersom det går bra att då spela tennis med någon annan.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Fru Darcy
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:35:27 följande:
    Men då ska du inte uttala dig eftersom du inte förstår.

Och hur tusan vet du det? Jag har ett havererat äktenskap bakom mig och en stor anledning till skilsmässan var bristen på närhet och sex. Uttala dig inte om saker du inte vet något om tack!
  • Stårschan

Och förresten "Det är ingenting mannen har kunnat veta eller förstå". Snacka om att dumförklara sitt eget kön. De flesta har nog lite mera insikt i hur världen fungerar.

• Peter1962
    Stårschan skrev 2017-03-31 16:46:58 följande:

Och förresten "Det är ingenting mannen har kunnat veta eller förstå". Snacka om att dumförklara sitt eget kön. De flesta har nog lite mera insikt i hur världen fungerar.

Jovisst, som när du var 18, trodde du då att 65-åringar eller äldre knullade?
  • Peter1962
    Fru Darcy skrev 2017-03-31 16:44:21 följande:

Och hur tusan vet du det? Jag har ett havererat äktenskap bakom mig och en stor anledning till skilsmässan var bristen på närhet och sex. Uttala dig inte om saker du inte vet något om tack!
    Från dig eller din partner?
  • Peter1962
    PeterGB3G skrev 2017-03-31 16:42:07 följande:
    Håller med. Tyvärr den bistra sanningen. I ett förhållande där man lovar varandra trohet ingår också sex. Inte på beställning jämnt och ständigt, men att man gemensamt ställer upp och löser de problem som kommer.

Om någon part (kan vara mannen eller kvinnan) inte längre vill ha sex är avtalet brutet. Skäl nog för att den andra personen avslutat relationen eller söka sex på annat håll.

Ingen kan förvänta sig att ens partner ska stanna kvar i relationen om man inte längre vill ha sex. Det är inte som "jag vill inte längre spela tennis" eftersom det går bra att då spela tennis med någon annan.
    Nu får du snart den bittra kärringmaffian på dig.
  • PeterGB3G
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:59:14 följande:

Nu får du snart den bittra kärringmaffian på dig.

Bring it on.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Fru Darcy
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:58:03 följande:
    Från dig eller din partner?

Jag lämnade min man. Numera särbo i ny relation.
Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex