Inlägg från: NomenNescio |Visa alla inlägg
  • NomenNescio

Kvinnor som vägrar sex

Stolt Farsa skrev 2017-03-31 22:04:35 följande:

Men gör slut du då. Det där beteendet löser Inget!

Jag håller med dig i sak.

MEN tycker att det är lite märkligt att du ger dig på henne, när det mestadels är männen här som säger att man har rätt till otrohet vid en sådan situation. Hon har gjort det andra män förespråkat, varför ger du dig mest på henne då?

Själv gör jag inte sånt, aldrig varit otrogen. Och är människa nog att kunna vara fullt fungerande även då jag inte har ett sexliv.

Har full förståelse för kvinnor som vägrar sex med de ganska sorgliga männen som peter och gänget. Får rent ut sagt äckelkänslor över tanken på sex med en sån.
  • NomenNescio
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:59:14 följande:

Nu får du snart den bittra kärringmaffian på dig.

Det fantastiska med den bittra kärringmaffian är att de bara är bittra gentemot kräk. Bra män har inget att frukta, de är älskade och uppskattade.

Du kanske borde spana in tråden "vi som älskar våra män mer efter inlägg på FL"? Den förklarar väl varför du väljs bort och andra män väljs i ditt ställe.
  • NomenNescio
    PeterGB3G skrev 2017-04-01 08:38:57 följande:

Är du man eller kvinna? Vad menar du? Ditt inlägg bidrar inte till diskussionen.

Vågar lova att det är en kvinna. Som sagt:

www.familjeliv.se/forum/thread/77447836-vi-som-alskar-vara-man-annu-mer-efter-att-ha-last-inlagg-har-pa-fl

Förstår att du tycker att alla som inte håller med dig inte bidrar till diskussionen. Men vad har du egentligen själv bidragit med genom tråden? Mer än att göra folk (ffa kvinnor, gissar jag) arga, ledsna, besvikna och äcklade över hur vissa män kan bete sig?
  • NomenNescio
    PeterGB3G skrev 2017-04-01 20:43:01 följande:

Jag bidrar i saklig ton med fakta och mina åsikter. Gör inga personangrepp. Accepterar andras åsikter. Förväntar mig logiska argument. Osammanhängande känsloutbrott är bara störande för diskussionen. Berätta gärna hur du känner, men förklara varför. Och attackera inte andra i samma andetag, det är bara ondödigt,

PeterGB3G skrev 2017-04-01 20:43:01 följande:

Jag bidrar i saklig ton med fakta och mina åsikter. Gör inga personangrepp. Accepterar andras åsikter. Förväntar mig logiska argument. Osammanhängande känsloutbrott är bara störande för diskussionen. Berätta gärna hur du känner, men förklara varför. Och attackera inte andra i samma andetag, det är bara ondödigt,

Tycker gott att det finns goda anledningar att bli arg och reagera ibland när folk beter sig eller uttrycker sig illa, även om du kanske ser det som onödiga känslouttryckningar. Och att se sex som ett krav i något sammanhang, är bland det vidrigaste jag känner till och således något jag reagerar starkt på. Och tacka gudarna för att fler gör det!

Saklig fakta? Finns det någon saklig, objektiv, vetenskaplig fakta i dessa frågor? Eller någon vedertagen logik? Eller använder du bara dessa tomma ord som ett svepskäl att slippa lyssna på människor som på riktigt blir arga och ledsna över att det fortfarande kan vara så svårt att få känna att ens kropp är ens egen, även i ett förhållande? Och inte den andra personens rättighet? Måste verkligen "doktor glas" vara lika angelägen idag som för hundra år sedan?
  • NomenNescio
    PeterGB3G skrev 2017-04-02 10:56:17 följande:

Jag säger bara att inlägg som "usch vilken vidrig tråd" inte bidar till diskussionen.

Berätta gärna vad du tycker, känner och varför. Jag är mycket intresserad, därför jag är här.

Hur ser du på sex i relationer? Ska man fortsätta en sexlös relation? Förstår du att den part som blir utan sex vill söka det på annat håll? Hur ser din egen relation ut? Båda nöjda med sexlivet?

Som sagt, jag vidhåller min åsikt och tycker inte den är speciellt radikal. Blir man vägrad sex i en relation och det inte går att lösa är detta skäl nog att gå vidare. Ingen ska ha sex mot sin vilja, men ingen kan heller förväntas stanna i en sexlös relation i längden.

Jag och min partner har sex ungefär varje dag, normalt sett. Men Har även haft uppehåll i perioder. Inga av dessa perioder har lett till tjat eller frustration, och därför har jag heller aldrig tappat grundattraktionen till honom. En man som tjatar går bort, där lämnar jag relationen. Vill han stanna eller ej är hans beslut, naturligtvis.

Sexuella uppehåll är för mig inga problem, i och med att jag fortfarande kan onanera och tillfredsställa mig hur mycket jag vill. Finns det fortfarande kärlek, närhet, mys etc är relationen komplett ändå, för det sista lilla med penetration är inte allt. Tvärtom, det är relativt lite ifall relationen annars är bra.

Har själv aldrig heller drömt om att tjata på min partner. Har aldrig någon gång i någon relation ens kommit på iden. Har alltid förundrat och med viss avsky funderat över hur en människa är funtad som tror sig ha rätt till någon annans kropp sexuellt. Det är för mig lika sjukt som att tro sig ha rätt till dennes kropp genom att gravt misshandla eller döda personen. Man har helt enkelt inte fattat grundläggande gränser för min och din, något som även små barn lär sig.
  • NomenNescio

Om ts hade ställt frågan som typ:

Kvinnor som inte längre vill ha sex med sina män, vill ni berätta varför?

Ja, då tror jag att han hade fått helt andra svar. Då hade det nog blivit en helt annan diskussion.

Men med hans sätt att uttrycka sig, och de ordval han gör, är det inte konstigt om han istället blir grundligt avskydd och tråden spårar ur till personangrepp.

Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex