Anonym (Dude) skrev 2017-03-31 19:49:12 följande:
Man har aldrig rätt till sex på något sätt med nån annan person. Du har alltid rätt att runka.
Dessutom är det rätt värdelöst att ha sex med någon mot dennes vilja, har aldrig fattat tjusningen med det. Men många män verkar ju gilla konceptet.
Det spelar väl ingen roll om din partner förväntat sig att du stannar i relationen oavsett sexfrekvensen. Om du inte vill vara i ett förhållandet längre så är du fri att lämna det, oavsett anledning.
"Avtalet brutet". Har du ett avtal där ni kom överens om sexfrekvensen eller? Jävla tramsigt. Lämna istället då ifall du känner att din munliga överenskommelse har brytits.
Söka sex på annat håll är väl helt ok. Men berätta för din partner så du spelar med öppna kort.
Låt mig vara tydlig och säga att ingen någonsin har rätt till sex med annan person mot dennes vilja. Det är olagligt, omoraliskt, vidrigt och dessutom som du säger antagligen inte särskilt tillfredställande.
Sexfrekensen kan man diskutera sins emellan och lösa på bästa sätt.
Vad jag säger är att om sexet är noll så är basen för ett sexuellt förhållande inte längre där. Man kan vara vänner. Man kan välja att bo ihop. Administrera en bostadsrätt tillsammans. Ta hand om barn. Med mera. Men "avtalet" om en exklusiv sexuell relation är helt enkelt inte där längre.
Naturligtvis bästa att hantera detta som vuxna och öppet och gemensamt bestämma en bättre lösning om man man vill fortsätta relationen tillsammans. Jag rekommenderar inte otrohet, även om jag ser att det är utväg som många kommer ta.
Men ingen kan förväntas stanna i en relation utan sex. Det kan inte den sexvägrande parten begära.