Inlägg från: Anonym (Dude) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dude)

Kvinnor som vägrar sex

PeterGB3G skrev 2017-03-31 16:42:07 följande:

Håller med. Tyvärr den bistra sanningen. I ett förhållande där man lovar varandra trohet ingår också sex. Inte på beställning jämnt och ständigt, men att man gemensamt ställer upp och löser de problem som kommer.

Om någon part (kan vara mannen eller kvinnan) inte längre vill ha sex är avtalet brutet. Skäl nog för att den andra personen avslutat relationen eller söka sex på annat håll.

Ingen kan förvänta sig att ens partner ska stanna kvar i relationen om man inte längre vill ha sex. Det är inte som "jag vill inte längre spela tennis" eftersom det går bra att då spela tennis med någon annan.

Man har aldrig rätt till sex på något sätt med nån annan person. Du har alltid rätt att runka.

Dessutom är det rätt värdelöst att ha sex med någon mot dennes vilja, har aldrig fattat tjusningen med det. Men många män verkar ju gilla konceptet.

Det spelar väl ingen roll om din partner förväntat sig att du stannar i relationen oavsett sexfrekvensen. Om du inte vill vara i ett förhållandet längre så är du fri att lämna det, oavsett anledning.

"Avtalet brutet". Har du ett avtal där ni kom överens om sexfrekvensen eller? Jävla tramsigt. Lämna istället då ifall du känner att din munliga överenskommelse har brytits.

Söka sex på annat håll är väl helt ok. Men berätta för din partner så du spelar med öppna kort.
  • Anonym (Dude)
    JennieLj skrev 2017-04-02 11:45:07 följande:

Fast jag håller inte med om att man inte har rätt att neka partnern sex med någon annan. Jag anser att man själv har rätt att bestämma om vilken typ av förhållande man vill vara i. Så vill man inte ha sex men ändå ha en trogen partner har man väll ändå full rätt att kräva det?

Sen har självklart även den andra partnern precis lika stor rätt att bestämma över vilken typ av förhållande den vill vara i. Vill man ha ett förhållande som innehåller sex men inte lyckas hitta en lösning som känns okej för båda parter så får man helt enkelt göra slut och hitta någon annan som passar bättre. 

Jag håller med dig.

I ett förhållande får man ställa upp vilka krav som helst. Självklart kan man kräva sex av sin partner också om man vill det (Men det är värdelöst att ha sex med nån som inte vill). Man kan också kräva att partner inte har sex med nån annan, även om man inte har sex med sin partner. Eller att toalettlocket alltid ska fällas ner eller whatever.

Passar villkoren inte bägge parter, och ingen är villig att kompromissa, så avslutar man förhållandet.

Svårare än så är det inte.
  • Anonym (Dude)
    Anonym (Fruktansvärt) skrev 2017-04-02 18:32:14 följande:

Rätt att kräva sex av sin partner? Du vet att det räknas som Våldtäkt? Och du vet vad det gör dig till?

Slå dig ihop med peter. Ni kan kräva sex hur mycket ni vill av varandra men blanda INTE in andra i er sjuka värld

Du läser ju inte vad jag skriver.

Man får kräva vad som helst, men i praktiken är det ju upp till den andra partern i förhållandet om det blir så eller ej. Det är knappast våldtäkt, dessutom skrev jag att det är värdelöst att ha sex med nån som inte vill. Har aldrig någonsin haft det heller.

Dessutom tycker jag att det är sjukt avtändande att kräva sex. Finns nog inget som mer effektivt dödar lusten till sex än krav. Så vill man verkligen köra sitt förhållande i botten så ställer man krav o ultimatum gällande sex.
Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex