Inlägg från: Anonym (viril kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (viril kvinna)

Kvinnor som vägrar sex

man rättfärdigar det genom att alla har rätt att neka till sex utan att behöva motivera det

ingen är skyldig att ställa upp på sex med någon oavsett relation eller hur länge man varit tillsammans eller om man hade mycket sex i början

Däremot funderar jag ibland på om det är fel att neka sin partner att ha sex överhuvudtaget. Hade varit skönt att få lite avlastning av någon annan i perioder när jag hade svårt för sex

• Anonym (viril kvinna)
    Anonym (Allan) skrev 2017-03-31 14:15:48 följande:
    Ungefär som att plötsligt säga, nu vill jag ha delad ekonomi. Du har ingen rätt till mina pengar.
    Ja det kan du väl göra om du vill, sålänge din partner inte har någon juridisk rätt till pengarna vill säga
  • Anonym (viril kvinna)
    fornminne skrev 2017-04-02 11:05:19 följande:
    Man har alltid rätt att neka sex, men man har egentligen aldrig rätt att neka partnern sex med någon annan.

Om man vill leva i ett exklusivt monogamt förhållande, så förutsätter det att sex ingår. (Inte för alla, men för de flesta). Frekvensen kan alltid diskuteras, men det är något annat.

Om den ena inte längre vill ha sex så får man antingen skiljas eller överväga andra lösningar. Så vida inte båda är nöjda som det är, men ofta är det inte så.
    förstod inte riktigt, säger du emot något av det jag skrev eller?
  • Anonym (viril kvinna)
    Peter1962 skrev 2017-04-04 13:55:15 följande:
    Du har alltså "ställt upp" men tycker inte andra ska göra det?
    svårt för mig att tycka något om hur de ska göra, vill de ställa upp så får de välja själva om de vill göra det
  • Anonym (viril kvinna)
    Peter1962 skrev 2017-04-04 14:05:55 följande:
    Precis den inställningen, jag vill inte och du får inte, samma som min kvinna.
    har svårt att förstå det där, bestämma att någon annan ska leva i celibat
  • Anonym (viril kvinna)
    Peter1962 skrev 2017-04-04 13:55:15 följande:
    Du har alltså "ställt upp" men tycker inte andra ska göra det?
    jag ställde upp men inte alla gånger och vilka diskussioner det blev och att jag var tvungen att försöka förklara mig gjorde bara allt värre, fyfan vad avtändande

nu är jag av med honom och glad och kåt igen som tur är
  • Anonym (viril kvinna)
    Anonym (olika) skrev 2017-04-04 14:14:17 följande:
    Hur och varför hamnade ni där? 
    varför det blev slut eller varför jag inte ville ha sex?
  • Anonym (viril kvinna)
    Peter1962 skrev 2017-04-04 14:22:20 följande:
    Jo, men detta är en annan sak, min kvinna vill leva med mig, tycker allt är bra, men vill inte ha sex, och vill inte att jag har sex med någon annan.
    förstår att det är frustrerande
    vad händer om du tar initiativ till sex? Vad gör hon, säger hon nåt?
    Anonym (olika) skrev 2017-04-04 14:22:48 följande:
    Bra fråga :)...kan ju hänga ihop det där tror jag. Men mest varför sexlusten uteblev/pausade.
    jag vet faktiskt inte riktigt själv. Jag bara orkade inte och lusten/kåtheten kom inte igång. Jag var under 30. Det kanske inte var så farligt först om han bara hade ryckt på axlarna och så hade det kanske gått bättre en annan gång. Men den här utfrågningen, diskussionerna, skuldbeläggandet... det gjorde det hela många gånger värre. Jag minns en gång jag var skittrött och vi skulle lägga oss då tar han med sig en tub glidmedel in till sängen och är på på på... trots att han visste att jag ville sova, jag blundar och försöker sova och han kommer och börjar förspela och jag drar mig undan... det kändes så avtändande också att han verkade så desperat. Jag funderade mycket på var det var för fel på mig som hade svårt för sex men att han agerade som han gjorde hjälpte inte till direkt. Och skitont gjorde det, de gånger jag lät honom tränga in trots att jag ingen lust hade... det blev en ond cirkel

• Anonym (viril kvinna)
    Peter1962 skrev 2017-04-04 14:47:28 följande:
    Om jag tar initiativ till sex, då skulle hon nog bli förvånad, eftersom hon klart deklarerat att det är slut med sånt.
    du kanske ska prova igen då om det var längesen du tog initiativ

i vilket sammanhang har hon deklarerat det? Hur gick konversationen och hur kom det på tal?
  • Anonym (viril kvinna)
    Anonym (olika) skrev 2017-04-04 14:47:51 följande:
    Nä, din partners beteende och brist på förståelse/vilja att förstå lär inte ha gjort läget bättre. Absolut inte respektfullt och eller accepterat om du frågar mig, även om frustrationen hos din partner antagligen kokade över!? Lusten har oftast inte så lätt att tränga igenom trötthet. Var det mycket annat runt omkring som inte stämde/funkade eller var det bara väldigt mycket som tog bort både energi och lust?
    förhållandet var jättebra i alla andra aspekter. Visst fanns det saker som tog energi men vet faktiskt inte om det var därför

jo jag förstår att det blev frustrerande för honom. Och för mig också. Jag föreslog en kk men det blev aldrig nåt av det, han var för lat för att ragga
  • Anonym (viril kvinna)
    Peter1962 skrev 2017-04-04 15:05:16 följande:
    Det händer kanske en gång i månaden att jag gör ett tamt försök, försöker kyssas eller smeka henne, men blicken säger allt. LÄGG NER.

Det var ett antal år sen hon blev väl trött på tjatet. Och jag tjatade mer och mer och vi knusslade mindre och mindre. Till slut sa hon bara att hon aldrig mer ville ha sex. 
    när hade ni ett bra sexliv då? Vad hände, varför slutade det?

Vill du fortfarande vara tillsammans med denna kvinna, är det värt att leva i celibat resten av livet?
  • Anonym (viril kvinna)
    Anonym (olika) skrev 2017-04-04 15:05:16 följande:
    Du kände inget sug alls alltså?...inte på någon annan eller "något" annat heller?? Har/hade ni barn och ung vid vilken ålder kände du som du beskriver det ung?
    jo det kunde jag göra. Bli sugen på andra. Men jag var ju sugen på honom också, ibland funkade det och ibland funka det inte. Det var mycket hans sätt att hantera det som gjorde allting värre tror jag

nej inga barn

det sista du skrev förstod jag inte riktigt?
Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex