• Peter1962

Kvinnor som vägrar sex

Hej!
    Till alla er kvinnor som vägrar ha sex med era män. Jag förstår att man kan ha det uppgörelsen från början, men om det händer efter 10-20 år, det är inget mannen kunnat veta eller förstå. Hur rättfärdigar ni er beteende?

• Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex
  • NomenNescio
    Stolt Farsa skrev 2017-03-31 22:04:35 följande:

Men gör slut du då. Det där beteendet löser Inget!

Jag håller med dig i sak.

MEN tycker att det är lite märkligt att du ger dig på henne, när det mestadels är männen här som säger att man har rätt till otrohet vid en sådan situation. Hon har gjort det andra män förespråkat, varför ger du dig mest på henne då?

Själv gör jag inte sånt, aldrig varit otrogen. Och är människa nog att kunna vara fullt fungerande även då jag inte har ett sexliv.

Har full förståelse för kvinnor som vägrar sex med de ganska sorgliga männen som peter och gänget. Får rent ut sagt äckelkänslor över tanken på sex med en sån.
  • NomenNescio
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:59:14 följande:

Nu får du snart den bittra kärringmaffian på dig.

Det fantastiska med den bittra kärringmaffian är att de bara är bittra gentemot kräk. Bra män har inget att frukta, de är älskade och uppskattade.

Du kanske borde spana in tråden "vi som älskar våra män mer efter inlägg på FL"? Den förklarar väl varför du väljs bort och andra män väljs i ditt ställe.
  • Anonym (Alice)
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:13:00 följande:

Ja det vore väl rätt mot mannen, om ingen lust eller längtan finns, varför ska man då vara kvar? 

Och vad skulle den lösningen vara om sexet är det som mannen vill och inte kvinnan?

Vad menar du med "rätt mot manneen"? Om det är han som inte trivs i relationen pga brist på sex är det väl han som bör göra slut. Blir konstigt om kvinnan ska göra slut på en relation som hon trivs i.
  • Zaphiod
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-03-31 21:12:17 följande:
    Han är väldigt svår att prata med när det gäller just detta. Han är fullt frisk, icke överviktig och social i övrigt. Förklaringen från början är att han inte vet själv hur han känner.. jag har haft mycket tålamod kan jag säga..

Han vet inte att jag har sex vid sidan av nej, men rimligtvis om han är lite smart så borde han förstå det.. eftersom jag har sagt sagt för länge sen att jag har behov av närhet och sex.. Skulle han fråga svarar jag ärligt.. men jag misstänker att han inte vill veta,därför frågar han inte..
    Om han går med på det kan du be honom mäta sin testosteron-nivå. En kompis till mig (50 år) kände att han inte hade nån lust och dessutom problem med erektionen. Han gjorde det och det visade sig att nivån var för låg. Nu har han fått en testosteron-salva han smörjer på axlarna en gång per vecka om jag minns rätt. Allt är inte som att han var 25 år igen men det är en otrolig skillnad.

Men det krävs att man gör det. Men (igen) en för låg testosteron-nivå ger lojhet.

Om din man äter mediciner för hyperlipidemi (höga blodfetter) kan boven ligga i medicinerna.
  • PeterGB3G
    Anonym (Usch) skrev 2017-04-01 03:09:02 följande:

Blir så extra glad för min sambo när jag läser denna tråd <3 thabk god att man inte är ihop med ett svin.

Är du man eller kvinna? Vad menar du? Ditt inlägg bidrar inte till diskussionen.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • NomenNescio
    PeterGB3G skrev 2017-04-01 08:38:57 följande:

Är du man eller kvinna? Vad menar du? Ditt inlägg bidrar inte till diskussionen.

Vågar lova att det är en kvinna. Som sagt:

www.familjeliv.se/forum/thread/77447836-vi-som-alskar-vara-man-annu-mer-efter-att-ha-last-inlagg-har-pa-fl

Förstår att du tycker att alla som inte håller med dig inte bidrar till diskussionen. Men vad har du egentligen själv bidragit med genom tråden? Mer än att göra folk (ffa kvinnor, gissar jag) arga, ledsna, besvikna och äcklade över hur vissa män kan bete sig?
  • Anton Chigurh

Denna tråden skulle "Hoot" gilla, det är då fan så säkert. Den damen drog som ett skållat troll från FAMILJELIV, precis exakt när du hade den goda smaken och starta denna eminenta tråden.

TRÅKIGT SOM HELVETE, tycker jag, då jag känner på mig att hon har oerhört mycket att tillföra....denna tråden.

Men Peter, jeg tror att gud är god, det tror jag definitivt, så med lite hjälp från ovan, så kommer det ordna sig till det bästa. Och tråden kommer få ett uppsving du inte trott var möjligt.

Mvh// Anton

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • fornminne

Man kan varken kräva sex av sin partner eller förvänta sig att partnern lever i livslångt celibat. Så det går åt båda håll.

Att sexlusten går upp och ner är naturligt. När man är höggravid, nyförlöst, väldigt trött eller stressad t ex, är det inte så konstigt att man inte är sugen på sex. Inte ens om vi exkluderar samlag (för sex är ju inte bara samlag).

Men om sexlusten försvinner permanent för den ena men inte för den andra, kommer man att få problem.

Många av dessa problem skulle dock lösa sig om kravet på trohet lättades upp. Det kan ju finnas många skäl till att man inte vill skiljas. Hus, barn, trivs ihop osv. Man kanske har det bra på ALLA sätt utom det sexuella? Sök då det på annat håll (om det inte går att lösa inom relationen) och låt din partner göra detsamma!

Att spela med öppna kort är inte otrohet, bara om man går bakom ryggen på sin partner.

• PeterGB3G
    NomenNescio skrev 2017-04-01 11:54:00 följande:

Vågar lova att det är en kvinna. Som sagt:

www.familjeliv.se/forum/thread/77447836-vi-som-alskar-vara-man-annu-mer-efter-att-ha-last-inlagg-har-pa-fl

Förstår att du tycker att alla som inte håller med dig inte bidrar till diskussionen. Men vad har du egentligen själv bidragit med genom tråden? Mer än att göra folk (ffa kvinnor, gissar jag) arga, ledsna, besvikna och äcklade över hur vissa män kan bete sig?

Jag bidrar i saklig ton med fakta och mina åsikter. Gör inga personangrepp. Accepterar andras åsikter. Förväntar mig logiska argument. Osammanhängande känsloutbrott är bara störande för diskussionen. Berätta gärna hur du känner, men förklara varför. Och attackera inte andra i samma andetag, det är bara ondödigt,
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (pöjk)
    fornminne skrev 2017-04-01 20:33:55 följande:
    Man kan varken kräva sex av sin partner eller förvänta sig att partnern lever i livslångt celibat. Så det går åt båda håll.

Att sexlusten går upp och ner är naturligt. När man är höggravid, nyförlöst, väldigt trött eller stressad t ex, är det inte så konstigt att man inte är sugen på sex. Inte ens om vi exkluderar samlag (för sex är ju inte bara samlag).

Men om sexlusten försvinner permanent för den ena men inte för den andra, kommer man att få problem.

Många av dessa problem skulle dock lösa sig om kravet på trohet lättades upp. Det kan ju finnas många skäl till att man inte vill skiljas. Hus, barn, trivs ihop osv. Man kanske har det bra på ALLA sätt utom det sexuella? Sök då det på annat håll (om det inte går att lösa inom relationen) och låt din partner göra detsamma!

Att spela med öppna kort är inte otrohet, bara om man går bakom ryggen på sin partner.
    Du har så rätt, men problemet är ju dem som tycker att sex inte borde vara viktigt. "Vi har det väl bra som det är?" Eller: "Är sex viktigare än mig / dina barn / din familj?"

Nu syftar jag på personer (oftast kvinnor, men säkert inte enbart) som permanent tappar sexlusten efter att barnen har kommit, men som inte ser problemet. Samtidigt kan de inte tänka sig ett öppet förhållande. 
Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex