• Peter1962

Kvinnor som vägrar sex

Hej!
    Till alla er kvinnor som vägrar ha sex med era män. Jag förstår att man kan ha det uppgörelsen från början, men om det händer efter 10-20 år, det är inget mannen kunnat veta eller förstå. Hur rättfärdigar ni er beteende?

• Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex
  • Anonym (Fattar inte)
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:39:40 följande:

OK, kanske lite hårt, men vi kan säga, aldrig vill, istället, så nu kan du svara.

Så då är alltså frågan hur kvinnor som aldrig vill ha sex rättfärdigar att de aldrig vill ha sex...?

Varför ska man behöva rättfärdiga det...? Vill man inte så vill man inte bara.
  • Fru Darcy

Skickade för tidigt. Numera särbo med en man som vill ha sex och närhet istället för titta på tv som ex-mannen föredrog.

• Peter1962
    Anonym (Fattar inte) skrev 2017-03-31 17:06:16 följande:
    Så då är alltså frågan hur kvinnor som aldrig vill ha sex rättfärdigar att de aldrig vill ha sex...?

Varför ska man behöva rättfärdiga det...? Vill man inte så vill man inte bara.
    Då kanske du ska skita i att svara i tråden.
  • Anonym (Kvinna)

Min situation är kanske lite annorlunda. Har en man som inte har velat ha sex öht på 2,5 år!

Efter 2 års total sexbrist skaffade jag mig en älskare.

Min man vill inte skiljas och han vill inte heller förbättra situationen genom terapi eller liknande. Nu lever vi ett ganska bra familjeliv med barn, hus, vänner etc.. men sexet har jag på annat håll (och gissningsvis han också).

• PeterGB3G
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-03-31 18:11:36 följande:

Min situation är kanske lite annorlunda. Har en man som inte har velat ha sex öht på 2,5 år!

Min man vill inte skiljas och han vill inte heller förbättra situationen genom terapi eller liknande. Nu lever vi ett ganska bra familjeliv med barn, hus, vänner etc.. men sexet har jag på annat håll (och gissningsvis han också).

Klandrar inte dig för otrohet. Du har rätt till sex. Om du man vägrar terapi, hur pratar ni om saken? Vad är hans förklaring? Är han frisk, överviktig? Vet han om att du har sex vid sidan av?
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Dude)
    PeterGB3G skrev 2017-03-31 16:42:07 följande:

Håller med. Tyvärr den bistra sanningen. I ett förhållande där man lovar varandra trohet ingår också sex. Inte på beställning jämnt och ständigt, men att man gemensamt ställer upp och löser de problem som kommer.

Om någon part (kan vara mannen eller kvinnan) inte längre vill ha sex är avtalet brutet. Skäl nog för att den andra personen avslutat relationen eller söka sex på annat håll.

Ingen kan förvänta sig att ens partner ska stanna kvar i relationen om man inte längre vill ha sex. Det är inte som "jag vill inte längre spela tennis" eftersom det går bra att då spela tennis med någon annan.

Man har aldrig rätt till sex på något sätt med nån annan person. Du har alltid rätt att runka.

Dessutom är det rätt värdelöst att ha sex med någon mot dennes vilja, har aldrig fattat tjusningen med det. Men många män verkar ju gilla konceptet.

Det spelar väl ingen roll om din partner förväntat sig att du stannar i relationen oavsett sexfrekvensen. Om du inte vill vara i ett förhållandet längre så är du fri att lämna det, oavsett anledning.

"Avtalet brutet". Har du ett avtal där ni kom överens om sexfrekvensen eller? Jävla tramsigt. Lämna istället då ifall du känner att din munliga överenskommelse har brytits.

Söka sex på annat håll är väl helt ok. Men berätta för din partner så du spelar med öppna kort.
  • Stolt Farsa
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-03-31 18:11:36 följande:

Varför berättar du inte för honom att du har sex med andra
  • PeterGB3G
    Anonym (Dude) skrev 2017-03-31 19:49:12 följande:

Man har aldrig rätt till sex på något sätt med nån annan person. Du har alltid rätt att runka.

Dessutom är det rätt värdelöst att ha sex med någon mot dennes vilja, har aldrig fattat tjusningen med det. Men många män verkar ju gilla konceptet.

Det spelar väl ingen roll om din partner förväntat sig att du stannar i relationen oavsett sexfrekvensen. Om du inte vill vara i ett förhållandet längre så är du fri att lämna det, oavsett anledning.

"Avtalet brutet". Har du ett avtal där ni kom överens om sexfrekvensen eller? Jävla tramsigt. Lämna istället då ifall du känner att din munliga överenskommelse har brytits.

Söka sex på annat håll är väl helt ok. Men berätta för din partner så du spelar med öppna kort.

Låt mig vara tydlig och säga att ingen någonsin har rätt till sex med annan person mot dennes vilja. Det är olagligt, omoraliskt, vidrigt och dessutom som du säger antagligen inte särskilt tillfredställande.

Sexfrekensen kan man diskutera sins emellan och lösa på bästa sätt.

Vad jag säger är att om sexet är noll så är basen för ett sexuellt förhållande inte längre där. Man kan vara vänner. Man kan välja att bo ihop. Administrera en bostadsrätt tillsammans. Ta hand om barn. Med mera. Men "avtalet" om en exklusiv sexuell relation är helt enkelt inte där längre.

Naturligtvis bästa att hantera detta som vuxna och öppet och gemensamt bestämma en bättre lösning om man man vill fortsätta relationen tillsammans. Jag rekommenderar inte otrohet, även om jag ser att det är utväg som många kommer ta.

Men ingen kan förväntas stanna i en relation utan sex. Det kan inte den sexvägrande parten begära.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Kvinna)
    PeterGB3G skrev 2017-03-31 18:15:44 följande:

Klandrar inte dig för otrohet. Du har rätt till sex. Om du man vägrar terapi, hur pratar ni om saken? Vad är hans förklaring? Är han frisk, överviktig? Vet han om att du har sex vid sidan av?

Han är väldigt svår att prata med när det gäller just detta. Han är fullt frisk, icke överviktig och social i övrigt. Förklaringen från början är att han inte vet själv hur han känner.. jag har haft mycket tålamod kan jag säga..

Han vet inte att jag har sex vid sidan av nej, men rimligtvis om han är lite smart så borde han förstå det.. eftersom jag har sagt sagt för länge sen att jag har behov av närhet och sex.. Skulle han fråga svarar jag ärligt.. men jag misstänker att han inte vill veta,därför frågar han inte..
  • Anonym (Kvinna)
    Stolt Farsa skrev 2017-03-31 20:05:34 följande:

Varför berättar du inte för honom att du har sex med andra

Tror du han vill veta?
Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex