PeterGB3G skrev 2017-04-02 10:56:17 följande:
Jag säger bara att inlägg som "usch vilken vidrig tråd" inte bidar till diskussionen.
Berätta gärna vad du tycker, känner och varför. Jag är mycket intresserad, därför jag är här.
Hur ser du på sex i relationer? Ska man fortsätta en sexlös relation? Förstår du att den part som blir utan sex vill söka det på annat håll? Hur ser din egen relation ut? Båda nöjda med sexlivet?
Som sagt, jag vidhåller min åsikt och tycker inte den är speciellt radikal. Blir man vägrad sex i en relation och det inte går att lösa är detta skäl nog att gå vidare. Ingen ska ha sex mot sin vilja, men ingen kan heller förväntas stanna i en sexlös relation i längden.
Jag och min partner har sex ungefär varje dag, normalt sett. Men Har även haft uppehåll i perioder. Inga av dessa perioder har lett till tjat eller frustration, och därför har jag heller aldrig tappat grundattraktionen till honom. En man som tjatar går bort, där lämnar jag relationen. Vill han stanna eller ej är hans beslut, naturligtvis.
Sexuella uppehåll är för mig inga problem, i och med att jag fortfarande kan onanera och tillfredsställa mig hur mycket jag vill. Finns det fortfarande kärlek, närhet, mys etc är relationen komplett ändå, för det sista lilla med penetration är inte allt. Tvärtom, det är relativt lite ifall relationen annars är bra.
Har själv aldrig heller drömt om att tjata på min partner. Har aldrig någon gång i någon relation ens kommit på iden. Har alltid förundrat och med viss avsky funderat över hur en människa är funtad som tror sig ha rätt till någon annans kropp sexuellt. Det är för mig lika sjukt som att tro sig ha rätt till dennes kropp genom att gravt misshandla eller döda personen. Man har helt enkelt inte fattat grundläggande gränser för min och din, något som även små barn lär sig.