• Peter1962

Kvinnor som vägrar sex

Hej!
    Till alla er kvinnor som vägrar ha sex med era män. Jag förstår att man kan ha det uppgörelsen från början, men om det händer efter 10-20 år, det är inget mannen kunnat veta eller förstå. Hur rättfärdigar ni er beteende?

• Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex
  • Anonym (olika)
    Anonym (Aimee) skrev 2017-04-05 10:29:31 följande:
    Tror just som du. Vissa människor slappnar av genom sex, andra behöver känna sig avslappnade för att ha sex. Tror inte heller att det är könsbundet, men jag tror att rätt många kvinnor kan känna igen sig i beskrivningen av sexlivet med min exman. Det var ingens fel att det blev som det blev, men det gick inte för oss att kommunicera obehindrat om det utan att det blev ett laddat ämne. Kommunikationen är a och o.
    Jo tack, jag vet...att det lätt blir laddat att prata om sex och intimitet...har varit där och är där i vissa avseenden även idag. Men förståelsen är mycket större idag än förr. Mynnar mycket i behov och intresse och inte minst när och var när man lever det glada men hektiska familjelivet av idag :)
  • Anonym (viril kvinna)
    Peter1962 skrev 2017-04-04 15:05:16 följande:
    Det händer kanske en gång i månaden att jag gör ett tamt försök, försöker kyssas eller smeka henne, men blicken säger allt. LÄGG NER.

Det var ett antal år sen hon blev väl trött på tjatet. Och jag tjatade mer och mer och vi knusslade mindre och mindre. Till slut sa hon bara att hon aldrig mer ville ha sex. 
    när hade ni ett bra sexliv då? Vad hände, varför slutade det?

Vill du fortfarande vara tillsammans med denna kvinna, är det värt att leva i celibat resten av livet?
  • Anonym (viril kvinna)
    Anonym (olika) skrev 2017-04-04 15:05:16 följande:
    Du kände inget sug alls alltså?...inte på någon annan eller "något" annat heller?? Har/hade ni barn och ung vid vilken ålder kände du som du beskriver det ung?
    jo det kunde jag göra. Bli sugen på andra. Men jag var ju sugen på honom också, ibland funkade det och ibland funka det inte. Det var mycket hans sätt att hantera det som gjorde allting värre tror jag

nej inga barn

det sista du skrev förstod jag inte riktigt?
  • Zaphiod

En intressant vinkling som TS gav senare i tråden #99 tror jag det var, men det kom inget ut av hans vinkling.

Många kvinnor här på FL är glada att de har män som inte tjatar om sex. De är förstående och de kramas istället vid de tillfällen lusten inte finns. De är sååå glada för att just deras karl är så fantastisk.

Fråga:
    Om ni utan att ge någon större förklaring inte hade sex med era män på kanske 10-12 månader, utan bara ville "gosa", hur tror ni då era män skulle agera/reagera?

• Anonym (olika)
    Anonym (viril kvinna) skrev 2017-04-05 18:41:53 följande:
    jo det kunde jag göra. Bli sugen på andra. Men jag var ju sugen på honom också, ibland funkade det och ibland funka det inte. Det var mycket hans sätt att hantera det som gjorde allting värre tror jag

nej inga barn

det sista du skrev förstod jag inte riktigt?
    Tänkte mest om sugets vara eller icke vara...tolkar det som att det går och gick i vågor mest!? Tänkte först att din lust försvann en längre period eller är borta tills den blossar upp igen pga av något eller någon. Men åldern i sig känner jag blir mindre avgörande när ni inte har barn, även om det kan vara en faktor i det hela.
  • Anonym (Peter1962)
    Anonym (viril kvinna) skrev 2017-04-05 18:36:37 följande:
    när hade ni ett bra sexliv då? Vad hände, varför slutade det?

Vill du fortfarande vara tillsammans med denna kvinna, är det värt att leva i celibat resten av livet?
    Det var helt ok det första 10-15 åren, sen blev det mindre och mindre för att sen helt sluta, vet inte varför hon inte vill.

Jag vill leva med henne, me vet inte om det är värt det.
  • Anonym (Peter1962)
    Anders 386 skrev 2017-04-06 14:57:50 följande:
    Jag ser ingen större principiell skillnad. Kan du förklara?
    Kanske då att män kommer undan lättare - många kvinnor verkar "ställa upp" på sex vilket inte män verkar göra i motsvarande utsträckning???  
    Du skämtar?
  • Anders 386
    Anonym (Peter1962) skrev 2017-04-06 15:03:14 följande:
    Du skämtar?
    Nej, jag skämtar inte. Kan du förklara vad du har hittat för principiell skillnad?

Det är alltid jättejobbigt för den som vill ha sex i ett förhållande men inte får det. Många kvinnor känner att dom inte duger utseendemässigt och sörjer att partnern inte är sexuellt attraherad längre. Precis som för oss män när vår partner inte finner oss attraktiva och lockande längre.

Kvinnor kanske har det svårare egentligen - eftersom mannen oftare är den aktiva så ser han till att ha det sex han vill ha - men en passiv kvinna kan liksom inte ändra på en man som inte gör "rätt". 
  • Aharoni

Om en man eller kvinna vägrar sex och man har försökt allt, förutsatt att alla är friska osv.. men att man inte vill sex med den man lever med då är det inte ett krav man kan ta ut av partnern att den ska stanna kvar och leva i ett sexlöst samliv. 

I ett sådant obalanserat samliv bör man göra upp mellan varandra. Man talar ut och beslutar om att hålla ihop eller seperera. Ett samliv innefattar sex för dom flesta, saker kan se ske undervägs men det krävs ett stort mirakel för att få ngn att gå med på ett sexlöst samliv när det behovet existerar. Som en självisk individ kan man välja att leva utan sexet men man kan absolut inte påtvinga sin partner att ge upp det för ngt i världen. 

De flesta äktenskap spricker för att kvinnor i klimakteriet inte pallar leverera. Lusten försvinner under klimakteriet och efter. Kvinnor förr var yngre och gifta med en äldre man, idag ser vi utsvultna män på sex med bittra kärringar som vill kuva sina män som hundar.  

Åldersskillnaden mellan könen förr var bättre för samlivet. Idag är det en ansträngning för kvinnor att leverera det som dom flesta män vill ha hela livet. 

Det finns män som gör samma mot sina kvinnor. De flesta som stannar kvar i ett sådant samliv är manipulerade av den maktdominanta att tro att där finns kärlek när det egentligen endast finns egoism. Vill man inte röra den personen man lever med då finns där andra som vill det. Svårare än så är det inte. 

Godnatt

• Anonym (Ingen lust)

Jag är en sådan hemsk kvinna som inte har lust att ha sex. Har inte haft sex med min man på flera månader nu. Men han klagar inte. han väntar in min lust precis som alla normala män gör. 

• Anonym (Stor lust)
    Anonym (Ingen lust) skrev 2023-04-14 05:18:27 följande:

Jag är en sådan hemsk kvinna som inte har lust att ha sex. Har inte haft sex med min man på flera månader nu. Men han klagar inte. han väntar in min lust precis som alla normala män gör. 

Jag är en sådan kvinna som har stor lust att ha sex. Har massor med sex med en man vars kvinna vägrar att ha sex.
    Han vill inte lämna sin fru men han vill ha sex och det får han med mig. Mums. 
  • Mimosa86
    Peter1962 skrev 2017-03-31 13:42:20 följande:
    Kvinnor som vägrar sex

Hej!
    Till alla er kvinnor som vägrar ha sex med era män. Jag förstår att man kan ha det uppgörelsen från början, men om det händer efter 10-20 år, det är inget mannen kunnat veta eller förstå. Hur rättfärdigar ni er beteende?

Det kanske inte heller är något kvinnan vetat eller kan förstå själv?

Du lägger upp frågan som att många kvinnor aktivt vill straffa sin man. Det tror jag är ytterst ovanligt. Många kvinnor som inte vill ligga känner inte lust- det kan bero på mängder av anledningar, inte minst kopplade till hormoner eller förändring av hormoner (eftersom kvinnor går genom stora hormonella förändringar i livet som fertilitet, graviditet och klimakteriet). 
  • Anonym (Alpha)
    Anonym (Peter1962) skrev 2017-04-06 14:48:49 följande:
    Det var helt ok det första 10-15 åren, sen blev det mindre och mindre för att sen helt sluta, vet inte varför hon inte vill.

Jag vill leva med henne, me vet inte om det är värt det.

Kanske dags att fråga henne? 

Ni verkar ju inte bara ha bristande sexliv utan också bristande kommunikation 

• Anonym (XY)
    Anonym (Ingen lust) skrev 2023-04-14 05:18:27 följande:

Jag är en man som tröttnade efter några år, skilde mig och hittade kvinnor med sexlust.
    Det som fick mig att gå var inte så mycket avsaknaden av ett vettigt sexliv, det var att hon inte såg det som ett gemensamt problem.
    Även om man får uppfattningen att det nästan bara är män som beklagar sig så finns där väldigt många kvinnor som upplever samma brist men jag tror det är mer traumatiskt för dem att beklaga sig.
  • sextiotalist
    Aharoni skrev 2023-04-14 00:35:51 följande:

Om en man eller kvinna vägrar sex och man har försökt allt, förutsatt att alla är friska osv.. men att man inte vill sex med den man lever med då är det inte ett krav man kan ta ut av partnern att den ska stanna kvar och leva i ett sexlöst samliv. 

I ett sådant obalanserat samliv bör man göra upp mellan varandra. Man talar ut och beslutar om att hålla ihop eller seperera. Ett samliv innefattar sex för dom flesta, saker kan se ske undervägs men det krävs ett stort mirakel för att få ngn att gå med på ett sexlöst samliv när det behovet existerar. Som en självisk individ kan man välja att leva utan sexet men man kan absolut inte påtvinga sin partner att ge upp det för ngt i världen. 

De flesta äktenskap spricker för att kvinnor i klimakteriet inte pallar leverera. Lusten försvinner under klimakteriet och efter. Kvinnor förr var yngre och gifta med en äldre man, idag ser vi utsvultna män på sex med bittra kärringar som vill kuva sina män som hundar.  

Åldersskillnaden mellan könen förr var bättre för samlivet. Idag är det en ansträngning för kvinnor att leverera det som dom flesta män vill ha hela livet. 

Det finns män som gör samma mot sina kvinnor. De flesta som stannar kvar i ett sådant samliv är manipulerade av den maktdominanta att tro att där finns kärlek när det egentligen endast finns egoism. Vill man inte röra den personen man lever med då finns där andra som vill det. Svårare än så är det inte. 

Godnatt

Ska man gå efter sexlust så är det en kvinna efter 40 och en man kring 25. Det är då peakarna sammanfaller.
    Sedan är det som även skrivs här, kvinnors lust är väldigt styrt av hormoner som varierar genom månaden, år etc.
    Att skylla på klimakteriet är okunnigt. Visserligen får många kvinnor problem med slemhinnor etc men männens lust brukar också sjunka med åldern.
  • Anonym (Stor lust)
    sextiotalist skrev 2023-04-14 09:08:44 följande:
    Ska man gå efter sexlust så är det en kvinna efter 40 och en man kring 25. Det är då peakarna sammanfaller.
    Sedan är det som även skrivs här, kvinnors lust är väldigt styrt av hormoner som varierar genom månaden, år etc.
    Att skylla på klimakteriet är okunnigt. Visserligen får många kvinnor problem med slemhinnor etc men männens lust brukar också sjunka med åldern.
    Exakt. 😛 Jag är 42 och min älskare 26. Helt ärligt tror jag inte sexet kan bli bättre än det jag upplever med honom. 
Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex