• Fru Darcy

Kvinnor som vägrar sex

Vadå rätt mot mannen? Om kvinnan är nöjd utan sex och mannen inte är det, då är det väl mannen som ska lämna relationen?

• Fru Darcy
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:24:45 följande:
    Fast så enkelt är det väl inte för mannen om han nu älskar sin kvinna och vill vara med henne, om kvinnan inte vill är det väl hon som ska lämna även om hon är den som får som hon vill. 

Det är ju han som saknar sexet, inte hon! Varför ska då hon lämna? Jag älskar sex men skulle jag ha en man som inte vill ligga med mig skulle jag avsluta den relationen. Utan att lägga någon skuld på honom. Vi skulle helt enkelt inte passa ihop längre.
  • Fru Darcy
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:35:27 följande:
    Men då ska du inte uttala dig eftersom du inte förstår.

Och hur tusan vet du det? Jag har ett havererat äktenskap bakom mig och en stor anledning till skilsmässan var bristen på närhet och sex. Uttala dig inte om saker du inte vet något om tack!
  • Fru Darcy
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:58:03 följande:
    Från dig eller din partner?

Jag lämnade min man. Numera särbo i ny relation.
  • Fru Darcy

Skickade för tidigt. Numera särbo med en man som vill ha sex och närhet istället för titta på tv som ex-mannen föredrog.

• Fru Darcy
    NomenNescio skrev 2017-04-02 11:48:21 följande:
    Om ts hade ställt frågan som typ: Kvinnor som inte längre vill ha sex med sina män, vill ni berätta varför? Ja, då tror jag att han hade fått helt andra svar. Då hade det nog blivit en helt annan diskussion. Men med hans sätt att uttrycka sig, och de ordval han gör, är det inte konstigt om han istället blir grundligt avskydd och tråden spårar ur till personangrepp.

Detta inlägg är det bästa i hela tråden. Tyvärr är TS inte intresserad av VARFÖR vissa kvinnor tappar lusten, han är bara intresserad av att kvinnan ska ställa upp och låta honom runka av sig i henne.
Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex